پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت:
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون گفت: طرح مباحث مهدوی باعث امیدواری مردم در زندگی می‌شود.
به گزارش کازرون نما، بیژن اکبرپور در وبینار سیر مطالعاتی کتاب نگین آفرینش که به همت دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس برگزار شد، اظهار کرد: لازم است از ابعاد مختلف اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، تاریخی و فرهنگی به موضوع مهدویت پرداخته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون بیان کرد: از منظر اعتقادی در آیات و احادیث مختلف به موضوع مهدویت اشاره شده است. از بعد اجتماعی، نگاه روشن و امیدوارانه به آینده بشریت مدنظر است چراکه جامعه امیدوار امید به حرکت و نشاط و پویایی در پرتو دین دارد. همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، بسترسازی برای ترویج فضائل در افراد جامعه، حرکت عدالت خواهانه از دیگر زوایای بعد اجتماعی مهدویت است.

وی با اشاره به بعد سیاسی مسئله مهدویت گفت: نظام ولایت‌فقیه یکی از زوایای سیاسی مهدویت است که همواره مورد تأکید علما و بزرگان دینی بوده و هست.

اکبرپور ادامه داد: از نظر تاریخی نیز موضوع مهدویت با تاریخ اسلام گره خورده و بخش مهمی از هویت تشیع است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون اضافه کرد: در بعد فرهنگی مهدویت نیز تبیین و ترویج فرهنگ انتظار، آسیب‌شناسی و دشمن‌شناسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه امام زمان( عج) راه معرفت الهی، لازمه ایمان درست به خدا و نبوت است، گفت: با توجه به جایگاه اصیل مهدویت تبیین معارف مهدوی بررسی ابعاد آن امری مهم و ضروری است.

اکبرپور ادامه داد: طرح مباحث مهدوی باعث امیدواری مردم در زندگی، ترویج فضائل در جامعه و شناخت امام زمان و عشق و محبت مردم به امام مهدی می‌شود. دشمنان اسلام تلاش می‌کنند با عقیده مهدویت که راهبرد اساسی پیشرفت همه جوامع بشریت مقابله کنند.

وی با بیان اینکه از مهمترین وظایف ما گسترش فرهنگ مهدویت و توجه به شبهات مربوط به آن است، اضافه کرد: بسیاری از مفسران قرآنی همان دلیلی که نیاز به پیامبر را بیان می‌کنند به‌عنوان نیاز مردم به امام عنوان می‌کنند. جامعه و مردم هیچ‌گاه، از حاکم، رهبر و مدیر، بی‌نیاز نیستند. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند که «امام، آگاه‌ترین فرد است به حلال و حرام خدا، و احکام گوناگون، و اوامر و نواهی او و هرچه مردم نیازمند آن هستند.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹