پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
فریدون عباسی دوانی درباره تحریم ها و مشارکت خارجی ها در ایران گفت: شرکت های خارجی از کشورهای متوسط و درجه یک علاقه مند به سرمایه گذاری و مشارکت در ایران هستند. اتفاقا راه های دور زدن تحریم را در کلاس های آموزشی که ما برای آنها گذاشته ایم، آموخته اند.
به گزارش کازرون نما، روز جمعه 23 اردیبهشت ماه 1401 بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور برخی مسئولین کشور افتتاح شد.

فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به مناسبت آغاز نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: این نمایشگاه، یک نمایشگاه تخصصی در حوزه های نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است که شامل صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی نفت و گاز می شود.

این نمایشگاه فرصت خوبی برای این است که متخصصان کشور با دستاوردها و توانمندی های جدید در این حوزه آشنا شوند. همچنین فرصتی برای بحث و گفتگو  راجع به کیفیت کالا، کمبودها و توانمندی ها است.

نیاز به سرمایه گذاری لازم در حوزه نفت و گاز هستیم
این نماینده مردم کازرون افزود: قابل ذکر است که کشور درخصوص صنایع بالادستی نفت و گاز باید اهتمام ویژه داشته باشد. زیرا اگر بخواهیم سطح تولید کشور را حفظ و افزایش دهیم، مجبور هستیم اکتشافات جدید انجام دهیم. اگر در مناطقی اکتشاف انجام شده است و آماده کار عملیاتی است، باید آن را فعال کنیم. این امر مهم مستلزم این است که سرمایه گذاری لازم در حوزه نفت و گاز صورت گیرد.

این سرمایه گذاری هم می تواند از داخل کشور و بازار سرمایه تامین شود و هم می تواند از مشارکت با خارجی ها انجام گیرد. بدین ترتیب می توانیم در کوتاه مدت میزان تولید فعلی را حفظ و افزایش دهیم.

توانسته ایم تحریم ها را خنثی سازی کنیم
عباسی در پاسخ به این سوال که در شرایط تحریم ، شرکت های خارجی چگونه می خواهند در ایران مشارکت کنند؟ گفت: تحریم ها تا حد زیادی خنثی سازی شده است. شرکت های داخلی توانمند شده اند. بحث های دانش بنیان هم آغاز شود مشکلات را می تواند به خوبی حل کند. همانطور که در این چند سال حل کرده است.

خارجی ها هم دیگر نمی توانند به این روند ادامه دهند. آنها ایرانی را تحریم کرده اند که یک کشور قدرتمند و دارای منابع عظیم نفت وگاز است. آنها به دلیل مسائل سیاسی و ایدئولوژیک خود بازار را برای شرکت های خود بی ثبات کرده اند. تحریم ایران نتیجه ای نداده است. ما از چیزی که آنها دنبال می کردند عبور کردیم و توانستیم تحریم ها را خنثی کنیم.

خارجی ها با من در تماس هستند
وی با بیان این که خارجی ها با من در تماس هستند، افزود: شرکت های خارجی از کشورهای متوسط و درجه یک علاقه مند به سرمایه گذاری و مشارکت در ایران هستند. اتفاقا راه های دور زدن تحریم را در کلاس های آموزشی که ما برای آنها گذاشته ایم، آموخته اند.

سرمایه همیشه به دنبال مکان امن است. آنها به این نتیجه رسیده اند که کشور ایران علیرغم همه فشارها از نظر سیاسی باثبات است و اعتماد و اطمینان کردند که سرمایه خود را به کشور وارد کنند.

فقط بحث تحریم های بانکی و مبادلات تجاری آمریکا است که راه های دور زدن آن مشخص شده است. این راه ها برای آمریکا قابل کشف نیست. اگر هم بتوانند این راه ها را کشف کنند، نمی توانند اقدامی انجام دهند. زیرا فاقد مستندات قانونی بین المللی هستند. آنها می خواهند طبق مقررات خود عمل کنند، غافل از این که کشورهای دیگر تابع مقررات آمریکا نیستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲