پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
شهردار کازرون در اجلاس کارگروه سلامت روان، اظهار داشت:
به گزارش کازرون نما؛ شهردار کازرون در جلسه کارگروه سلامت روان از آمادگی شهرداری برای فراهم کردن مکان‌هایی جهت ایجاد مراکز مشاوره خبر داد.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ جلسه کارگروه سلامت روان دفتر نماينده مردم شریف با حضور شهردار و عضو شورای اسلامی شهر کازرون و اعضای این کارگره در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد.


محمدامین مهرورز شهردار کازرون ضمن خوشامد گویی به میهمانان، در بحث وظایف فرهنگی شهرداری اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری در حوزه فرهنگی در ایام کرونا نمی تواند مراسم یا همایشی را برگزار کند، اما در عوض اقدامات خوبی در فضای مجازی انجام داده که از جمله این اقدامات می توان به برگزاری مسابقه نقاشی، پادکست معرفی کتاب، شب شعر مجازی یلدا وتولید کلیپ های متعدد به مناسبت های ملی و مذهبی و پخش آن در فضای مجازی و... اشاره کرد.


وی ادامه داد: البته در حوزه فرهنگی با توجه به گستردگی این حوزه نیازمند یاری گروههای مردمی، NGOها و... هستیم تا بتوانیم فرهنگ شهروندی و بحث آموزش را به نحو احسن انجام دهیم. 


شهردار کازرون همچنین در خصوص ایجاد مراکز مشاوره ای در پارک ها گفت: شهرداری کازرون این آمادگی را دارد تا با فراهم کردن مکان مناسب، در زمینه ایجاد مراکز مشاوره، با کارگروه سلامت روان همکاری لازم را داشته باشد.


وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر در کنار هم موجبات رضایت، نشاط و آرامش شهروندان را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: در نظر داریم فعالیت فرهنگ سرای مردانی را پویا تر کنیم و برنامه های متنوع تری را در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش فرهنگ شهروندی، آموزش مدیریت پسماند، تئاتر خیابانی و... اجرا کنیم ولی متاسفانه باتوجه به شیوع کرونا فعلا این کار مقدور نیست. 


مهرورز در ادامه افزود: شهرداری هرساله دو درصد از درآمد عوارض خود را به کتابخانه اختصاص می دهد که انتظار می رود این بودجه در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی، کتابخوانی و آموزش شهروندی موثر باشد.


او شهرداری را مکانی پراسترس برای ارباب رجوع و پرسنل توصیف کرد و با بیان اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است و باید بودجه خود را تامین کند، افزود: متاسفانه باشیوع ویروس کرونا و بروز مشکلات اقتصادی، درآمد مردم و بالطبع درآمد شهرداری کاهش یافته است؛ ما آگاهیم که پرداخت عوارض برای مردم سخت شده، اما با این وجود سعی کرده‌ایم هرکمکی از دستمان بر بیاید دریغ نکنیم.


شهردار کازرون با اشاره با سابقه 7 ساله خود در شهرداری و شورای اسلامی شهر، گفت: در واقع شهرداری از لحاظ مالی بی بضاعت بوده است و زیرساخت‌های شهری آماده نیست، یعنی مثلا در تفکیک زمین ها و ساخت وسازها زیرساخت و احداث کانال سیل بر جهت هدایت آبهای سطحی، در نظر گرفته نشده است. 


وی با اشاره به اینکه یک شهردار باید یک روانشانس خوب باشد، بیان کرد: مشکلات در شهر زیاد است وکسانی که به شهرداری مراجعه می کنند قطعا مشکلات و مطالباتی از شهرداری دارند، شهردار باید با آنها تعامل کند و در واقع مردم را درک کند.


محمدامین مهرورز اظهار کرد: بضاعت مالی شهرداری پایین است و در این راستا، باید بین پرداخت حقوق پرسنل و اجرای پروژه های عمرانی یک تعادل برقرار کنیم تا لاقل شهروندان هم راضی باشند. اعتقاد دارم ظرفیت و پتانسیل شهر کازرون بالاست و ما باید تلاشمان را انجام دهیم تا کازرون را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم که تحقق این مسئله، مستلزم همکاری ادارات و شهروندان و نیز گروه‌های مردم نهاد است. 


وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در بعضی موارد، ما میراث دار گذشتگان هستیم، یعنی درگذشته بدون کارشناسی اتفاقاتی رخ داده است و الان حکم محکومیت شهرداری صادر شده که ما ملزم به پرداخت غرامت هستیم؛ واقعا در شرایط فعلی که ما به سختی بودجه جذب می کنیم، محکومیت در بعضی از پرونده‌های حقوقی کار ما را سخت می کند.


شهردار کازرون با تاکید بر اینکه فشار برروی شهرداری زیاد است، افزود: در حوزه مالی، حقوقی، حمل و نقل و آتش‌نشانی با مشکلاتی روبرو هستیم، به طور مثال ماشین آلات حوزه حمل و نقل و آتش‌نشانی ما کاملا فرسوده شده اند که خود این موضوع خدمات رسانی ما را با مشکل مواجه می کند ولی با این وجود ناامید نمی شویم و تلاش مان را می کنیم و نتیجه را به خدا می سپاریم.


تشکیل کارگروه مشترک سلامت روان و شهرداری ضروری است

مهندس علی اکبر کاظمینی عضو شورای اسلامی شهر کازرون تشکیل کار گروه مشترک بین شهرداری و کارگروه سلامت روان را لازم و ضروری دانست و گفت: بعضی مواقع با مدیریت درست و همکاری افراد، بدون هزینه یا با هزینه اندک، کارهای تأثیر گذاری را می توان در راستای ایجاد شادی و تاثیر بر روح و روان شهروندان انجام داد.


وی به اهمیت فعالیت های فرهنگی و آموزش شهروندی در سطح شهر اشاره و اظهار کرد: توجه به مسائل فرهنگی و آموزش شهروندی از جمله مواردی است که می تواند در کاهش جرم و جنایت موثر باشد.


 این عضو شورای اسلامی شهر کازرون همچنین به ضرورت توزیع عادلانه پارک ها در سطح شهر تاکید کرد و گفت: وجود پارک ها و وسایل سرگرمی و ورزشی در آن برای آرامش روح و روان آن منطقه مفید است، همان طور که نقاشی دیواری، چراغانی و نورپردازی خیابان ها و میادین در روحیه و شادابی شهروندان تاثیر می گذارد.


در ابتدای این جلسه، اعضای کارگروه مسائل و مشکلاتی را در حوزه های فرهنگی، مشاوره ای و موضوعات دیگر مطرح کردند و خواستار مساعدت و همکاری شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر با این کارگروه شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰