پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تمامی راهکارهایی اجرایی مدارس باید ذیل اهداف سند تحول بنیادین قرار گیرد تا به سمت تربیت تمام ساحتی پیش برویم.
به گزارش کازرون نما، محمد خلیل عسکری در نشست با مدیران و مربیان و معاونین پرورشی مدارس کازرون با یادآوری نقش  موثر والدین در آموزشهای دوران کرونا افزود: سهم تربیتی مادران در دوران کرونا بسیار مهم بوده و ما باید از این ظرفیت مشورتی در انجمن اولیا و مربیان به نحو مطلوب در بهره ببریم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: تربیت انسان به عنوان هدف اصلی خلقت، نشانگر اهمیت کار آموزش و پرورش است.

عسکری گفت: رهبر انقلاب قبل از تصویب سند تحول، سیاست هایی را در رابطه با تحول در  آموزش و پرورش ابلاغ نمودند که نشانگر اهمیت و حساسیت همیشگی آموزش و پرورش در نزد ایشان است.

وی گفت:برخی از تحول بنیادین آموزش و پرورش فقط تغییر در مقاطع را برداشت میکنند، ولی هدف ما از این تحول تربیت عبد صالح است.

عسکری یکی از اهداف کنونی دولت را اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان داشت و افزود: یکی از ویژگی های سند تحول بنیادین، همین مباحث مربوط به رتبه بندی است که مجلس و دولت نسبت به اجرای آن اراده ای قوی دارند.

وی گفت: انتظار فرهنگیان  از دولت ولایت مدار و مجلس انقلابی که بحث  نظام رتبه بندی هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس بر استفاده از جوانان نخبه و گام دومی در بدنه مدیریتی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نباید از ظرفیت جوانان غافل شویم.

عسکری در ادامه با اشاره به اهمیت انطباق روندها بر سند تحول بنیادین افزود: ما باید در هر شش ساحت سند تحول با رعایت اصل مدرسه محوری و کانون بودن معلم، اقدام نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص بازگشایی مدارس و راه کارهای ممکن گفت:ما  هم اکنون با افت تحصیلی پنهان مواجه هستیم و طبق ابلاغ ریاست محترم جمهوری و وزیر آموزش و پرورش باید به سمت بازگشایی حضوری مدارس حرکت کنیم با این  شرط که سلامت دانش آموزان خط قرمز ماست و نگرانی والدین هم مورد توجه ما است.

عسکری در ادامه با اشاره به معظلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: در استان فارس بالغ بر۱۳ هزار نیرو کم داریم که بخشی با اختصاص ساعات اضافه تدریس به معلمان و معلم دبیران و استفاده از معلمان بازنشسته جبران میشود اما برای حل این مساله باید دانشگاه های فرهنگیان را توسعه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: یکی از برنامه های ما توسعه دانشگاه فرهنگیان است و مشکلات دانشگاه فرهنگیان کازرون را نیز پی گیری خواهیم نمود. 
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان نیز در این جلسه گفت: کادر درمان فداکار و معلمان ایثارگر، قهرمانان مبارزه با کرونا هستند.

مرتضی کریمی گفت: فضایی که معلمان عزیز در کنار کادر درمان رقم زدند و در واقع از روح فرزندان این میهن مراقبت کردند، مقدمه را برای یک تحول جدید فراهم کرده است.

وی افزود: آموزش و پرورش استان فارس با آرایش گام دوم انقلاب اسلامی در فضایی عملی، سند تحول بنیادین و گام دوم را با تشکیل کارگروه های تخصصی با همسان سازی مفهومی بین صف و ستاد عملی خواهد نمود.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور جوانان گفت: جوانان فرهنگی در کنار پیشکسوتان مساله جهش همه جانبه آموزش و پرورش را در راستای تحقق یک ایران قوی رقم خواهند زد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴