پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
حجت الاسلام صباحی در خطبه نمازجمعه کازرون:
به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام صباحی امام جمعه این شهر در خطبه نماز جمعه این هفته (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) با اشاره به جلسه رهبر معظم انقلاب با مردم تبریز گفت: ایشان در این نشست فرمودند که کار اساسی در مقابل فشار اقتصادی و خنثی کردن تحریم ها، از طریق تولید و تحرک اقتصادی میسر است.
به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام صباحی امام جمعه این شهر در خطبه نماز جمعه این هفته (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) با اشاره به جلسه رهبر معظم انقلاب با مردم تبریز گفت: ایشان در این نشست فرمودند که کار اساسی در مقابل فشار اقتصادی و خنثی کردن تحریم ها، از طریق تولید و تحرک اقتصادی میسر است.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به روند سختگیرانه اخذ مجوز راه‌اندازی کسب و کار گفت: کشور ما از لحاظ میزان سهولت روند کسب و کار، جزو سختگیران است. که اگر مجوزات اداری، روند شروع به کار و استعلامات تسهیل شوند در اشتغالزایی بسیار موثر است. امیدواریم با توجه به اینکه تولیدات و فعالیت اقتصادی داخلی، سدی مقابل تحریمات است، شاهد تسهیل ایجاد کسب و کار در کشور باشیم.

وی اظهار داشت: چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند، فشار اقتصادی و عملیات رسانه ای دشمن از جمله دو ابزار برای جداسازی برای مردم از نظام است. که همچون تهمت زدن به قوای سه‌گانه، ارگان ها و شهدا، نمونه ای از دروغ پردازی‌های دشمن علیه ارکان انقلاب و مراکز موثر در پیشرفت نظام هستند، تا نتوانیم به خوبی به پیشرفتمان ادامه دهیم و ناامیدی در کشور القا کنند.

او ادامه داد: باوجود حرف‌های مسموم دشمن، ولی در روستای بشاگرد دیدیم که مردم در چادر زندگی می کردند، اما سپاه وارد میدان شد و برای مردم خانه ساخت یا دیگر مواقعی که با چالش مواجهیم، نیروهای سپاه به طور موثر به کمک‌رسانی مشغول می‌شوند. همچنین حرکت پیش برنده و موثر دولت سیزدهم را شاهدیم که ضمن تشکر لازم است که آنان را کمک کنیم تا از این گردنه های سخت اقتصادی همدلانه عبور کنیم.

حجت الاسلام صباحی در ادامه با مقایسه قدرت کشور ایران و قدرت‌های استکبار جهانی طی قرن اخیر خاطرنشان کرد: در دوره ای زندگی می کنیم که خداوند معجزاتش را از جمله، پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و شکست استکبار در سوریه را به ما نشان داد. 

او با توصیه به جوانان در بررسی تاریخ سده اخیر اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال پایانی قرن ۱۴ شمسی است، لازم است که اقتدار ۱۰۰ سال پیش و امروز خودمان و دشمنان کشور را با دقت ببینیم که کجا بودیم و اکنون کجا هستیم.

امام جمعه کازرون گفت: ۱۰۰ سال پیش ۲۲ درصد دنیا در اختیار بریتانیای کبیر بود، اما امروز چه چیزی از انگلستان باقی مانده است؟ در حال که اکنون مستعمرات آن امپراتوری یک به یک در حال جدا شدن و استقلال هستند و دیگر مستکبرین جهان نیز به همین نسبت اینچنین شرایط رو به افولی دارند.

او افزود: در کشور ایران نیز طی آن قحطی گسترده و کشته شدن میلیونی مردم در ابتدای قرن جاری که با دشمنی انگستان رقم خورد، جنگ‌هایی همچون جنگ جهانی که با ضربه به ایران همراه بود و همچنین به دفعات بخش‌هایی از کشورمان جدا می شد، حقارت بسیاری را پشت سر گذاشتیم اما امروز می‌بینیم که کشور عزیزمان چه هیمنه علمی و دفاعی در سطح جهان و منطقه دارد.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به نابودی اسرائیل و استکبارجهانی از زبان خود غربی‌ها گفت: صاحب نظران غربی خودشان معتقدند که آمریکا افول موریانه ای دارد که از درون خورده شده و فروخواهد ریخت. همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که اسرائیل در آینده جایی ندارد و نابود خواهد شد، در حالی که این پیش‌بینی چندسال قبل از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده بود. امروز مستضعفین عالم به ایران دل بسته اند و هیمنه اسلام روزافزون است.

حجت الا‌سلام صباحی با تاکید بر وجود راه‌حل مشکلات در داخل کشور گفت: مشکلات کشور ما لاینحل نیست و کلید حلش در داخل است که با استفاده و تبعیت دولت از تدابیر رهبر انقلاب، کشور سریعتر به سمت بالندگی پیش خواهد  رفت.

امام جمعه کازرون با بیان لزوم یاری و همدلی عمومی در عبور از مشکلات از جمله مسائل اقتصادی گفت: با وجود باورناپذیر بودن، اما در مقابل تمام ابرقدرتها و نصف دنیا با کمترین امکانات نظامی جنگیدیم و پیروز شدیم، یا شکست شاهنشاهی را دیدیم که اینها معجزات قوت دهنده خداوند هستند. چرا که ما دین خدا را یاری کردیم و خداوند نیز کمکمان کرد.

وی افزود: امروز نیز لازم است که به نصرت الهی توجه کنیم و همچون همیشه باید جلوه‌های ایمان در بازار، خیابان و شهر ما نمود پیدا کند، بر دین خداوند استوار باشیم و به همدیگر کمک کنیم تا مشکلات اقتصادی را نیز همچون مسائل قبلی با یاری خداوند پشت سر بگذاریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۶
اذان صبح
۰۴:۴۹:۴۵
طلوع افتاب
۰۶:۱۷:۱۶
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۰۰
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۰۴