پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
به گزارش کازرون نما، کتاب کالبدشناسی دامپزشکی (بخش سر و گردن) با تألیف آرش اسفندیاری عضو هیئت علمی گروه دامپزشکی، سینا شجاعی و احمدرضا عباس‌تاش دانشجویان دوره دکتری دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون منتشر شد.
به گزارش کازرون نما، کتاب کالبدشناسی دامپزشکی (بخش سر و گردن) با تألیف آرش اسفندیاری عضو هیئت علمی گروه دامپزشکی، سینا شجاعی و احمدرضا عباس‌تاش دانشجویان دوره دکتری دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون منتشر شد.

کتاب کالبدشناسی دامپزشکی یکی از کتاب‌های مورد نیاز دانشجویان است که حجم گسترده ساختارهای مختلف بدن و اهمیت سر و گردن در علوم آناتومی و کلینیکی دامپزشکی را بررسی می‌کند و از مزایای این کتاب می‌توان روان، مختصربودن مطالب و در عین حال پوشش دادن مطالب مهم و کاربردی علم آناتومی در بخش سر و گردن را ذکر کرد.

در کتاب کالبدشناسی دامپزشکی سعی شده از تصاویر گویا و نامگذاری شده برای درک هرچه بیشتر مطالب استفاده شود.

ارائه اطلاعات آناتومی مقایسه‌ای حیوانات مختلف در کنار یکدیگر از مزایای دیگر کتاب کالبدشناسی دامپزشکی بوده و نکات کلیدی را در اختیار دانشجویان دوره‌های عمومی و تخصصی دامپزشکی قرار می‌دهد.

کتاب کالبدشناسی دامپزشکی برای دانشجویان قابل فهم است!

نویسندگان کتاب کالبدشناسی دامپزشکی (بخش سر و گردن) معتقدند که این کتاب هرچند اندک، گامی در راستای افزایش دانش برداشته تا دریچه‌ای کوچک به دنیای وسیع علوم آناتومی بگشاید و امید آن را دارند تا مورد استفاده پژوهشگران و دانشجویان علوم مختلف دامپزشکی قرار گیرد.

در بخشی از مقدمه کتاب کالبدشناسی دامپزشکی به قلم ذبیح‌الله خاکسار استاد آناتومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز آمده است: آناتومی یکی از مهم‌ترین دروس دامپزشکی است و شناخت عملکرد دقیق بدن حیوانات و جراحی ارگان‌های متفاوت، بدون دانستن محل دقیق قرارگیری آنها میسر نخواهد بود. در این علم آگاهی از تفاوت‌های بین‌گونه‌ای هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و مسلط بودن بر آنها نقطه قوتی برای یک دامپزشک است.

آناتومی موضوع بسیار وسیع و گسترده‌ای است که دانشجویان زمان کافی برای مطالعه و یادگیری مباحث و نکات آن را ندارند. کتاب کالبدشناسی دامپزشکی به‌گونه‌ای نوشته شده که به‌راحتی و تا حد ممکن برای دانشجویان قابل فهم و استفاده باشد.

در پایان بعضی از فصل‌های کتاب کالبدشناسی دامپزشکی نکات بالینی آورده شده تا به دانشجویان چگونگی ارتباط کاربردی این علم با تشخیص و درمان بیماری‌ها نشان داده شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳