پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
این گروه بسیجی از برادران کادر یگان شدند و به صورت مستمر حضور و در همه‌ی عملیات‌های یگان شرکت داشتند. حضور پررنگی داشتند و پس از مرحله‌ی عملیات اول عملیات‌های آبی- خاکی در رزم .... نیز حضور داشتند.

اواخر سال 63 بود و ما داشتیم خودمان را برای عملیات بدر آماده می‌کردیم. اولین گروه بسیجی که اواخر  پاییز به یگان ما ملحق شد، برادران شهید محمد جواد کارگریان، علی جمشیدی، مسعود علی‌زاده، شهید دیانتی‌نسب و شهید حاج محمد خرسند که کم سن و سال‌ترین آن‌ها بود. البته دیگر برادران بسیجی هم بودند. این عزیزان که همه خصلت‌های نیکو از جمله دیانت و تدین و تعهد داشتند، پس از طی آموزش آبی- خاکی سکانداری، شنا و ... دیگر آموزش‌هایی که لازمه‌ی کار در یگان دریایی بود نیز قرار گرفتند؛ به‌قدری پیشرفت داشتند که بعداً همه جزء مربیان باتجربه‌ی یگان دریایی شدند؛ در آن برهه از جمله شهید حاج محمد خرسند برادر حاج منصور خرسند هم در یگان دریایی حضور داشتند.

این گروه بسیجی از برادران کادر یگان شدند و به صورت مستمر حضور و در همه‌ی عملیات‌های یگان شرکت داشتند. حضور پررنگی داشتند و پس از مرحله‌ی عملیات اول عملیات‌های آبی- خاکی در رزم .... نیز حضور داشتند.

این گروه از جمله حاج محمد خرسند، چون سبقه‌ی معنوی و عقیدتی والایی داشتند، علاوه بر انجام وظایف مربی‌گری مسئولیت تشکیل کلاس‌های عقیدتی- فرهنگی- سوادآموزی و نماز جماعت و دعای کمیل، ندبه، زیارت عاشورا و ... را به عهده داشتند.

نا آرام و خط ‌شکن

شهید حاج محمد خرسند، پس از مرحوم حجه‌الاسلام هدایتی و مرحوم انصاری بلیانی با توجه به طلبه بودن ایشان، در سال‌های 64 و 65 و 66 به جز برهه‌ای که به جمع همرزمانش در گردان فجر لشکر 33 المهدی می‌پیوست، در همه‌ی سنگرهای یگان در طول خطوط مرزی چه در آب‌گرفتگی‌های مجنون، اروند و کارون، در مأموریت‌های خشکی یگان دریایی شرکت فعال داشت و جداً مشمول همان جمله‌ای که حضرت امام (ره) در خصوص رهبری معظم (مد ظله العالی) فرمودند: هم در محراب و هم در سنگر پیشتاز بودند و سیره‌ی او همان سیره‌ی اولین شهید محراب حضرت علی‌بن‌ابی‌طالب علیه‌السلام بود. یعنی با همه‌ی برادران صرف نظر از اینکه گرایش فکری آن‌ها چگونه است، در جبهه و پشت جبهه مأنوس بود و سعی در ترویج وحدت که رمز همه‌ی پیروزی‌های ما بوده و هست، داشت.

شهید محمد خرسند، یک آن آرام و قرار نداشت و در آن دوران نوجوانی (که از همه‌ی ما کم سن و سال‌تر بود)، نه تنها پرهیزگار بود؛ بلکه در همه‌ی صحنه‌های آموزشی، رزم، مربی‌گری سرآمد همه‌ی دوستان و همرزمانش بود و دارای تجربه‌ای عالی در امور رزم بود. به همین دلیل مورد احترام و تکریم همه‌ی آحاد رزمندگان عزیز لشکر 33 و 19 فجر بود و همین تجربیات رزم و دفاع خودش پشتوانه‌ای عالی برای مسئولیت خطیر امامت جمعه و نمایندگی رهبری در کازرون شد و دیدیم پیام رهبری را در رابطه با شهادت ایشان.

و اگر ایشان به نبض شهادت نائل نمی‌شدند، حتماً به عنوان یکی از مسئولین ممتاز، در سطحی بالاتر از سطح استان فارس و در سطح کشور از ایشان استفاده می‌شد.

برای این حقیر مایه‌ی بسی افتخار است که توفیق همرزمی ایشان را داشتم و این عکس که چند روز پیش دست به دست شد، پس از عملیات بدر و در روستای شهریه و سندی افتخارآمیز از حضور روحانیت و طلاب در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس است.

ایشان علاوه بر وظایف فرهنگی بدون استثنا در همه‌ی عملیات‌های لشکر 33 جزء خط‌شکنان بودند.    

نویسنده: قاسم علی‌نژاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸