پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کازرون خبر داد:
به گزارش کازرون نما محمدجواد جوکاری با بیان این خبر افزود: قدمت این درختها از 700 تا 1000سال برآورده شده است .وی ثبت دو درخت کهنسال در فهرست آثار ملی ایران را از جمله اقدامات موثر این اداره در سال جاری برشمرد .
به گزارش کازرون نما محمدجواد جوکاری با بیان این خبر افزود: قدمت این درختها از 700 تا 1000سال برآورده شده است .وی ثبت دو درخت کهنسال در فهرست آثار ملی ایران را  از جمله اقدامات موثر این اداره در سال جاری برشمرد . 

این مقام مسئول افزود : درخت سرو بورنجان دارای میانگین قطر تنه 213 سانتی متر و محیط تنه 670 سانتی متربوده که شادابی درخت مذکور و مجاورت با کوه ها و باغات اطراف و همچنین وجود گردشگران بومی از ویژگی های گردشگری روستایی می باشد. قرارگیری در طبیعت سرسبز و زیبای منطقه نیز میتواند به جذب گردشگر بیشتر برای این اثر موثر باشد .

وی همچنین در خصوص درخت کنار مکتب اظهار داشت:  ابعاد و اندازه تقریبی درخت حدود 25 متر ارتفاع ، 25 متر طول و 20 متر عرض است. قطر تنه آن در حدود سه متر و نیم است. این درخت مساحتی بالغ بر 300 متر را پوشش داده است. درخت مذکور بر روی تپه ای در قبرستان روستای کنار مکتب واقع شده است. کنار مکتب نام درختی است کهنسال در قبرستان عمومی روستایی به همین نام ( کنار مکتب ) واقع در بخش جره و بالاده، دهستان دادین، که قدمت این درخت کنار بیش از 700 سال است و یکی از نادرترین درختان کهنسال از گونه درخت کنار در ایران به شمار می‌رود. 

سرپرست اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: ثبت ملی این‌ قبیل درختان زیبا در معرفی و جذب بیشتر گردشگران مؤثر خواهد بود و امیدواریم این تلاش‌ها موجب رشد صنعت گردشگری و رونق آن در شهرستان باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳