پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
این کارگاه آموزشی که با هدایت مهدی غلامی دبیر هشتمین جشنواره بین المللی تک نوازان دف و به دعوت و حمایت مریم هوشمند سرپرست گروه نوای دف برگزار شد، مورد استقبال مخاطبین و علاقه مندان به سازهای کوبه ای قرار گرفت.
به گزارش کازرون نما، ورکشاپ آموزش ساز دف با حضور استاد مهدی غلامی برای نخستین بار در شهرستان کازرون با همکاری انجمن موسیقی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون و به همت سرکار خانم مریم هوشمند سرپرست گروه موسیقی نوای دف و آموزشگاه آزاد موسیقی اتابک به مدیریت آقایان ضیایی و دیوان پور در مورخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ در تالار مردانی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کازرون برگزار گردید.

این کارگاه آموزشی که با هدایت مهدی غلامی دبیر هشتمین جشنواره بین المللی تک نوازان دف در سالن استاد مردانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون برگزار شد، مورد استقبال مخاطبین و علاقه مندان به سازهای کوبه ای قرار گرفت.

این ورکشاپ ساعت ۱۴ روز چهارشنبه با حضور پرشور هنرجویان مشتاق این رشته در همه ی گروه های سنی آغاز شد. مبانی آموزشی ورکشاپ استاد مهدی غلامی طی چهار بخش:

۱- بهداشت نوازندگی

۲- تئوری موسیقی

۳- شناخت مترها

۴_ آنسامبل

اجرا گردید.

در بخش نخست پس از ارائه مبانی اصولی بهداشت نوازندگی و همچنین ارائه شیوه های نوین آماده سازی دستان نوازنده قبل از تمرین و اجرا به مبحث تئوری موسیقی پرداخته شد و انواع مترهای موسیقایی مورد بررسی قرار گرفت که در انتهای این بخش حضار با جلسه پرسش و پاسخ ایراد خود را برطرف نمودند.

بخش چهارم ورکشاپ با دف نوازی هنرجویان بر روی سن در کنار استاد غلامی ادامه یافت و نهایتا با تکنوازی هنرجویان داوطلب این بخش به انتها رسید و سپس با اعطای گواهی شرکت در دوره به تمامی هنرجویان عزیز و تقدیم لوح تقدیر به اساتید حاضر توسط جناب حجت الاسلام محمد جواد جلالی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کازرون، استاد مهدی غلامی، سرکار خانم مریم هوشمند، آقایان ضیایی و فرید دیوان پور این رویداد خاتمه یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳