پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۲۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
به گزارش کازرون نما، سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در مراسم یادواره شهدای زن کازرون ضمن گرامی داشت یادو خاطره شهداء گفت: بهترین راه برای مسیر فرهنگ و شهادت و انقلاب، زبان هنر است.
به گزارش کازرون نما، سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در مراسم یادواره شهدای زن کازرون ضمن گرامی داشت یادو خاطره شهداء گفت: بهترین راه برای مسیر فرهنگ و شهادت و انقلاب، زبان هنر است.

او افزود: چراجوانان مذهبی و هیئتی شهرستان مورد حمایت نباشند این وظیفه مسئولان است که جوانانی که در راه فرهنگ و هنر فعالیت دارند را مورد حمایت قرار دهند و باید دغدغه مسئولان حمایت از مسیر فرهنگ و هنر باشد.

فرمانده سپاه کازرون یادواره شهدای زن را پیش قراول برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان کازرون یادکرد و افزود: در مرجع مطهر ۵ شهید گمنام، اما خوشنام شهرستان کازرون هستیم شهرستانی با شهدای متفاوت نسبت به سراسر شهرستان‌های کشور که باید یاد و خاطره شهدای شهرستان برجسته شود.

او تصریح داشت: زنان ایثارگر شهرستان کازرون از صدر انقلاب تا کنون دوشادوش مردان در به ثمر رسیدن انقلاب نقش ایفاء کرده‌اند که کازرون در این مسیر شهدای زنی همچون حبیبه چی، سعادت، دباغ، برنجی و ... را تقدیم کرده است.

سرهنگ توکل یادآور شد: شهرستان کازرون در دی ماه سال ۱۳۵۷ شهرستان انقلابی که از بین ۸۰۰ شهر ایران جزء شهرستان انقلابی بود که توسط رژیم طاغوت شاه اعلان حکومت نظامی شدو در تاریخ ماندگار ماند.

او به اهمیت نقش شهرستان کازرون در دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: نقش برجسته زنان در جنگ و نقش و اهمیت و جایگاه زنان کازرونی باید به تصویر کشیده شود.

فرمانده سپاه کازرون با بیان این که با همکاری بنیاد حفظ آثار استان فارس کازرون در جنگ به تصویر کشیده خواهد شد، بیان کرد: مسئولان و خصوصا پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان کازرون برای کمک به تصویر کشیده شدن نقش کازرون در جنگ اسناد و مدرک ثابت شده در جنگ توسط رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تحویل قسمت فرهنگی سپاه ناحیه کازرون ارائه شود.

او ادامه داد: برجسته کنیم جهاد و شهادت شیرزن‌های کازرونی را در دفاع حق علیه باطل، بانو مرضیه شیروانی کسی که به شیر زن دشت آزادگان و سوسنگرد که به عنوان اولین پرستار شهیده زن کشور در دفاع مقدس مشهور است که زیر آتش تهیه دشمن خمپاره‌ای که کنار آمبولانسی که پرستارش بوده برخورد می‌کند و این بانوی ما را به اعلی علیین می‌برد.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون به اهمیت و جایگاه نقش زنان، دختران، همسران و خواهران در دفاع از جان و کیان کشور پرداخت و اذعان داشت: این بانوان بودند که برای حفظ تمامیت ارضی و کیان کشور عزیزان خود را در راه لبیک به فرمان ولایت بدرقه کردند. 

او با اشاره نقش بانوان در مبارزه با کرونا در کشور پرداخت و افزود: در راستای ابلاغ و فرمان ولایت جهت کمک به کادر درمان برای مبارزه با بیماری کرونا، از خدمات بسیجیان کازرون در طرح شهید سلیمانی حمایتی، مراقبتی و هدایتی که کمک کردند به شیوه نامه‌های بهداشتی و فرهنگی برای اهداف عالیه نظام تقدیر و تشکر داریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶