پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
به گزارش کازرون نما؛ جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه با موضوع تخصصی معیشت‌های پشتیبان تالاب توسط طرح حفاظت از تالاب‌های ايران با هدف شناسایی نوآوران و حمایت از آنان، شناسايی و ترويج روش‌های اصلاح الگوی مصرف منابع طبیعی و آب و تعامل بيشتر با کنشگران و پژوهشگران با موضوع مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های محیط‌زیست برگزار شد.
به گزارش کازرون نما؛ جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه با موضوع تخصصی معیشت‌های پشتیبان تالاب توسط طرح حفاظت از تالاب‌های ايران با هدف شناسایی نوآوران و حمایت از آنان، شناسايی و ترويج روش‌های اصلاح الگوی مصرف منابع طبیعی و آب و تعامل بيشتر با کنشگران و پژوهشگران با موضوع مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های محیط‌زیست برگزار شد.  

تیم انجمن میراث پریشان کازرون متشکل از ۵ نفر از اعضا با شرکت در این جشنواره و ارائه طرح  "توانمندسازی جامعه محلی تالاب پریشان در صنعت و پرورش اسب به عنوان یک معیشت مکمل و جایگزین کشاورزی" توسط محمدجواد سیاح‌پور دبیر انجمن، موفق به کسب مقام اول شد.  

سیاح‌پور ضمن ابراز خرسندی از کسب این عنوان شایسته بیان داشت: با اینکه در حال حاضر پریشان در وضعیت مناسبی قرار ندارد و منطقه حفاظت شده ارژن پریشان با تهدیدهای جدی روبروست؛ امیدواریم که با همت مردم دوستدار منطقه بتوانیم یک نمونه موفق الگوی مشارکت مردم در حفاظت اکوسیستم را در منطقه رقم بزنیم.

لازم به ذکر است که تعداد طرح و ایده های ارسالی به این بخش از جشنواره ۳۰ طرح بود، که دو طرح "گلیم بافی از مواد صد در صد بازیافتی با رویکرد اشتغال بانوان روستایی و معیشت پایدار در روستاهای حاشیه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه" از خدیجه سعیدپور و "کاربرد میوه گیاه قره داغ در محصولات غذایی برای رونق اقتصادی و اکوسیستم پایدار" از محمود کلنگری نیز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷