پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
به گزارش کازرون نما؛ محمد جواد جوکاری این حمام از جالب ترین بناهای دوران قاجاریه در بین فضاهای معماری شهری است و از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گزارش کازرون نما؛ محمد جواد جوکاری این حمام از جالب ترین بناهای دوران قاجاریه در بین فضاهای معماری شهری است و از اهمیت زیادی برخوردار است. 

وی ادامه داد:این حمام بخش های مختلف شامل راهرو ،صحن وسیع ،سقف های گنبدی شکل و نورگیر در مرکز گنبد دارد که سقف گنبدی شکل ابن بنا به ارتفاع هشت متر  است که مصالح به کار رفته در بنا از گچ و سنگ است.

جوکاری گفت: قسمت های داخلی شامل سکوهای نشیمن است که در زیر سکوها حفره های گداشتن کفش تعبیه شده است،  خزینه و آتش دان از دیگربخش های داخلی حمام است که با توجه به موقعیت منطقه سوخت آن از هیزم و خار  بیابان بوده است. 

وی ادامه داد: این بنا درتاریخ ۲۵ اسفندماه ۷۹ به شماره ۳۲۸۴درفهرست آثارملی به ثبت رسید.
جوکاری اضافه کرد: اولین مرحله مرمت این بنا درسال ۹۷ شروع شد و دو مرحله از مرمت این حمام به پایان رسیده است و مرحله سوم مرمت این بنا  شامل اندود گچ کاری دیوارها و بخش زیرزمین و طاق ها و فضای گرم خانه همچنین اجرای تاسیسات الکتریکی در فضای گرم خانه است که با اعتباری افزون بر ۲۸۰میلیون تومان اجرا می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگریو صنایع دستی کازرون افزود: پس از پایان مرمت کامل این حمام تاریخی باهدف جذب گردشگر به عنوان بازارچه صنایع دستی استفاده خواهد شد.     شهرستان کازرون در غرب استان فارس و فاصله آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴