پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
سرپرست حفظ نباتات فارس خبر داد:
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به طغیانی شدن پوره ملخ مراکشی در تالاب پریشان و مزارع حاشیه آن، مبارزه با این نوع از آفت در شهرستان کازرون شروع شده است.
به گزارش کازرون نما، جاوید عباسی چهارشنبه ۲۴ فروردین با اشاره به اینکه کانون کوبی و جلوگیری از هجوم این آفت به سایر مزارع از شامگاه بیست و سوم فروردین ماه شروع شده است، به خبرنگاران گفت: پیش بینی می شود مبارزه با ملخ مراکشی در سطح ۲ هزار هکتار از مزارع فارس انجام شود.

او با بیان اینکه ملخ مراکشی یک آفت بومی است، گفت: این آفت احتمالا به علت رطوبت مناسب کف دریاچه پریشان به صورت دوره ای طغیان کرده و به علت خشکی مراتع، به سمت مزارع هجوم می آورد.

عباسی از کشاورزان سایر شهرستان‌های فارس خواست در صورت مشاهده حشرات بالغ یا پوره، مراتب را گزارش کنند، گفت: تجهیزات و امکانات لازم به منظور مبارزه سریع در آمادگاه استان فارس وجود دارد و در صورت نیاز به شهرستان های درگیر ارسال می شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن بیان اینکه تاکنون گزارشی از "ملخ صحرایی" یا " ملخ مهاجر" در فارس اعلام نشده است، گفت: پایش کانون‌های مناسب رشد و نمو ملخ مراکشی و سایر ملخ ها در دستور کار این مدیریت قرار داشته و با جدیت در حال انجام است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳