پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۸
آيت‌الله اسدالله‌ ايماني بعد از ظهر امروز در ديدار پاياني خود با ائمه جمعه استان بوشهر اظهار داشت: در طول هشت سال خدمت در استان بوشهر هيچگاه مصلح خانواده را بر مردم ترجيح نداده و حتي در كنار آن نيز قرار ندادم.
به گزارش خبرنگار كازرون نما به نقل از خبرگزاري فارس آيت‌الله اسدالله‌ ايماني بعد از ظهر امروز در ديدار پاياني خود با ائمه جمعه استان بوشهر اظهار داشت: در طول هشت سال خدمت در استان بوشهر هيچگاه مصلح خانواده را بر مردم ترجيح نداده و حتي در كنار آن نيز قرار ندادم.

وي افزود: از آنجا كه امام جمعه امير المسلمين در القاي خطبه محسوب مي‌شود، در اين زمينه از خدا پايداري خواستم و اين نعمتي بود كه خدا به من ارزاني داشت.
امام جمعه بوشهر گفت: در همه اين ايام بدون مطالعه خطبه‌اي را نداشتم و تلاش من به اين خاطر بود كه اين جايگاه حفظ شده و در انتصاب بنده از سوي رهبر معظم انقلاب خدشه‌اي وارد نشود.

ايماني در ارتباط با انتخابش به عنوان نماينده ولي فقيه در استان فارس گفت: پس از تماس دفتر رهبر معظم انقلاب با بنده تصميم بر اين شد تا هفته گذشته از مردم با محبت بوشهر خداحافظي و هفته آينده در شيراز نماز جمعه را اقامه كنم و من نيز رفتن را به عنوان يك خط مقدم دانستم و اگر اين دستور را نمي‌پذيرفتم به منزله اين بود كه از جبهه فرار كردم.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به جايگاه نماز جمعه در دوران انقلاب گفت: براي مقابله با توطئه‌هاي اول انقلاب دو راه وجود داشت، يكي اينكه دستگاه‌هاي اجرايي با امكانات خود بسيج شوند و توطئه‌ها را خنثي كنند و ديگر اينكه اين مسائل با مردم مطرح شده و از نيروي مردم براي خنثي‌سازي توطئه‌ها استفاده شود.

ايماني ادامه داد: حضرت امام در اين ارتباط راه دوم را برگزيدند و براي مقابله با توطئه‌هاي دشمنان و بيمه كردن انقلاب حضور مردم را موثر‌تر ديدند.
وي خاطر‌نشان كرد: نماز جمعه در آن دوران موفق شد كه توطئه‌هاي دشمنان را در حد بالا خنثي كرده و عوامل توطئه را شناسايي كند.

ايماني افزود: راهي كه امام انتخاب كردند از راه‌هاي اصيل و ريشه‌دار بوده، انقلاب را بيمه كرد به طوري كه پس از 30 سال انقلاب اسلامي در همه عرصه‌ها نمازهاي جمعه نقش‌هاي كليدي ايفا كردند.

استاندار بوشهر نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه جامعه ايران تابع و پيرو روحانيت بوده، گفت: تاريخ نشان مي‌دهد روحانيت در بين مردم جايگاه ويژه‌اي داشته و عامل دين محوري بودن جامعه ايران بوده است.

ابوطالب شفقت گفت: انقلاب اسلامي نيز با همين نگاه به پيروزي رسيد و رمز پيروزي انقلاب دين، رهبري و مردم بود.

وي تصريح كرد: رهبري روحانيت را مردم به عينه ديدند و در تلاطم دوران انقلاب، روحانيت در تلاش بود و توانست توطئه‌هاي دشمنان را خنثي كند. استاندار بوشهر با تقدير از تلاش‌هاي امام جمعه بوشهر ادامه داد: يكي از بزرگ‌ترين نعمات جمهوري اسلامي و از آثار آن، به جا مانده نماز جمعه است.

شفقت خاطر‌نشان كرد: نماز جمعه پشتيبان بزرگ براي دفاع مقدس و مركز وحدت و همدلي و نيز مركز گسترش تقوا و دين محور كردن مردم بود. وي تأكيد كرد: علما و روحانيت و ائمه جمعه تسكين دهنده جامعه سياسي و اجتماعي هستند.

نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم نيز در اين ديدار گفت: در طول دوره حضور آيت‌الله ايماني در استان از محضر ايشان بهره‌هاي فراواني برديم و احساس خوبي از عدم حضور ايشان در استان نداريم.

غلامعلي ميگلي‌نژاد افزود: آنچه كه موجب عزت مسلمانان و نظام ما مي‌شود، تبعيت از فرامين ولي امر مسلمين است. وي تصريح كرد: نقش روحانيت بسيار تأثير‌گذار است و ما نمي‌توانيم اين موضوع را آنچنان كه بايد بيان كنيم.

در پايان اين ديدار ائمه جمعه استان بوشهر از خدمات ارزشمند آيت‌الله اسدالله ايماني به عنوان نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر تقدير كردند.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶