پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۱:۳۷
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدي گلپايگاني:
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به استعفاي امام جمعه سابق شيراز اظهار داشت: خاطرات شيرين آيت‌الله حائري شيرازي در افكار مردم با گذشت زمان فراموش نمي‌شود
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمدي گلپايگاني پيش‌از ظهر امروز در شوراي اداري استان فارس افزود: ابراز علاقه مردم و حمايت آنان از نظام و رهبري وظايف مسئولان نظام و دولت را سنگين‌تر مي‌كند.

وي گفت: راهپيمايي 22 بهمن امسال با سال‌هاي ديگر قابل مقايسه نبود و اين نشان از محكم‌تر شدن روزافزون علاقه مردم به نظام است.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري با اشاره به استعفاي امام جمعه سابق شيراز اظهار داشت: خاطرات شيرين آيت‌الله حائري شيرازي در افكار مردم با گذشت زمان فراموش نمي‌شود.

وي افزود: با اينكه مقام معظم رهبري تمايلي به كنارگيري آقاي حائري شيرازي از سمت سابق خود نداشتند، اما اصرارهاي متعدد ايشان به‌ صورت كتبي و شفاهي موجب قبول اين استعفا از طرف معظم‌له شد.

محمدي گلپايگاني تصريح كرد: علاقه رهبري به آيت‌الله حائري شيرازي و آثار بركات حضور ايشان در استان فارس مانع بزرگي براي قبول اين استعفا بود.

مسئول دفتر مقام معظم رهبري با بيان اينكه براي معرفي امام جمعه جديد در شهري كه به‌گفته مقام معظم رهبري نگين درخشان كشور و سومين شهر مذهبي كشور است كار بسيار دشواري بود گفت: علاقه اقشار مختلف مردم جهان به دين چند برابر شده است و دوران مشعشع تشيع آغاز شده و به ‌زودي سراسر دنيا را فرا مي‌گيرد.

وي افزود: اين امر موجب مي‌شود بار مسئوليت مسئولان سنگين‌تر شود.

محمدي گلپايگاني گفت: در مقدس‌ترين مكان‌ها و شهرهاي جهان نمي‌توان به ‌راحتي زيارت كرد اما ايران آزادترين كشور جهان براي ابراز بندگي نسبت به خدا است.
در ادامه نماينده ولي فقيه و امام جمعه جديد شيراز طي سخناني گفت: آيت‌الله حائري شيرازي در اين 30 سال حتي يك‌بار هم نماز جمعه را ترك نكرد مگر در مواقع سفر و بيماري.

آيت‌الله اسدالله ايماني افزود: خوشحالم از اينكه اين نالايق را مورد اعتماد خود قرار داده‌ايد آنهم در شهري كه 14 هزار لاله شهيد دارد و زادگاه دانشمندان و فلاسفه بزرگ جهان است.

وي در ادامه گفت: خوشحالم در شهري اداي تكليف مي‌كنم كه بعداز آيت‌الله شهيد دستغيب، متفكر عظيم و ايده‌پردازي مثل آيت‌الله حائري شيرازي 30 سال هدايت فكري اين استان را عهدار بوده است كه ديگر استان‌ها را هم تحت‌الشعاع قرار داده بود.
 
امام جمعه جديد شيراز با بيان اينكه امام جمعه به هيچ حزبي و گروهي تعلق ندارد، گفت: امام جمعه نماينده ولي فقيه است و صحبت‌هاي او نيز صحبت‌هاي مقام معظم رهبري است و با اين ويژگي در خدمت شما هستم.

در ادامه آيت‌الله حائري شيرازي علت كناره‌گيري از سمت خود را وظيفه شرعي و رسالتي كه در خدمت به انسان‌ها دارد توصيف كرد و گفت: هيچ كاري به ارزش نماز جمعه و امامت آن نيست و اگر عذر شرعي نداشتم باتوجه به علاقه مقام معظم رهبري عذر نمي‌آوردم و اگر اينچنين نبود، علاقه مردم دليل كافي بود تا نخواهم از اين سمت كناره‌گيري كنم.

استاندار فارس نيز اظهار داشت: مهم‌ترين ويژ‌گي اين نظام داشتن ولي فقيه و اداره كشور به ‌وسيله فقيه عادل و آگاه به زمان است.

محمدرضا رضازاده افزود: نماز جمعه تجلي‌گاه حضور مردم و تحكيم‌كننده پيوند مردم با مقام ولايت است و احياي آن يكي از مهمترين كارهاي اين نظام است.

استاندار فارس با اشاره به نقش نماز جمعه در تقويت اميد و تثبيت جايگاه نظام در بين مردم گفت: اين نهاد با ايجاد روحيه تعامل و همكاري، فرهنگ مسئوليت‌پذيري و ازخودگذشتگي مهم‌ترين نقش را دارد.

رضازاده گفت: مخاطبان نماز جمعه تنها محدود به افرادي كه در آن شركت مي‌كنند نيست بلكه خطبه‌هاي امام جمعه در سطح منطقه‌اي، ملي و بين‌المللي مخاطب دارد.

وي اذعان كرد: جايگاه نمايندگي ولي فقيه و امام جمعه مهم‌ترين جايگاه هر منطقه است.

استاندار فارس گفت: نخستين امام جمعه شيراز حضرت آيت‌الله شهيد دستغيب بود كه پس از شهادت وي شخص كم‌نظيري همچون حضرت آيت‌الله حائري شيرازي عهده‌دار اين مسئوليت شد.

وي افزود: آيت‌الله حائري شيرازي 27 سال در تمام فراز و نشيب‌ها و سختي‌ها در كنار مردم استان فارس بود و هميشه به مسائلي توجه مي‌كرد كه مورد كم‌توجهي ديگران قرار گرفته بود.

استاندار فارس اضافه كرد: آيت‌الله حائري شيرازي در مسايل مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي نظريه‌هاي بي‌بديلي را ارايه مي‌داد و مسايل پيچيده را در مثال‌هاي بسيار شفاف و گويا به مخاطبان خود ارايه مي‌كرد.

رضازاده اظهار اميدواري كرد: حضور آيت‌الله حائري شيرازي در قم موجب بهره‌مندي جامعه از وي شود.
 
رضازاده با يادآوري سوابق آيت‌الله ايماني گفت: ايشان از همان ابتداي جواني با ورود به حوزه علميه قم در صف شيفتگان امام (ره) بودند و از رهنمودهاي ايشان در رفع مشكلات بهره‌مند مي‌شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۰
اذان صبح
۰۴:۴۵:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۴۵:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۴۶