پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
عباسی دوانی:
اعتماد مردم پشتوانه تیم مذاکره کننده کشور است. امروز ما یک قدرت جهانی هستیم. شاید به دلیل وجود مشکلات داخلی این قدرت چندان قابل درک نباشد اما در سطح جهانی کاملا ملموس است.
به گزارش کازرون نما، فریدون عباسی در ارزیابی از روند مذاکرات هسته ای بیان کرد: ما باید از جنبه های مختلف به بحث مذاکرات نگاه کنیم، باید دید که ما در مذاکرات چه می گوییم و آن ها به ما چه جوابی می دهند. بر اساس اخبار منتشر شده مشخص است که ما بر برداشته شدن تحریم ها پافشاری می کنیم، طرف های مقابل نیز به تعهدات خود عمل نکردند و هیچ منطقی نیز ندارند که چرا تعهدات خود را اجرایی نکرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که آن ها به تعهدات خود عمل نکردند ما نیز نباید به تعهدات برجامی خود پایبند باشیم، اظهار کرد: مصوبه مجلس نیز بر این موضوع تاکید داشته و دولت را ملزم می کند تا اجرای تعهدات برجامی را تا زمانی که تحریم ها برداشته نشده کاهش دهد. موضع ما بر اساس مصوبه مجلس کاملا مشخص است و تیم مذاکره کننده باید در همین چهارچوب گام بردارد تا تحریم ها برداشته شود.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی می توانیم در این مسیر موفق شویم که قوی باشیم. توصیه بنده این است که قدرت دفاعی کشور را به نمایش بگذاریم و باید اقداماتی را انجام دهیم که نشان دهد ما می توانیم از خودمان در مقابل تهدیدات دفاع کنیم.

وی ادامه داد: مسئله غرب با ما بر سر مسائل هسته ای نیست بلکه بر سر موجودیت انقلاب اسلامی است، آن ها می خواهند بر ما سلطه داشته باشند. جمهوری اسلامی علی رغم تمام فشارها امروز به یک قدرت جهانی تبدیل شده و از حوزه ایدئولوژیک تاثیرگذار است. مذاکره به تنهایی کافی نیست، ما هرچه بیشتر بتوانیم تولیدات داخلی را تقویت کنیم و سرمایه اجتماعی خود یعنی اعتماد مردم به نظام را تقویت کنیم دست برتر را در مذاکرات خواهیم داشت.

تاکنون نشانه روشنی از رفع تحرم ها دیده نشده

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تاکید کرد: دستگاه قضایی نیز در این زمینه نقش ویژه ای دارد، زمانی که مردم ببینند با مفاسد برخورد می شود و تبعیض ها کنار می رود قطعا اعتماد آنان بالاتر خواهد رفت. اعتماد مردم پشتوانه تیم مذاکره کننده کشور است. امروز ما یک قدرت جهانی هستیم. شاید به دلیل وجود مشکلات داخلی این قدرت چندان قابل درک نباشد اما در سطح جهانی کاملا ملموس است. زمانی که آن ها می خواهند ما را به مسیر خودشان بکشانند می بینند که این توان را ندارند و به قدرت ما پی برده اند.

عباسی در پایان افزود: تاکنون نشانه روشنی از رفع تحریم ها در مذاکرات دیده نمی شود، ترکیب قدرت دفاعی و قدرت دیپلماسی است که ما را در مذاکرات به نتیجه مطلوب می رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲