پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
وی در سمت‌های گوناگون قدم‌های مؤثری برداشت. از جمله یکی از کارهای ماندگار ایشان نهضت قرآن‌آموزی در سنین مختلف از 4 سالگی تا بزرگسالان که طی چند سال نهضت قرآن‌آموزی، شهرستان کازرون توانست مقام اول استان را کسب نماید و به بیش از چهار هزار نفر در سنین مختلف آموزش قرآن بدهد.

بسم رب الشهداء الصدیقین

رسول اکرم (ص): شرافتمندانه‌ترین مرگ، شهادت است.

دومین سالگرد عروج خونین و مظلومانه‌ی روحانی خدوم، مبارز، خستگی‌ناپذیر و خطیب توانمند حضرت حجه‌الاسلام والمسلمین، شهید والامقام حاج شیخ محمد خرسند (قدس سره)، امام جمعه‌ی فعال و موفق کازرون آن هم در شب بیست و سوم رمضان به ملکوت اعلی را نخست به خانواده‌ی ایشان، سپس به مؤمنین و مؤمنات نمازگزاران جمعه، مردم حق‌شناس و فرهیخته‌ی شهرستان تسلیت عرض نموده، از درگاه احدیت جل اسمه، علو درجات آن عزیز در جوار ائمه‌ی معصومین و شهدای والامقام به‌ویژه شهدای محراب مسئلت می‌نمایم.

به‌حق شهید خرسند دارای یک‌سری صفات برجسته و ارزشمند بود که کمتر کسی از این هم موهبت الهی برخودار است. گرچه عمری کوتاه داشت، لکن از همان دوران نوجوانی در مسیر الی‌ا... قرار داشت و همواره در راه رشد و تعالی فرهنگ غنی اسلام گام برمی‌داشت. در حال نوجوانی با مبارزین علیه رژیم ستمشاهی همگام بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی با دیگر همرزمان خود، مدت‌ها در جهاد مقدس به دفاع از اسلام و میهن اسلامی پرداخت و جان‌فشانی‌ها نمود. سپس در کسوت روحانیت درآمد و در جهت آموزه‌های دینی لحظه‌ای درنگ نداشت.

وی در سمت‌های گوناگون قدم‌های مؤثری برداشت. از جمله یکی از کارهای ماندگار ایشان نهضت قرآن‌آموزی در سنین مختلف از 4 سالگی تا بزرگسالان که طی چند سال نهضت قرآن‌آموزی، شهرستان کازرون توانست مقام اول استان را کسب نماید و به بیش از چهار هزار نفر در سنین مختلف آموزش قرآن بدهد.

دوران امامت جمعه‌ی ایشان همه سرشار از فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و سیاسی بود. وی از استعداد بالایی برخوردار بود که بعضاً نظرات و پیشنهادات ایشان در سمینارها مورد بهره‌برداری در سطح کشور قرار می‌گرفت. خلاصه‌ی کلام اینکه این شهید بزرگوار خطیبی توانا، مدیری کم‌نظیر و صاحب نظر در همه‌ی امورات جاریه‌ی کشور بود. اکتفا می‌کنم به این شعر: صبر بسیار باید پدر پیر فلک را/ تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید.

در دومین سالگرد شهادت مظلومانه‌اش خدمتگزاران نماز جمعه، یاد و خاطره‌ی او را گرامی می‌دارند.

درود و سلام بر آن زمان که متولد شد و آن‌گاه که شهید گردید و روزی که دوباره مبعوث می‌شود.


نویسنده: محمدحسین جمشیدی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹