پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
خبرنگار کازرون نما:
شهردار کازرون درخصوص قطع درختان اکالپیتوس در پارک طالقانی شهرستان کازرون پاسخ داد.
به گزارش کازرون نما، در پی شایعه قطع درختان اکالیپتوس پارک طالقانی (پیروزی) شهرستان کازرون در فضای مجازی، شهردار این شهرستان در این خصوص پاسخ داد.  

رضا نوذری، شهردار کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن رد شایعه قطع و قلع و قمع درختان اکالیپتوس پارک طالقانی (پیروزی) در این شهرستان با بیان اینکه هیچ درختی حذف نشده و درختان تنها هرس شده اند، اظهار کرد: عمده این درختان در خطر شکستگی قرار داشتند، کما اینکه بعضی از آن‌ها به دلیل بادگیر بودن دچار خمیدگی شده بودند.

او ادامه داد: در سال‌های قبل نیز شکستگی این درختان در فصل پاییز و زمستان خطرآفرین شده و گاهی مسیر آب راه کوه را مسدود کرده بود، لذا با طرح مسئله در کمیسیون ماده ۷ و پس از بررسی کارشناسان، هرس و سرزنی این درختان به تصویب رسید و اجرا شد.

شهردار کازرون اضافه کرد: در سال ۹۷ نیز همزمان با نوسازی این محوطه، با هدف رفع خطر و زیباسازی درختان این منطقه، بخشی از این درختان اکالیپتوس هرس شد که در همان برهه زمانی نیز به علت اعتراض و اظهار نگرانی برخی از شهروندان ادامه کار متوقف شد، اما با گذشت زمان می‌بینیم که همان درختانی که ۳ سال قبل هرس شدند، امروز شاداب‌تر و قوی‌تر رشد کرده و جلوه زیباتری ایجاد کرده اند.

نوذری افزود: اکنون که طرح پارک طالقانی با توسعه چمن کاری و روشنایی درحال اتمام است، هرس و زیباسازی این درختان الزام آور بود، بنابراین پس از بررسی‌های کارشناسی و مشورت با کارشناسان کشاورزی، هرس درختان این محوطه در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه هرس و سرزنی از ارتفاع بالای ۲ متر انجام شده، افزود: این نوع هرس و سرزنی، یک نیاز اساسی جهت بازیابی توان حیاتی این نوع درختان است، ضمن اینکه در نگهداری فضای سبز نیز امری عادی و مرسوم محسوب می‌شود و موارد مشابه آن در دیگر شهر‌ها هم اجرا شده است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴