پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
از فرماندهان گردان فجر لشکر ۳۳ المهدی:
گردهمایی رزمندگان گردان فجر لشکر۳۳المهدی، به مناسبت هفته بسیج و با حضور فرماندهان و رزمندگان این گردان خط شکن، در کازرون برگزار شد.
به گزارش کازرون نما؛ در راستای گرامیداشت هفته بسیج، گردهمایی یک روزه رزمندگان گردان فجر از لشکر ۳۳ المهدی، با حضور جمعی از ایثارگران و رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس، در کازرون برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عبدالخالق فرهادپور، از فرماندهان این گردان به تاریخچه شکل گیری این یگان نظامی اشاره و اضافه کرد: این گردان بهمن ماه سال ۶۱ و با حضور نیروهای رزمنده از شهرستان های فسا،کازرون و دیگر نقاط استان فارس و حتی رزمندگانی از استان خوزستان  بهبهان استان خوزستان شکل گرفت.

 فرهادپور خاطرنشان کرد که یکی از مطرح ترین فرماندهان این گردان، شهید مرتضی جاویدی بود که به سردار تنگه احد مشهور شد و امام خمینی(ره) بر پیشانی او بوسه زد.

فضل الله نوذری جانشین عملیات قرارگاه خاتم الانبیا(ص) که از فرماندهان این گردان در دفاع مقدس بود نیز گفت: گردان فجر تقریباً در تمام عملیات‌ها، از جمله والفجر ۱، ۲، ۴، ۸، خیبر، بدر، کربلای ۴ و ۵ و ۸ کربلای ۱۰، بیت المقدس ۷، والفجر ۱۰ و... شرکت داشت.

نوذری خاطرنشان کرد: جاذبه معنوی این گردان هم در جذب نیرو، هم در خط شکن بودن، از آن، مطرح ترین گردان دوران دفاع مقدس ساخته بود.

حجت الاسلام بنایی، روحانی این گردان در طول دوران دفاع مقدس نیز در این گردهمایی به بیان خاطراتی از دوران حضورش در آن یگان نظامی پرداخت.

بنایی گفت: در این گردان هیچ کس برای فرماندهی جلو نمی رفت و همه خود را ضعیف تر و نه قوی تر از فرد دیگر می دانستند و برای قبول مسئولیت اکراه داشتند.

روحانی گردان فجر لشکر ۳۳ المهدی افزود: وجود اینچنین افرادی باعث شد که آن گردان از موفق ترین گردان ها و فرماندهانش از محبوب ترین فرماندهان باشند.

برابر این گزارش، با حضور همسر شهید مرتضی جاویدی و رحیم بازیار، یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس، از کتاب "گلزار شهدای فجر" رونمایی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸