پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
در قالب اجرای طرح ملی همکاشت صورت پذیرفت
بنا به گزارش کازرون نما، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این مراسم و طی سخنانی خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون در راستای تحقق دانشگاه سبز و با در نظر داشتن ظرفیت‌های غنی زیست‌محیطی شهرستان کازرون، مجموعه برنامه‌ریزی‌هایی را برای مصرف بهینه انرژی و توسعه متناسب با ظرفیت‌های خود در حوزه فضای سبز دنبال می‌نماید.
صبح روز 17 اسفندماه و به مناسبت روز درختکاری و در قالب اجرای طرح ملی همکاشت، با حضور هیئت رییسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، امام جمعه کازرون، مسئولین اداره منابع طبیعی و جنگل‌بانی کازرون، کارکنان عضو خانواده شهدا دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جمعی از دانشجویان و فعالان کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، 150 اصله درخت، در سطح پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون غرس شد. 

بنا به گزارش کازرون نما، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در ابتدای این مراسم و طی سخنانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مدیریت بهینه فضای سبز این دانشگاه، خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون در راستای تحقق دانشگاه سبز و با در نظر داشتن ظرفیت‌های غنی زیست‌محیطی شهرستان کازرون، مجموعه برنامه‌ریزی‌هایی را برای مصرف بهینه انرژی و توسعه متناسب با ظرفیت‌های خود در حوزه فضای سبز دنبال می‌نماید. 

دکتر فاضل‌نیا همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دانشجویی این دانشگاه و فعالیت موثر کارکنان و اعضا هیئت علمی، خاطر نشان نمود: خوشبختانه با حضور فعال دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در برنامه‌ها و رویدادهای مختلف فرهنگی و همچنین با تکیه به تحقق راهبرد وفاق و همدلی برای تحقق میثاق‌نامه کاری کارکنان دانشگاه سلمان فارسی کازرون، شاهد مشارکت رو به رشد در اجرای برنامه‌های مختلف دانشگاه به خصوص در مقوله‌های فرهنگی هستیم و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را برای توسعه هرچه مناسب‌تر شهرستان کازرون نیز به کار بندیم. 

پس از ایشان، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون نیز طی سخنانی، با تقدیر از رویکرد متوازن و همه جانبه دانشگاه سلمان فارسی کازرون خاطر نشان نمود: دانشگاه سلمان فارسی کازرون، رسالت شهرسازی و فرهنگ‌سازی در سطح شهرستان را خیلی خوب و شایسته انجام می‌دهد و آینده این دانشگاه، با توجه به مسیری که حرکت کرده و مسیری که مشغول ریل‌گذاری برای نقش‌آفرینی در پیشرفت شهرستان است، آینده‌ای درخشان‌تر از وضع موجود خواهد بود که همین‌جا هم از ریاست محترم دانشگاه و هم از اعضا هیئت علمی، معاونین محترم ایشان تشکر می‌کنم و هم از مسئولین شهرستان که چنین نگاهی به دانشگاه دارند و چنین نقش و مسئولیتی را برای آن قایل هستند. 

ایشان همچنین با تصریح بر اینکه روحانیت شهرستان به عنوان همکارانی همواره در میدان، در کنار دانشگاه سلمان فارسی کازرون خواهند بود، افزود: ما این رسالت را داریم که در کنار فرهنگ‌سازان جامعه حضور داشته باشیم. 

امام جمعه کازرون در ادامه با برشمردن برخی احدایث و مصادیق و همچنین اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، به اهمیت درخت‌کاری و حفاظت از محیط‌زیست در دین مبین اسلام اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود بتوان با برنامه‌ریزی مناسب، درخت‌کاری را به عنوان یک فعالیت مستمر در تمامی مراحل زندگی‌مان دنبال نماییم.

در ادامه، حاضرین در این مراسم، با حضور در محل‌های در نظر گرفته شده، 150 اصله درخت را در سطح پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون غرس نمودند. از جمله برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده برای غرس نمودن این درختان، حضور کارکنان عضو خانواده شهدا دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این مراسم بود که به یاد فرزندان شهید خانواده خود، درخت‌هایی را در پردیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون غرس نمودند. 

گفتنی است این طرح از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با همکاری کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشجویی از جمله کانون کازرون‌شناسی، کانون محیط‌زیست، انجمن علمی آموزش زبان انگلیسی و انجمن علمی فناوری اطلاعات برگزار گردید. 

پردیس 78 هکتاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در 5 کیلومتری جاده کازرون ـ بوشهر و در ابتدای جاده روستای گردشگری دوان واقع شده است. این پردیس بزرگترین پروژه توسعه فضاهای دانشگاهی در غرب استان فارس محسوب شده و در حال حاضر احداث چندین بنا از جمله ساختمان دانشکده علوم پایه، مجموعه کلاس‌ها، سلف سرویس، خوابگاه 340نفره خیّرساز دختران و برخی دیگر از طرح‌ها در این پردیس در دست احداث می‌باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳