پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
دکتر عباسی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه مطرح کرد
نماینده مردم کازرون وکوهچنار گفت: در ۱۰۰سال گذشته، کشور ما آبستن حوادث و اتفاقات متعددی بوده و مردم به طرق مختلف دست به مبارزه با استبداد و استعمار زده اند که اوج مبارزات اولیه به نهضت مشروطه ختم شد و حاصل تلاش های علما و مردم به قانونی منجر شد که به ظاهر کشور را از استبداد خارج‌ کرد.
نماینده مردم کازرون وکوهچنار در مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه روز 22 بهمن گفت: در ۱۰۰سال گذشته، کشور ما آبستن حوادث و اتفاقات متعددی بوده و مردم به طرق مختلف دست به مبارزه با استبداد و استعمار زده اند که اوج مبارزات اولیه به نهضت مشروطه ختم شد و حاصل تلاش های علما و مردم به قانونی منجر شد که به ظاهر کشور را از استبداد خارج‌ کرد. 
وی افزود: کم کم زمینه های استبداد جدید بوجود آمد و از همان زمان، دوران مبارزات ضد استبداد در کشور شروع شد و رشد کرد و از همان زمان حضرت امام(ره) مبارزات خود را به عنوان یک طلبه ی جوان آغاز کردند. روحانیت معظم در کشور ، معلمین، اساتید، روشنفکران و خصوصاً آنها که عمق در دین داشتند از پای ننشستند و با حرکت های خودشان باعث شدند که یک دولت تقریباً مردمی در ایران بوجود آید. البته تجربه ی کودتا هم داشتیم که دولتی که کمی رنگ مردم داشت را هم برنتافتند و انگلیس و آمریکا باعث شدند کودتای 28 مرداد شکل بگیرد و دولت مصدق کنار گذاشته شود.
رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی ادامه داد : حکومت وقت با تشکیل ساواک بر نهضت و مردم فشار سنگینی آورد ولی امام از روشنگری دست برنداشتند و از پای ننشستند و دست به افشاگری زدند و نهضتی را در سال ۴۲ راه انداخت که منجر به تبعید ایشان به خارج از کشور شد. امام کم‌کم شاگردان خودشان را تربیت و راهبری کرد‌ که در عرض ۱۵سال یک انقلاب و یک دگرگونی بزرگ را رقم زد. برخی در ماهیت انقلاب اسلامی شبهه کردند که این انقلاب نیست، بلکه قیام است که منافقین امروز هستند و بلافاصله بعد از انقلاب شروع کردند به ارتش درست کردن و روبروی انقلاب ایستادند. امام نیز محکم در برابرشان ایستادند و گفتند شاه باید برود ، چون امام به نظریه مقاومت و دستگاه و قدرت الهی معتقد و تکیه کرده بود و اشتباه نمی کرد. ایشان فرمودند که دولت بختیار غیر قانونی است و فرمان دادند که سربازها پادگان ها را ترک کنند که باعث شد ارتش شاه با آن انسجامی که داشت از هم بپاشد و در نهایت ارتش به مردم پیوست. 
ایران، استقلال و آزادی اش را با توکل به خدا و پیروی از حضرت امام بدست آورد. پس از پیروزی انقلاب، دنیای مادی آمد و کودتای رسانه ای رو سازماندهی کردند ، در کشوری که انقلاب ایدئولوژیک در آن اتفاق افتاده، همه آزاد بودند. نشریه داشتند و میتینگ برگزار می کردند ، آزادی که در ایران وجود داشت در هیچ جای جهان وجود نداشت که مخالفین این قدر آزاد باشند ، وقتی آنها کودتای رسانه ای رو شکل دادند ، برخی از رسانه ها تعطیل شدند و اصحابشان فرار کردند. ما با کودتای نظامی هم مواجه بودیم ، اما با غیرتمندی جوانان ایران و با هدایت امام توانستیم پیروز شویم که این پیروزی منجر به تثبیت انقلاب شد.
ایشان افزود: منافقین باز هم در دانشگاه ها تاخت و تاز می کردند اما با عمل به موقع دانشجویان خط امام، دانشگاه به دست نیروهای وفادار به انقلاب افتاد و پیشرفت هایی که امروز شاهدیم مرهون تلاش دانشجویان و اساتید و مردمانی است که به خارج کردن معاندین از دانشگاه کمک کردند. اگر ملتی بخواهد انقلابش را تثبیت کند بدون کمک علم و دانش نمی شود. دشمنان وقتی دیدند کودتای علمی و نظامی و... عمل نکرد، به سمت کشتار دسته جمعی مردم یعنی جنگ رفتند. اما حضرت امام(ره) این گونه تعبیر کردند که «دزدی آمده و سنگی انداخته که منجر به بیداری قشر بیشتری از مردم ایران شد.» لذا معامله به نفع اسلام تغییر کرد و امروز ما قدرت نظامی در جهان محسوب می شویم. 

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مراسم راهپیمایی 22بهمن این شهرستان گفت: امروز به برکت خون شهدا و رهبری امام خامنه ای توانسته ایم در برابر توطئه ها و تهاجم های مختلف فرهنگی نظامی سیاسی و... تا امروز محکم بایستیم و از خودمان دفاع کنیم.
امروز الحمدلله وزارت اطلاعات، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی ورزیده شده اند و به موقع عمل می کنند. امروز ما در همه ی عرصه ها در جبهه و در نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی هستیم. ما در ۱۵سال گذشته با تهاجمی دست و پنجه نرم می کنیم که با پیروی از نظریه مقاومت از قله ی شدید آن عبور کرده ایم. خنثی سازی و‌ کاهش تحریم ها به اوج خودش رسیده و ما توانستیم در جهت کاهش آنها و حذف تحریم ها قدم برداریم ، مذاکرات امروز ما مذاکره ی هسته ای نیست ، مذاکره ی حذف تحریم هاست. امروز ما شرایط دهه ۲۰ را نداریم که کشور و مردم در اشغال بیگانه باشد، امروز ما در محاسبات جهانی تأثیر گذاریم. 
دکتر عباسی در ادامه بیان داشت: امروز مشکلات داریم اما با توکل بر خدا و همت مردم بر آن ها غلبه خواهیم کرد. دولت جهادی ما کارش این است که باید معیشت مردم را ‌حل کند و تبعیض حتی کم را از بین ببرد. امروز دولت باید بودجه ی کشور را عادلانه توزیع کند و به جاهایی که عقب افتادگی دارد توجه بیشتر کند. ما مردم بالقوه ثروتمندی هستیم. ما از فرهنگ و تمدن قدیمی برخورداریم ، ما قابلیت این را داریم که تمدن نوین اسلامی بسازیم و برای ساختن این تمدن باید تولید ثروت کنیم و در همه ی جنبه ها باید از کشور دفاع کنیم.

امروز اولویت ما مسأله آب است لذا سد نرگسی با سرعت بیشتری در حال پیشرفت است.
نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار در مراسم 22 بهمن خطاب به مردم گفت: کازرون باید مثل گذشته تاریخی اش پیشتاز باشد. در‌گذشته با انگلیس و در دفاع مقدس مبارزه کردیم و کشور را تثبیت کردیم. اما امروز در جنگ اقتصادی و فرهنگی چه باید کنیم؟ ما باید برای ایران الگو باشیم. ما در کازرون دارای عقب افتادگی انباشته هستیم، تنها صنعتی که داشتیم، نیروگاه برق بود. اگر دقت کنید از نورآباد ممسنی تا فراشبند صنعت بزرگی نخواهیم دید.
وی در ادامه بیان داشت: امروز اولویت ما مسأله آب است، چون آب لازمه ی تولید و حیات است. امروز با کمک تیم مشاوران، سد نرگسی با سرعت بیشتری در حال پیشرفت هست تا هم مشکل کم آبی مردم حل شود و هم آب صنعت را تأمین کنیم.‌ ۴۵میلیون مترمکعب آب این سد باید به صنعت تعلق بگیرد، پس از مردم خواهش میکنم برای ارتقا صنایع پاک و پایدار در منطقه آماده شوند. ما دنبال اشتغال و فرستادن فرزندانمان به خلیج فارس نباشیم و منت بومی گزینی دیگر مناطق نکشیم، خودمان برای فرزندانمان کار بوجود بیاوریم. 
دکتر فریدون عباسی دوانی ادامه داد: من نوید این را هم بدهم که احداث یک کارخانه و پارک اسید استیک در منطقه ی ویژه ی کازرون برنامه ریزی شده است که با همکاری شستا و پتروشیمی های وابسته به آن راه اندازی خواهد شد. محصولات این کارخانه قابلیت مصرف داخلی و صادرات دارد. کارخانه تولید اتانول صنعتی هم می شود ایجاد کرد که ان شاءالله این تلاش ها به معنای اشتغال گسترده در کازرون خواهد بود.

پیش بینی کرده ایم که شهرستان کازرون تبدیل به قطب کربنی کشور شود
صنایع فولاد کشور به ماده ای بنام الکترود گرافیتی نیاز دارد که در کشور تولید نمی شود. کازرون مجوز این صنعت بزرگ و مهم و مافیایی را اخذ کرده است. همچنین اخذ مجوز تولید کوک سوزنی از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای این شهرستان است تا پس از فعالیت کامل میدان نفتی کنارتخته ـ خشت، به جای ارسال نفت تولیدی به گناوه و دیگر مناطق، بتوانیم این مواد را خودمان در این شهرستان تولید کنیم که به دنبال سرمایه گذارانی برای اجرای این طرح هستیم. همچنین با توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان به دنیال ایجاد کارخانه ذوب فلز هستیم تا بتوانیم چهره ی صنعتی شهر و درآمدهای پایداری شهرداری ها را تغییر دهیم.

بیمارستان امام علی(ع) بدلیل عدم انسجام مدیریت، راه اندازی اش عقب افتاده است.
ایشان اولویت دیگر شهرستان را مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان دانست و گفت: الحمدلله بیمارستان ولی عصر(عج) از نظر تجهیزات ارتقا پیدا کرده است، اما مشکل پزشک داریم ، امیدواریم پزشکان کازرونی کمک و همراهی کنند تا اعزامی بیماران ما به مرکز استان کمتر شود.
وی مشکل عقب افتادن مراحل راه اندازی بیمارستان امام علی(ع) را عدم انسجام مدیریتی در دستگاه های متولی دانست و گفت: دست هایی در کار است که نمی خواهند حتی کلینیک این بیمارستان راه اندازی شود و عدم راه اندازی تجیهزات چهارگانه را بهانه ای برای عدم تجهیز این بیمارستان دانست و گفت: الحمدلله اقداماتی که در سطح کلان می بایست رقم‌ می خورد، صورت گرفته است و امروز این خواسته ی مردم باید توسط دانشگاه علوم پزشکی فارس و فرمانداری ویژه اجرا شود.

شهرستان کازرون با رشد ۳۷درصدی گسترش ارتباطات مخابراتی و اینترنتی، در بالاترین رشد ارتباطات کل کشور قرار گرفته است.
نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد 37 درصدی شبکه مخابرات و اینترنت شهرستان در 2 سال گذشته بیان داشت: از همان ابتدای اسفند ۹۸ در زمینه ی ارتباطات کار را آغاز کردیم به گونه ای که شهرستان کازرون با رشد ۳۷درصدی گسترش ارتباطات مخابراتی و اینترنتی در بالاترین رشد ارتباطات کل کشور قرار گرفته است اما به دلیل آن عقب ماندگی انباشته قبلی هنوز هم وضعیت مناسبی نداریم. 

وی در پایان سخنان خود گفت: پیشرفت شهرستان با دعا و حمایت مردم و همت مسئولین شهرستان واقع می شود. مسئولین باید دنبال کار بدوند نه این که خود سنگ انداز مسیر پیشرفت شهرستان باشند. الحمدلله بیشتر ادارات و همه ی مسئولین کمک کردند و من قدردانم ، اما لازم به همت مضاعف و تسریع در اقدامات هستیم
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹