پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون گفت: متل گویی و قصه گویی مورد استقبال گردشگران در مجموعه جهانی بیشاپور شهرستان کازرون قرار گرفت.
به گزارش کازرون نما، جوکاری گفت: این سنت‌های خوب گذشته، بخشی از فرهنگ ما هستند؛ نباید اجازه دهیم این سنت‌ها به فراموشی سپرده شوند؛ بزرگان ما، کتاب‌های شفاهی ارزشمندی از فرهنگ و رسوم ما هستند و سرمایه اصلی هر فرهنگی، سنت‌ها و روش‌هایی است که به آن جامعه حس تعلق و قومیت می‌دهند.

متل گویی و قصه گویی بیان کننده بخش مهمی از سنت‌ها و آیین‌های مردم شهرستان کازرون از دیر باز است قصه‌ها از نیاکان به صورت سینه به سینه انتقال یافته و ادامه دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون می‌گوید: حفظ این سنت‌ها به منظور ایجاد حس همگرایی و وحدت در جامعه ضروری است.

به گفته او، در شهرستان کازرون فرهنگ‌های متفاوتی وجود دارد که اجتماع آن‌ها کمک می‌کند از تهاجم فرهنگی مصون مانده و از ارزش‌های اجتماعی و سنت هایمان منحرف نشویم.

جوکاری گفت: این آیین‌ها نشان دهنده اصالت و فرهنگ عمیق کازرون است و به همین جهت باید تا جایی که می‌توانیم در حفظ و ماندگاری چنین سنت‌های ارزشمندی بکوشیم.

او می‌گوید: باید ضمن ترقی، پیشرفت و مجهز شدن به دانش روز، در احیای سنت‌های گذشته تلاش کنیم و لازمه آن برگزاری چنین مراسمی است. این برنامه توسط زینب دهقانیان فرد به لهجه کازرونی اجرا شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴