پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کازرون، تاکید کرد که پیامبر مکرم اسلام (ص) الگوی برتر آدمیان برای همه ادوار است.
به گزارش کازرون نما؛ حجت الاسلام رسول محمدی یکشنبه ۲ آبان در مراسم جشن میلاد پیامبر و امام جعفر صادق(ع)، گفت: وجود مبارک حضرت محمد(ص) رحمتی است که برای جهانیان قرار داده شد تا هر انسانی بتواند از فیض و کرامت او بهره‌ گیرد.

وی با اشاره به آیه ۲۱سور مبارکه احزاب ادامه داد: معرفی پیامبر اکرم(ص) به عنوان «الگو» و «اُسوة نیکو» بدون هیچ قید و استثنایی، دلیل اعتبار و حجّیّت همه افعال آن حضرت در تمام حالات است.

این مقام مسئول در سپاه کازرون با بیان اینکه در روایات متعدد از اعمال عبادی و غیر عبادی پیامبر(ص) با تعبیر «اُسوه» یاد شده است، در خصوص برجسته ترین سیره اخلاقی پیامبر، گفت: بـرجـسـتـه تـریـن شـاخـصه سیره اخلاقی پیامبر اسلام(ص)؛ رحمت، عطوفت و محبت ایشان است.

محمدی ادامه داد: محبت و صـمـیمیت پیامبر(ص ) به قدری گسترده بود که نزدیک ترین افراد خانواده، اصحاب و یاران و حتی اسیران دشمن و گناهکاران تحت الشعاع پر مهر و صمیمیت و مهربانی پیامبر قـرار مـی گـرفـتـنـد،

وی ادامه داد: قـرآن رمـز مـوفـقـیـت رهـبـری و پـیـامـبـری رسـول اعـظـم (ص ) را هـمـیـن صـمـیـمـیـت، مـهـربـانـی و عـطـوفـت او مـی دانـد. آن حـضـرت پـیوسته جویای حـال اصـحـاب خـود بـود، اگـر سـه روز یـکـی از آنـان را نـمـی دیـد احـوال او را مـی پرسید، اگر در مسافرت بود در حقش دعا می کرد، اگر حضور داشت به دیـدارش مـی شـتـافـت و اگـر در بـستر بیماری قرار داشت به عیادتش می رفت.

محمدی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) منتسب به عالی‌ترین اسم از اسمای حسنی خداوند سبحان است؛ یعنی «هو» که همان هویّت مطلقه است، چون کامل‌ترین عبودیّت از آنِ اوست.

این مقام مسئول در سپاه کازرون اضافه کرد: جامع‌ترین کلمه به او اشاره دارد و حضرت در قوس نزول از نزد همان مقام تنزّل کرده و هویّت مطلقه مبدأ ارسال رسول اکرم (ص) است. خداوند در سوره توبه می‌فرماید: اوست که رسول خود را با هدایت و آیین حق فرستاد تا آن را بر همة آیین‏ها غالب گرداند، هرچند مشرکان کراهت داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸