پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
با امضای قرارداد تاسیس مرکز نوآوری زیستی دانشگاه آزاد و مرکز نوآوری انرژی دانشگاه سلمان فارسی صورت می پذیرد:
به گزارش دریافتی کازرون نما، در چارچوب راهبرد جهاد خدمت دکتر فریدون عباسی دوانی نماینده مردم این منطقه، دو مرکز نوآوری که در شهریور ماه سال ۹۹ مورد توافق دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر عباسی نماینده کازرون و کوه‌چنار قرار گرفته بود، اینک پس از یک دوره پیگیری و تامین الزامات مورد نیاز به نتیجه نهایی رسید و قرارداد این دو مرکز امضا شد

به گزارش دریافتی کازرون نما، در چارچوب راهبرد جهاد خدمت دکتر فریدون عباسی دوانی نماینده مردم این منطقه، دو مرکز نوآوری که در شهریور ماه سال ۹۹ مورد توافق دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر عباسی نماینده کازرون و کوه‌چنار قرار گرفته بود، اینک پس از یک دوره پیگیری و تامین الزامات مورد نیاز به نتیجه نهایی رسید و قرارداد این دو مرکز امضا شد. که اولین مرکز با عنوان مرکز نوآوری زیستی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون و دومین مرکز نیز با عنوان مرکز نوآوری انرژی در دانشگاه سلمان فارسی کازرون تاسیس می‌شوند.

کازرون آماده جهش علمی و اشتغالزایی در منطقه

براساس دو قرارداد جداگانه که بین معاونت علمی ریاست جمهوری و روسای دو دانشگاه آزاد اسلامی و سلمان فارسی کازرون منعقد شده است، این دو دانشگاه می‌بایست با بودجه معاونت علمی ریاست جمهوری، ظرف ۶ ماه ساختمان مراکز نوآوری مذکور را تجهیز کنند و در اختیار فارغ التحصیلان و شرکت‌های دانش بنیان قرار دهند.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دانشگاه آزاد اسلامی کازرون در زمینه گرایش زیست فناوری همچون تولید کیت‌های تشخیصی، تجهیزات پزشکی، دارو و فرآورده‌های گیاهی در حوزه سلامت و پزشکی فعالیت خواهد کرد. همچنین اساتید و فارغ التحصیلان بومی دانشگاه می‌توانند در اسرع وقت نسبت به تاسیس استارت آپ «شرکت نوپا دانش بنیان» اقدام نمایند و دانشگاه آزاد نیز فضای دفتر کار، امکانات آزمایشگاهی، مشاوره، تسهیلات و... را بصورت رایگان در اختیار آنان قرار خواهد داد.

دالوند سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کازرون با بیان اینکه این دانشگاه به همت دکتر عباسی اولین دانشگاه در جنوب کشور است که مرکز نوآوری زیستی خواهد داشت اظهار کرد: این مرکز نوآوری امکانات لازم برای فعالیت ۳۰ شرکت و اشتغال ۱۵۰ نفر را مهیا خواهد کرد که برای رشته های حوزه پزشکی، دامپزشکی، زیست و میکروبیولوژی کازرون یک اتفاق تحول‌زا خواهد بود.

گفتنی است مرکز نوآوری انرژی در دانشگاه سلمان فارسی نیز میزبان شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه گسترده مهندسی و انرژی در گرایش‌های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، برق، آب و انرژی هسته‌ای خواهد بود که این گستردگی قابلیت ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان و اساتید حوزه مهندسی را به دنبال خواهد داشت.

در همین رابطه فاضل نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون با اعلام اینکه هم اکنون بودجه فاز اول تاسیس این مرکز در اختیار دانشگاه قرار گرفته است، بیان داشت: با حمایت دکتر فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس، این دانشگاه ظرفیت و امکانات لازم را برای فعالیت ۳۰ استارت‌آپ و شرکت دانش بنیان فراهم خواهد ساخت و معتقدیم کازرون در جوار صنایع انرژی جنوب کشور می‌تواند یکی از قطب‌های خدمات مهندسی و خلاق در تامین نیاز این صنایع باشد.

ضمن تبریک به مردم شریف شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار به مناسبت تحقق این دو رویداد مهم در توسعه زیرساخت منطقه، قابل ذکر است با الطاف الهی نقشه راهبردی توسعه این دو شهرستان در بخش‌های مختلف ترسیم شده است تا با تلاش مستمر نماینده مردم و تحقق طرح‌های مختلف همچون مراکز نوآوری دانشگاه‌ها، مرکز مهارت نفت و گاز و... فرصت اشتغال جوانان عزیز فراهم گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۲۹
اذان صبح
۰۵:۱۰:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۳۴:۰۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۳۱:۴۵
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۱۲