پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
به گزارش کازرون نما، در این جلسه که با محوریت اطفاء و پیشگیری از حریق در مزارع و مراتع برگزار شد، نمایندگانی از ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آتش‌نشانی و گروههای داوطلب مردمی و اجتماعی حضور داشتند.
جلسه پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی‌های فصل گرما با حضور دست اندرکاران و عوامل اجرایی به میزبانی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد. 

تشکیل جلسه عوامل اجرایی پیشگیری و مقابله با آتش‌سوزی‌های فصل گرما در کازرون

به گزارش کازرون نما، در این جلسه که با محوریت اطفاء و پیشگیری از حریق در مزارع و مراتع برگزار شد، نمایندگانی از ادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آتش‌نشانی و گروههای داوطلب مردمی و اجتماعی حضور داشتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در این جلسه بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آتش سوزی در مراتع، مزارع و منابع شهرستان تاکید کرد و افزود: در سال گذشته این سازمان دو کلیپ آموزشی اختصاصی  با عنوان اقدامات پیشگیرانه در مزارع و مراتع را برای عموم مردم توزیع و منتشر کرد.

حامد پشنگیان ادامه داد: همچنین آموزش حضوری در مناطق و روستاهای  مستعد آتش سوزی برای افراد بومی نیز به صورت مستمر اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری جهت اخذ بیمه حوادث و مشارکت پرسنل و تجهیزات در اطفاء حریق در محدوده شهری و اراضی ملی از دیگر فعالیت های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در سال گذشته بوده است.

در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کازرون نیز پیشنهاد کرد جلسه ای با حضور فرماندار، معاونین و بخشداران برگزار و در خصوص تفویض اختیار به ادارات درگیر در عملیات‌های اطفائی از جانب فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان تصمیم گیری شود.

سید مجتبی ایران محبوب ادامه داد: همچنین آموزش به صورت مجازی یا با رعایت پروتکل های بهداشتی به افراد بومی و فعالین اجتماعی جهت مشارکت در عملیات ها باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته او، در سال گذشته در مجموع ۴۴ مورد آتش سوزی در عرصه های ملی شهرستان رخ داد که از این تعداد ۹ مورد به علت صاعقه بود و ۵ مورد نیز عمدی تشخیص داده و به تشکیل پرونده قضایی منجر شد.

ایران محبوب تصریح کرد: بر اساس قانون جدید منابع طبیعی، در مراتع و اراضی ملی که دچار آتش سوزی عمدی  گردد، پس از آن اجازه تغییر کاربری به مالک یا درخواست کننده، داده نمی شود.

در ادامه جلسه نماینده اداره جهاد کشاورزی در خصوص اعزام نیرو و خودرو جهت همکاری و مشارکت در عملیات های اطفائی اعلام آمادگی کرد.

در ادامه جلسه و پس از بحث و گفت و گوی اعضای پیشنهادهایی مطرح شد. از جمله این پیشنهادها می توان به مواردی همچون اختیارات قانونی بخشداران در تامین سوخت تراکتور و لاستیک خودروهایی که در آتش سوزی ها مشارکت می کنند، ایجاد آتش بُر در مناطق کوهستانی و مستعد آتش سوزی، ایجاد پارکینگ جهت پارک خودروهای افراد شرکت کننده در اطفای آتش سوزی ها در حاشیه اراضی ملی، تجهیز اکیپ های تجهیزات اطفائی مانند دمنده و آتش کوب، ملزم کردن دهیاری ها به خرید دستگاه دمنده، ایجاد پایگاه پشتیبانی مواد غذایی جهت عملیات ها، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای جامعه هدف مرتع داران و کشاورزان، اجازه قانونی از طرف شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جهت تشکیل تیم های اطفائی، پیش بینی بیمه حوادث برای افراد شرکت کننده در عملیات های اطفائی، ساماندهی نیروهای مردمی جهت اطفاء حریق، جمع بندی آمار و اطلاعات ادارات مرتبط با حوادث آتش سوزی و برنامه ریزی لازم، مشخص بودن ادارات و افراد فراخوان دهنده در گروه های مجازی جهت اطفاء حریق، پشتیبانی خودرویی از گروه های اطفائی ، هماهنگی در فراخوان ها و دعوت برای اطفاء حریق بین ادارات اشاره کرد.

در پایان جلسه، پشنگیان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و ۱۵۰۴ منابع طبیعی تماس بگیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹