پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
مدیر مدرسه علمیه کازرون:
مدیر مدرسه علمیه شهرستان کازرون با اشاره به اهمیت درک مفاهیم و کسب معرفت قرآنی، تاکید کرد که انتشار این مفاهیم، عمل به جهادتبیین است.
به گزارش کازرون نما، حجت‌الاسلام محمود صحرایی جمعه ۱۹ فروردین در محفل انس با قرآن نیروهای مسلح شهرستان کازرون، تاکید کرد: انسان می تواند با بهره‌گیری از قرآن کریم تا مرز معصوم بالا برود.

او با بیان اینکه قرآن از اول در علم الهی محفوظ، بلند پایه، حکیم و غیرقابل نفوذ بوده و ذهن و عقل کسی نتوانسته همانندش را ترسیم کند، گفت: در قرآن تمام علوم وجود دارد، قرآن دریچه‌ای به سوی علم الهی‌ست که از آن دریچه می توان به ائمه اطهار(ع) که خود علم بی نهایت الهی هستند دست یافت.

صحرایی، قرآن کریم را لطف خداوند به بشر دانست و در عین حال تاکید کرد: قرآن کریم برای کسانی بهره آفرین است که به این کتاب معرفت پیدا کرده باشند، اگر عمل به مفاهیم و تاکیدات قرآنی نباشد، معرفتی وجود ندارد.

او با تاکید بر اهمیت عمل به قرآن و کسب معرفت نسبت به مفاهیم قرآنی، خاطرنشان کرد که در غیراینصورت فقط حمل کننده یک کتاب هستیم و بهره‌ای از آن کسب نکرده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه کازرون اضافه کرد: قبل از تلاوت و انس با قرآن، معرفت قرآنی لازم است و باید جایگاه قرآن را بشناسیم و اگر این جایگاه را درک نکردیم، بی بهره هستیم.

وی به اهمیت قرآن و جایگاه عمل به این کتاب الهی اشاره و اضافه کرد: قرآن انسان را تا مرز معصوم بالا می برد و می تواند عصمت آفرین باشد، امامان معصوم اگر به مقامات بالا و خلیفه‌الهی رسیدند به دلیل عمل به قرآن و انجام کامل دستورات قرآنی بوده است.

صحرائی با یادآوری اینکه در جای جای قرآن، اهمیت آیات الهی متذکر شده است، به سوره مبارکه "زخرف" که در موضوع روشنگری نازل شده اشاره و با یادآوری اینکه زخرف از سوره‌هایی است که با قسم به قرآن آغاز می‌شود، گفت: اگر مفاهیم و مسائل قرآنی را منتشر کنیم، به جهادتبیین عمل کرده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه کازرون با تاکید براینکه کسب معرفت نسبت به قرآن، وظیفه همه مسلمانان است، اهمیت تلاوت روزانه برای فهم قرآن، ترویج آیات و مفاهیم قرانی و عمل به فرامین قرآنی را متذکر شد.

عمل به قرآن راه نجات بشر است

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کازرون تاکید کرد که عمل به قرآن راه نجات بشر و جلوگیری از انحراف است.

سرهنگ غلامرضا توکل افزود: انس با قرآن کریم دارای آثار و برکات فراوان است و به این فریضه مهم باید توجه شود و افتخار داریم با با هماهنگی با مجموعه های فرماندهی و دفاتر نمایندگی و عقیدتی سیاسی در سطح نیروهای مسلح برنامه های در خور شان انجام دهیم.

وی قرآن را راه نجات و جلوگیری از انحراف و این که  هر کس با قرآن انس بگیرد همواره در مسیر راست حرکت می‌کند، اضافه داشت: برنامه محفل انس با قرآن نیروهای مسلح در شهرستان کازرون همزمان با ماه مبارک رمضان با  حضور قاریان و سخنرانان برجسته شهرستان همراه با برگزاری مسابقات برگزار می شود. 

فرمانده سپاه شهرستان کازرون با اشاره به این که ان شاالله محفل نورانی مورد رضایت حضرت باری تعالی و اهل بیت علیه السلام قرار گیرد هدف از برگزاری محافل انس با قرآن در سطح یگان های نیروهای مسلح در سطح شهرستان کازرون را ایجاد وحدت و ارتباط و برادری هرچه بهتر و قوی تر در ماموریت ها و برنامه ها نام برد.

محفل انس با قرآن نیروهای مسلح شهرستان کازرون با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده‌هان یگان‌ها و نیروهای نظامی و شماری از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در حسینه سیدالشهدا(ع) این شهر برگزار شد.

در پایان این مراسم به قید قرعه به 10نفر از شرکت کنندگان در دو مسابقه برگزار شده در محفل قرآن کریم  هدایائی اهداء شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲