پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۵
طاهره ابراهیمی، بانوی کارآفرین کازرونی در مصاحبه با کازرون نما:
گاهی می‏‎توان فرهنگ. علم. اقتصاد. تجارت. جسارت. مقاومت و صبوری را در یک قاب مشاهده کرد اینبار در قابی زیبا به نام "طاهره ابراهیمی"... بانویی که با عبور از پنجره علم و دانش، به حرفه ای سخت می پردازد و دست آخر به گونه‌ای اخلاقی به سوی موفقیت های بیشتر پیش می رود.
گاهی می‏‎توان فرهنگ. علم. اقتصاد. تجارت. جسارت. مقاومت و صبوری را در یک قاب مشاهده کرد  اینبار در قابی زیبا به نام "طاهره ابراهیمی"... بانویی که با عبور از پنجره علم و دانش، به حرفه ای سخت می پردازد و دست آخر به گونه‌ای اخلاقی به سوی موفقیت های بیشتر پیش می رود.

-کوتاه و مختصر خودتان را معرفی کنید :
طاهره ابراهیمی مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدی نوآوران پدیده بیشاپور دارای مدرک کاردانی طراحی دوخت و فعال اجتماعی سیاسی،نماینده هفته نامه سراسری جهان تاب در شهرستان کازرون،

-شاخه فعالیت خود  وچگونگی ورود به این فعالیت را توضیح دهید:
فعالیت ریسندگی و تولید مواد اولیه برای بافت انواع صنایع دستی از جمله فرش دست بافت گلیم گبه جاجیم می‌باشد که تقریباً ۴ ماه از شروع به کار این حرفه گذشته است اما به حول و قوه الهی پیشرفت چشمگیری داریم ،به خاطر علاقه به کارهای سنتی و پیگیری برای ایجاد یک فضا به عنوان آموزش صنایع دستی وبا تحقیقات که شدبه این نتیجه رسیدم که ایران در زمینه فرش دستبافت و هنرهای سنتی جزء اولین کشور صادرات فرش دست بافت می باشد ولی چندین سال این حرفه از رونق افتاده البته دلایل زیادی وجود دارد از جمله مافیایی که فرش دستبافت ایران را به نام کشورهای دیگر از جمله هند و چین به بازار جهانی عرضه می کند که این خود بحث مفصلی دارد و پرداختن به آن زمان مناسب می طلبد.

 دیگر موضوع کم شدن بافنده  برای بافت فرش؛ نبود مواد اولیه یعنی نخ قابل قبول می باشد که این نخ از پشم گوسفند به دست می آید و آن هم به وفور در کشور وجود دارد با توجه به سنتی ریسیدن نخ این امر در بین مادران روستایی رواج داشته که در حال حاضر از رونق افتاده پس از اولین جرقه از همین جا در ذهن من خطور کرد، تولید مواد اولیه« نخ» به وسیله دستگاهی که هم کار ریسنده راحت تر باشد  و هم مواد اولیه مورد نیاز به بافندگان فرش تحویل داده شود

-چشم انداز مراحل کار خودرا چگونه تصور می کردید و در حال حاضر چقدر به خواسته های خود نزدیک هستید؟
بنده تمام سعی خود را در جهت  احیا و رونق صنایع دستی برای صادرات خواهم کرد از نظر خودم اول راه هستم زیرا  هدفی بزرگ در ذهن خود می پرورانم که مستلزم گذشت زمان می باشد هر کاری در ابتدای شروع سختی های خاص خود را دارد اما به قول معروف در ناامیدی بسی امید است پایان شب سیه سپید است

به دنبال تبدیل پشم به گنج هستیم

-وظایف همسرداری ،مادر بودن وکارآفرینی را چگونه مدیریت میکنید؟
همسر عزیزم بهترین مشوق و بزرگترین حامی من در زمینه کارآفرینی ایجاد کسب و کار بودند که متاسفانه دست تقدیر اجازه نداد از وجود پر مهرش در این روز ها بهره مند باشم.
تنها پسرم نیز خوشبختانه در همه امور چه درسی و چه غیر درسی همیشه بهترین بوده او در حال حاضر در زمینه ورزش ،مداحی هنر ،مشغول به فعالیت می باشد.

-این مسیر را به دیگران توصیه میکنید؟
 هر کس که عرق ملی داشته باشد قطعاً بدون پیشنهاد بنده شروع به کار می کند البته لازم است بدانید در این کار در هنگام شروع ،نفع مالی آنچنانی برای کار آفرین به همراه نخواهد داشت و برای رسیدن به منفعت مالی باید وقت گذاشت ،هزینه  کرد و وجدان کاری داشت.

به دنبال تبدیل پشم به گنج هستیم

-میزان همیاری وتعامل دستگاه های اداری با شما چگونه بوده است؟
الحق و النصاف به ارگان هایی که مراجعه کردم از جمله فرمانداری سرکار خانم رضا ییان( کارشناس امور بانوان شهرستان کازرون) تمام تلاش خود را برای بنده انجام دادند

جناب آقای خیر(ریس اداره کار)که هم مشوق بنده برای انجام کار بودند و هم برای تجهیز کارگاه ها کمک کردند

جناب آقای جوکار (رئیس اداره میراث فرهنگی )با اعتماد کردن به بنده و همکاری در جهت اخذ کارت صنایع دستی همیاری نمودند جناب آقای محمدی( رئیس اداره صنعت و معدن) در مورد تجهیز کارگاه بافندگی فرش حمایت کردند

 جناب آقای سلطانی( رئیس صندوق کارآفرینان امید )نیز با حمایت مالی به بافندگان برای خرید دستگاه ریسندگی کمک کردند

البته در این میان چشم امید به سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی داشتم که متاسفانه به گفته دوستان قوانینی حاکم است که دستشان را از حمایت کردن کوتاه کرده و امیدواریم بتوانیم از عزیزانی که تحت حمایت این ارگان ها هستند برای نیروی کار کمک بگیریم.

-تعداد شاغلین در کسب وکار شما چند نفر هستند؟
در حال حاضر ۸۰ نفر مستقیم و 20 نفر غیر مستقیم مشغول به کار هستند که این تعداد روز به روز در حال افزایش می باشد و همه بانوان هنرمند از طرف شرکت تعاونی بنده ،بیمه تحت پوشش بیمه عشایر روستایی شده‌اند.

به دنبال تبدیل پشم به گنج هستیم

سخن آخر:
وقتی هدف مشخص باشد و عشق به کار وجود داشته باشد هیچ شکی نداشته باشید که با اولین قدم موفقیت دست پیدا خواهید کرد و از نظر شخصی بنده تحریم باعث شد ستون کشور در همه زمینه ها تحکیم شود .هنر نزد ایرانیان هست و بس و میدانم که به هدفم که تبدیل پشم به گنج می باشد خواهم رسید.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷