پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
عزم جدی فرماندار برای احداث موزه دفاع مقدس در کازرون
به گزارش دریافتی کازرون نما، با حضور علی مظفری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، مرادی معاون فرمانداری ویژه و جمعی از شورای هیأت رزمندگان اسلام، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد اربعین شهرستان کازرون، طی جلسه‌ای در مقبره شهدای گمنام، طرح احداث موزه دفاع مقدس با هدف بیان نقش کازرون در طول تاریخ به ویژه در دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش دریافتی کازرون نما، با حضور علی مظفری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، مرادی معاون فرمانداری ویژه و جمعی از شورای هیأت رزمندگان اسلام، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد اربعین شهرستان کازرون، طی جلسه‌ای در مقبره شهدای گمنام، طرح احداث موزه دفاع مقدس با هدف بیان نقش کازرون در طول تاریخ به ویژه در دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست صادقی مسوول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان کازرون با بیان اینکه محل در نظر گرفته شده مکانی مسقف در ابعاد ۲۰ در ۴۸ متر در محل مقبره شهدای گمنام و با موضوع نقش کازرون در طول تاریخ از صدر اسلام تا دوران انقلاب و دفاع مقدس تاکنون، افزود: المان هایی برای ورودی و یادمان شهدا در نظر گرفته شده که البته همکاری ادارات محترم نیز برای برپایی هرچه بهتر این موزه را می‌طلبد.

سپس فرماندار ویژه شهرستان کازرون با بیان اینکه خودم را مدیون شهدای والامقام، آزادگان سرفراز، جانبازان قهرمان و رزمندگان دلیراسلام می دانم گفت: هرچه داریم از برکت وجود این عزیزان است و عزتمان مدیون این بزرگوارانیم و از هرکاری در حد توان برای ایشان نباید فروگذار باشیم.

مظفری با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا از جمله با ساخت موزه دفاع مقدس گفت: یکی از اولویت های کاری بنده در شهرستان، برنامه های مربوط به شهدا و خانواده های ایشان، رزمندگان، آزادگان و جانبازان است و هرکاری بتوانم دریغ نخواهم کرد و مفتخرم که موزه دفاع مقدس را در دو شهرستان قبل که فرماندار بودم کلنگ‌زنی کرده‌ام.

معاون استاندار فارس با بیان نقش موثر و پررنگ کازرون در طول تاریخ گفت: معتقدم که در این موزه نقش مهم کازرون در تاریخ از صدر اسلام با حضور حضرت سلمان فارسی در جوار پیامبر گرامی اسلام(ص) تاکنون باید گفته شود و با استفاده از این فرصت، نقش برجسته شهرستانمان را نشان دهیم.

او افزود: با توجه به قدمت شهرستان و حضور پررنگ و موثر رزمندگان در دفاع مقدس، معتقدم شاخص تر از دیگر شهرستان ها باید عمل کنیم و برای الگوسازی و تقدیر از جانفشانی ایثارگران، از هیچ تلاشی برای احیای این امر خیر دریغ نخواهم کرد.

فرماندار ویژه شهرستان کازرون با پیشنهاد بررسی زمین‌های آزاد در اختیار ادارات مربوطه برای احداث مکانی وسیع‌تر و جامع‌تر گفت: نصب تمثال مبارک شهدا در سطح شهرستان اندکی کمرنگ است که لازم است در این زمینه سنگ تمام بگذاریم و در نصب تمثال و المان شهدا در سطح شهرستان همت بیشتری داشته باشیم.

مظفری با تاکید بر اتحاد همگانی و کنارگذاشتن بازی‌های سیاسی برای پیشرفت شهرستان گفت: خواهش میکنم بازی های سیاسی مان را در کازرون کمتر کنیم تا پیشرفت کنیم که فردای قیامت حزب بازی ها بدردمان نمی خورد و این عملکرد مثبت ماست که برایمان مفید است.

او با اشاره به اینکه شهرستان ما چوب بازی های سیاسی را خورده است گفت: همواره در انتخاب مدیران شهرستان تعهد، تخصص، مردم داری و شجاعت را در نظر گرفته و ویژگی و تفکر سیاسی فرد را مدنظر قرار نمی دهیم. 

معاون استاندار فارس گفت: برای احداث هرچه سریعتر و بهتر موزه دفاع مقدس، ادارات را برای همکاری همه جانبه پای کار می آوریم و یکی از موضوعات برای تصویب در جلسه سفر استاندار محترم را پیرامون این موزه قرار خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه در صورت راه اندازی موکب سیار بهتر است به عنوان و نام شهدای شهرستان خودمان باشد گفت: یکی از راه های ماندگاری نظام، حمایت و تقدیر از ایثارگرانمان برای الگوسازی در نسل‌های آینده است که علاوه بر اقدامات مرسوم لازم، می‌توان به نامگذاری معابر و کوچه‌ها به نام ایثارگران، آزادگان و جانبازان در قید حیات نیز اشاره کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
آقای فرماندار شما اگر میخواهید جلو شهدا و مردم روسفید باشید یه فکری به حال مردم جهت گرفتن کالاهای اساسی در صف های طولانی کنید موزه دفاع مقدس پیشکش . مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند اول فکری به حال تثبیت قیمت کالاهای اساسی مردم کنید . مردم خودشون شهید پرور هستند نیازی به جانماز آب کشیدن شما نیست . اول به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشید و بعد فکر مسائل دیگر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳