پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
به گزارش کازرون نما؛ «محمدجعفر شفیعی» اظهار داشت: به مناسبت اربعین حسینی و نظر به اهمیت کتاب و کتابخوانی در رشد و اعتلای فکری و فرهنگی جامعه، مسابقه کتابخوانی «حماسه حسینی» در راستای اشاعه گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تبیین دقیق و عالمانه واقعه عاشورا،
به گزارش کازرون نما؛ «محمدجعفر شفیعی» اظهار داشت: به مناسبت اربعین حسینی و نظر به اهمیت کتاب و کتابخوانی در رشد و اعتلای فکری و فرهنگی جامعه، مسابقه کتابخوانی «حماسه حسینی» در راستای اشاعه گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تبیین دقیق و عالمانه واقعه عاشورا، شناخت ماهیت و اهداف آن با محوریت جلد اول کتاب «حماسه حسینی» تالیف استاد شهید مرتضی مطهری به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برگزار می شود. 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: این کتاب الهام بخش این واقعیت است که حادثه عاشورا از ظرفیت های فراوانی برخوردار است که می تواند در پربارتر کردن اخلاق و رفتار مخاطبان مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری در این مجموعه تلاش کرده است تا زمینه ای مناسب را برای برخورداری بیشتر از آموزه های قیام عاشورا فراهم کند، خاطر نشان کرد: استاد مطهری در این سخنرانی ها نشان می دهد که می توان همزمان نگاه عقلانی، نقادانه و عاطفی به حادثه عاشورا داشت و در حقیقت این اثر، ویژگی های شخصیتی شهید مطهری را نیز به نمایش می گذارد.

شفیعی با بیان اینکه سؤالات این مسابقه برگرفته از جلد اول کتاب«حماسه حسینی» شامل سخنرانی های استاد شهید مطهری است، تصریح کرد: کتاب «حماسه حسینی» مجموعه ای مشتمل بر همه سخنرانی ها و یادداشت های استاد شهید آیت اللّه مرتضی مطهری درباره حادثه کربلا است که جلد اول این مجموعه شامل هفت فصل است و فصل اول با عنوان «حماسه حسینی»، مجموعه سه سخنرانی استاد شهید مطهری، فصل دوم را سخنرانی های استاد تحت عنوان «تحریفات در واقعه تاریخی کربلا»، فصل سوم را «ماهیت قیام حسینی» و فصل چهارم را سخنرانی آن شهید بزرگوار پیرامون «تحلیل واقعه عاشورا» تشکیل می دهد.

این فعال فرهنگی به فصل پنجم کتاب تحت عنوان «شعارهای عاشورا» اشاره کرد و گفت: فصل ششم شامل هفت سخنرانی استاد شهید تحت عنوان «عنصر امر به معروف و نهی از منکر در نهضت حسینی» است که در این فصل، علاوه بر مورد بحث واقع شدن موضوع اصلی، «امر به معروف و نهی از منکر» مسائل اجتماعی و سیاسی روز نیز مطرح شده و «کارنامه مسلمین در قبال مسأله فلسطین» بررسی شده است و فصل هفتم این کتاب «عنصر تبلیغ در نهضت حسینی» است که هفت سخنرانی استاد تحت همین عنوان را شامل می شود.

وی یادآور شد: علاقمندان در اين مسابقه مي توانند با مراجعه به وبلاگ کانون به نشاني http://montezran.blogfa.com، نسخه بارگذاری شده متن کتاب «حماسه حسینی» همراه با سئوالات را مطالعه و پاسخ صحيح سئوالات طراحي شده را به صورت يک عدد 15 رقمي حداکثر تا پنجم مهر ماه 1400 به سامانه پيام کوتاه 6600071428 ارسال نمايند و در پایان به پنج نفر از برگزیدگان به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهداء خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷