پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
رئیس میراث فرهنگی کازرون گفت:اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان کازرون در ایام نوروز آماده پذیرایی از گردشگران است.
به گزارش کازرون نما، رئیس میراث فرهنگی کازرون اظهار کرد: با تصمیم ستاد مسافرین نوروزی شهرستان، گردشگرانی می توانند در ایام نوروز به کازرون سفر و از اماکن تاربخی طبیعی این شهرستان بازدید کنند، که ۳ نوبت واکس دریافت کرده باشند.

رییس میراث فرهنگی کازرون ادامه داد: شهرستان کازرون با ثبت و شناسایی ۲۵۰ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی از جایگاه ویژه‌ای بهره می‌برد و اماکن تاریخی و طبیعی و کازرون  از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین آماده پذیرایی از گردشگران است.

وی اضافه کرد: ازجمله آثار تاریخی کازرون مجموعه جهانی بیشاپور ،نقوش برجسته تنگ چوگان ،  غار و مجسمه شاپور ، موزه تاریخی روستای هدف گردشگری دوان و علامه دوانی موزه و مردم شناسی کازرون است.

جوکاری ادامه داد: امسال با هدف معرفی فرهنگ و آداب رسوم سنتی کازرون غرفه هایی شامل صنایع دستی ،غذاهای سنتی ،موسیقی محلی ،سفره هفت سین ،ورزش های باستانی در مجموعه جهانی بیشاپور راه‌اندازی می شود.
رییس میراث فرهنگی کازرون گفت: امسال با  توجه به طبیعت سرسبز و زیبای کازرون و کاهش بیماری کرونا پس گذشت دو سال پیش بینی می شود گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور از فضای سرسبز  و آثار تاریخی کازرون بازدید کنند.

جوکاری همچنین گفت: چهار مجموعه بوم گردی در حاشیه مجموعه جهانی بیشاپور و تنگ چوگان آماده پذیرایی از گردشگران است.

رییس میراث فرهنگی کازرون با اشاره به اینکه باید به حفظ و مرمت چهار کاروانسرای تاریخی میانکتل ،کمارج و کنارتخته و مجموعه نقوش برجسته تنگ چوگان بدلیل اهمیت تاریخی توجه بیشتری شود افزود: طرح مطالعاتی مرمت نقوش برجسته تنگ چوگان  به اتمام رسیده برای شروع مرمت به اعتباری افزون بر۲ میلیارد تومان نیاز است.

جوکاری ادامه داد: سرمایه گذار برای مرمت کاروانسرای میانکتل که متعلق به دوران قاجاریه است و در مسیر جاده قدیم کازرون به شیراز قرار دارد اعلام آمادگی کرده و تجهیز کارگاه  انجام شده است.  امیدواریم دراوایل سال آینده استارت آغاز عملیات این بنای تاریخی زده شود.

کازرون از شهرستان های استان فارس است که در فاصله ۱۴۳ کیلومتری شیراز واقع شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳