پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کاردار سابق سفارت ایران در سوریه:
کاردار سابق سفارت ایران در سوریه گفت: شهید سردار سلیمانی کشف استعداد، کارد پروری و اعتماد به جوان را از دوران دفاع مقدس یادگار نگه داشت و درمحور مقاومت اجرایی کرد.
به گزارشکازرون نما، سردار ابوالقاسم علی نژاد صبح سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه های کازرون با اشاره به ویژگی های مدیریتی سردار دلها، گفت: اگر بخواهیم چند ویژگی بارز و شاخص مدیریتی شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینه هایی که با جوانان کارمی کرد را بیان کنیم می توان از کشف استعدادها، کادر پروری و اعتماد به توان جوانان بیان کنم و او این خصیصه را از دوران دفاع مقدس به یادگار نگه داشت و در محور مقاومت دیدید که حاج قاسم بیشتر به جوانان بها داد و این کارش به اصطلاح گل کرد.

وی با اشاره به سبک مدیریتی و فرماندهی این فرمانده محورمقاومت اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های مدیریتی حاج قاسم این بود که تهدیدات را تبدیل به فرصت می کرد، همچنان که در شهادتش نیز همین را اثبات کرد و چه موج و انقلابی در دنیا به پا کرد و سپاه قدس هم بیشتر جان گرفت.

این فرمانده محور مقاومت با اشاره به روحیه معنوی و خودساخته سردار دلها، بیان داشت: سردار شهید حاج رسول استوار، پس از شهادت حاج قاسم برای خودم نقل کرد، وقتی از حاج قاسم سوال کردم؛ چرا تا حالا شهیدنشدید؟ در جوابم گفت: من جواز شهادتم را گرفته ام، فقط باید زمان و مکانش را انتخاب کنم. وی افزود: این شهید عزیز آنچنان خودش را ساخته بود که به مقامی می رسد، که خودش مکان و زمان شهادتش را اختیار می کند و بهترین زمان و مکان و نحوه شهادتش را انتخاب کرد و خوشا به سعادتش.

سردار علی نژاد در مورد رابطه عاطفی سردار سلیمانی با نیروهای نظامی دیگر کشورها گفت: فرماندهان روس بسیار شیفته حاج قاسم بودند، یک روز برای جشن کریسمس حاج قاسم هدیه ای را برای یکی از فرماندهان روس در سوریه می برد و قرار ملاقاتی می گذارد، وقتی حاج قاسم در ان مکان نظامی حاضر می شود، مشغول به حال و احوال با سربازان روس می شود و انها با ایشان عکس سلفی می گیرند، وقتی این فرمانده متوجه حضور سردار در میان سربازان می شود و تواضع و محبتش به سربازان روس را می بیند بسیار متعجب می شود که چنین فرمانده ای با ان هیبت نظامی در جهان اینگونه با سربازان یک کشور دیگر برخورد دارد.

وی افزود: اگر منش و سیره حاج قاسم در ادارات و دستگاههای کشور ما ساری و جاری شود، قطعاً کشورمان از موانع و مشکلات عبور خواهد کرد و ناتوانی هایمان را به توانمندی تبدیل می کنیم لذا هر جا درجا زدیم و یا عقب رفتیم بخاطر این بوده است که از این سیره و منش دور بوده ایم.

کاردار سابق نظامی ایران در سوریه در رابطه با حضور ایران در سوریه و عراق گفت: حضور مستشاران نظامی ما به دعوت کشورهاست، اگر هزینه ای هم انجام داده ایم که بسیار ناچیز است نسبت به هزینه های دیگر کشورها بویژه آمریکا، باید گفت سرمایه گذاری است نه هزینه. چرا که جلب اعتماد کشورهای منطقه فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی را برای ما ایجاد می کند.

این فرمانده مدافع حرم در رابطه با حمایت ما از سوریه افزود: حمایت ما از سوریه به چند دلیل بوده و هست. یکی حس بشردوستی و نوع دوستی و حمایت از مظلوم در مقابل ظالم. دوم اینکه سوریه چوب حمایت از محور مقاومت و ایران را دارد می خورد و سوم اینکه درزمان دفاع مقدس، نظام سوریه با حمایت های مادی و تسلیحاتی، ما را مدیون خود کرده بویژه در بحث صنعت موشکی و ما پاسخ این محبت را داریم می دهیم.

وی افزود: داعش ساخته و پرداخته آمریکا بود و هدف نهایی شان ایران. اگر ما می خواستیم در مرزهایمان منتظرش می ماندیم، قطعاً هزینه بسیار گزافی برای مقابله باید پرداخت می کردیم و سالها باید درگیر این قضیه می بودیم. لذا باید برای دفاع از کشورٰ از خارج از مرزها با دشمن مقابله کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰