پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۰
استاندار فارس:
استاندار فارس گفت: حضرت آیت الله ایمانی که متعلق به مردم استان هستند کسی است که 30 سال نماینده ولی فقیه در کازرون و بوشهر بوده است. او در دانشگاه ها مسئولیت نمایندگی ولی فقیه را برعهده داشته و به عنوان یک شخصیت فراگیر و متعادل، تکیه گاه کسانی است که دل باخته ولایت هستند قرار دارند.

 استاندار فارس گفت: مهم ترین ویژگی نظام استقرار اصل ولایت فقیه و اداره رهبری جامعه توسط فقیهی عادل و آگاه به زمان و همچنین شرکت مردم در تعیین سرنوشت و اداره امور کشور است که از ان به عنوان نظام مردم سالاری دینی نام می بریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، مهندس محمدرضا رضازاده استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان، نماز جمعه را تجلی گاه حضور مردم و تحکیم کننده پیوند مردم با ولایت فقیه دانست و گفت: نقش این نهاد مقدس در گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی و ایجاد آرامش روحی در جامعه وشکوفایی معنوی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: این نهاد تکیه گاهی برای تقویت تئوریک نظام اسلامی و مرکزی است برای ایجاد تقویت امید به آینده، ترویج روحیه تعامل و همکاری میان اقشار مختلف جامعه و نیز تبلیغ فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است.

به عقیده وی مخاطبین نماز جمعه محدود به کسانی که در نماز شرکت کرده اند نیست، چه بسا کل مردم یک منطقه در سطح ملی و بین المللی مخاطبین نماز جمعه و مطالبی که در آن بیان می شود هستند، لذا جایگاه خطیب جمعه، خطیرترین جایگاهی است که در هر استان و منطقه داریم.

استاندار فارس با تمجید از زحمات 27 ساله آیت الله حائری در منصب امامت جمعه شیراز و نمایندگی ولی فقیه در استان گفت: در این 27 سال و در فراز و نشیب ها، خوشی ها و ناخوشی ها و نیز سختی ها و موفقیت ها آیت الله حائری همچون پدری مهربان همراه و همگام با مردم بود.

به گفته استاندار فارس از خصوصیات آیت الله حائری توجه به مسائلی است که مورد کم توجهی دیگران قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: ذهن ایشان هیچ وقت در حصار روش های معمول و عادت جامعه محصور و زندانی نمی ماند لذا در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نظریه های بی بدیلی را مطرح می کرد، لذا امیدوار هستیم که اگر مشغله روزمره امام جمعه نخواهند داشت فکر آزاد و فراغ بال ایشان موجب بهره مندی بیشتر جامعه از اندیشه های بلیغ ایشان باشد.

استاندار فارس همچنین با ابراز خوشحالی از انتصاب امام جمعه جدید شیراز گفت: خداوند را شاکر هستیم که شخصیت ارزشمند و گرانقدر دیگری در این مسئولیت قرار می گیرد. حضرت آیت الله ایمانی که متعلق به مردم استان هستند کسی است که 30 سال نماینده ولی فقیه در کازرون و بوشهر بوده است. او در دانشگاه ها مسئولیت نمایندگی ولی فقیه را برعهده داشته و به عنوان یک شخصیت فراگیر و متعادل، تکیه گاه کسانی است که دل باخته ولایت هستند قرار دارند.

استاندار فارس در پایان گفت: برای استفاده از رهنمودها و دیدگاه های آیت الله ایمانی اعلام آمادگی می کنیم تا در پرتو اندیشه های ایشان، در رفع مسائل و مشکلات استان گام های ارزنده ای برداریم.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶