پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
رئیس بهزیستی کازرون مطرح کرد؛
کازرون نما- رئیس اداره بهزیستی شهرستان کازرون گفت: نامناسب بودن محیط شهری، نابینایان و کم بینایان را در استفاده از فضاهای عمومی محروم کرده است.
به گزارش کازرون نما، علی اسپرغم در همایش روز جهانی عصای سفید ضمن تبریک این روز به روشندلان، گفت: اشتغال، مسائل فرهنگی و حضور فعال در جامعه از مهمترین مشکلات جامعه نابینایان است مسئولان دستگاه‌های اجرایی به صورت ویژه پیگیر مشکلات روشندلان باشند.

وی با تاکید بر حضور مستقل نابینایان و کم بینایان در جامعه، گفت: نامناسب بودن محیط شهری نابینایان و کم بینایان را در استفاده از فضاهای عمومی مانند خیابان‌ها، پارک‌ها، ادرات و… و حضور این عزیزان را در جامعه کم رنگ و دوری گزیدن آنان از اجتماع را ترغیب کرده است.

اسپرغم افزود: لازمه این موضوع فراهم کردن بسترهای اجتماعی و رفع موانع لازمه حضور افراد دارای معلولیت درجامعه است که این مسئله جزو دغدغه‌های اصلی اداره بهزیستی محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی کازرون ادامه داد: در سال‌های اخیر اقدامات مهمی در این زمینه در کشور صورت گرفته که از جمله می‌توان به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان، تشکیل کمیته مناسب‌سازی در سطح ملی و استانی وشهرستانی، شناسایی و جذب معلولان بینایی و برنامه‌ریزی به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی آنان در تمام زمینه‌ها، آموزش خط بریل، ارائه نوارهای کمک آموزشی برای نابینایان، حمایت از نابینایان و کم بینایان در راستای ارتقای سطح تحصیلی و … اشاره کرد ولی اقدامات مذکور با توجه به مسائل و مشکلات این قشر از جامعه نیازمند به برنامه‌ریزی‌های اساسی و همه‌جانبه از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی است.

در این نشست صمیمی جمعی از افراد نابیناو کم بینا به نمایندگی از جامعه نابینایان و کم بینایان به بیان مشکلات این افراد پرداختند و در آخر از روشندلان تحت پوشش به پاس قدردانی از خدمات ارزنده و تلاش‌های سازنده این عزیزان وخیرین با اهدا لوح و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آمد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴