پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
به گزارش کازرون نما، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی کازرون به کشت چغندر قند پاییزه اختصاص می‌یابد. ‏
به گزارش کازرون نما، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی کازرون به کشت چغندر قند پاییزه اختصاص می‌یابد. ‏

وی افزود: بهترین زمان کاشت این محصول از نیمه مهر ماه تا اواسط آبان ماه است و توسعه کشت این محصول استراتژیک تحولی نو در کشاورزی این شهرستان ایجاد می‌کند.

رشیدی با بیان اینکه کشت چغندرقند پاییزه به صورت قراردادی و تضمینی است، گفت: میزان قرارداد کشت این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم برابر افزایش داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت:: افزایش قیمت خرید، تشکیل جلسات وکلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی، استفاده از آبیاری تحت فشار و تعهد کارخانه‌های قند به پرداخت به موقع مطالبات و منظور کردن کمک برای عملیات داشت از دلایل افزایش سطح زیرکشت چغندرقند پاییزه در این شهرستان است.

رشیدی تصریح کرد: این محصول بر مبنای درصد عیار قند ۱۵ و با احتساب کرایه حمل به قیمت ۱۵ هزار و ۲۲۰ ریال از چغندرکاران خریداری می‌شود، که با احتساب جوایز تولید مبنی بر ۲۰ کیلوگرم تفاله خشک و ۲ کیلوگرم شکر به ازای هر تن تحویل چغندرقند، درآمد ناخالص نسبتا مطلوبی برای کشاورزان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به استفاده از بذر رقم آنتک برای کشت در شهرستان کازرون گفت: عملکرد چغندرقند پاییزه با توجه به رعایت اصول به زراعی در بعضی مزارع این شهرستان در سال‌های قبل تا ۱۰۵ تن در هکتار بوده است که در مقایسه با بسیاری از محصولات درآمدزایی بیشتری برای کشاورزان در پی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: مصرف آب کمتر در مزارع، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک از مزایای کشت پاییزه چغندر قند در مناطق جنوبی است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
جناب آقای رشیدی این کارهایی که ردیف کردی با همت ما کارشناسان و مسئولین مراکز انجام میشه و قبل از جنابعالی هم بوده متاسفانه شما با بیش از سی سال سابقه خدمت انگیزه ندارید بهتر است نیروهای دلسوز و بومی جهاد کشاورزی کازرون این مسئولیت را عهده دار شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲