پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
با راه‌اندازی مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت:
به گزارش کازرون نما؛ به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه سلمان فارسی کازرون با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که با پیگیری‌ها و حمایت‌های دکتر فریدون عباسی‌دوانی، صورت گرفت و با هدف حمایت از نخبگان و برطرف نمودن بخشی از مشکلات اشتغال فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی، به زودی و در فرصتی مناسب، مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش کازرون نما؛ به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه سلمان فارسی کازرون با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که با پیگیری‌ها و حمایت‌های دکتر فریدون عباسی‌دوانی، صورت گرفت و با هدف حمایت از نخبگان و برطرف نمودن بخشی از مشکلات اشتغال فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی، به زودی و در فرصتی مناسب، مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، راه‌اندازی می‌شود.

بنا به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با اعلام این خبر افزود: با راه‌اندازی این مرکز علمی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، علاوه بر آنکه حمایت عملی از فارغ‌التحصیلان و شرکت‌های دانش‌بنیان صورت خواهد گرفت، فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان و متخصصان دانشگاهی منطقه نیز فراهم خواهد شد. این مسئله علاوه بر آنکه زمینه لازم برای حمایت از نخبگان، اساتید دانشگاه و دانشجویان را به دنبال خواهد داشت، بسترساز ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه نیز خواهد بود. 

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین با تقدیر از حمایت‌ها و پیگیری‌های مستمر و کلیدی دکتر فریدون عباسی‌دوانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس برای تحقق این مهم، به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناسب شهرستان کازرون برای استقرار مرکز نوآوری انرژی اشاره کرد و تحقق این رویداد را پایه مناسبی برای توسعه هرچه بیشتر شهرستان قلمداد کرد و خاطر نشان نمود: علاوه بر آنکه در سطح شهرستان کازرون حوزه نفتی خشت را داریم، این شهرستان به واسطه قرارگیری در پس‌کرانه‌های خلیج فارس و موقعیت مناسب ارتباطی که با سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و سایر استان‌های نفت‌خیز جنوبی کشور دارد، می‌تواند ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف انرژی اعم از نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق، انرژی هسته‌ای و...، بستر مناسبی را برای رشد و توسعه هرچه مناسب‌تر منطقه نیز به وجود آورد. در همین راستا معتقدیم کازرون در جوار صنایع انرژی جنوب کشور می‌تواند یکی از قطب‌های خدمات مهندسی و خلاق در تأمین نیاز این صنایع باشد. 

دکتر غریب فاضل‌نیا همچنین راه‌اندازی این مرکز را در راستای عمل به بیانیه مأموریت دانشگاه سلمان فارسی کازرون و در مسیر تحقق افق راهبردی این دانشگاه ارزیابی نمود و با اشاره به ظرفیت‌های علمی مناسب دانشگاه سلمان فارسی کازرون، اعم از فعالیت اعضا هیئت علمی توانمند و همچنین وجود دانشکده‌های علوم پایه، فنی و مهندسی و فعالیت مراکز علمی همچون پژوهشکده نانو و گروه پژوهشی محاسبات پیچیده، افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه سلمان فارسی کازرون به عنوان قطب علمی منطقه، تکیه‌گاه توسعه این منطقه محسوب می‌شود و در بیانیه مأموریت و افق راهبردی دانشگاه، بر ضرورت ارایه خدمات علمی و متناسب با ظرفیت‌های شهرستان کازرون تأکید شده است و همچنین باتوجه به نقش کلیدی و تعیین کننده حوزه انرژی در افق‌های بلندمدت رشد و توسعه هرمنطقه، مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون می‌تواند فصل تازه‌ای را پیش‌روی توسعه پایدار منطقه بگشاید. 

گفتنی است مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، پس از شروع به کار، ظرفیت و امکانات لازم را برای فعالیت 30 استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان به وجود خواهد آورد و این دانشگاه میزبان شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه گسترده مهندسی و انرژی در گرایش‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، برق، آب، انرژی هسته‌ای و... خواهد بود که این گستردگی، قابلیت ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان و متخصصان حوزه مهندسی و انرژی را به دنبال خواهد داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۳۰
اذان صبح
۰۴:۳۶:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۷
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۵
غروب آفتاب
۱۹:۵۱:۴۹
اذان مغرب
۲۰:۰۹:۲۴