پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
به گزارش کازرون نما؛ دستگاه قضایی به نحوه عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم و تاکید بر لزوم تشدید نظارت‌ها، ورود جدی می کند.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع نظارت بر فرآیند مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات و جرائم مرتبط در محل دادگستری کازرون، با حضور ریاست دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان ادارات برگزار گردید. 


در این جلسه حجت الاسلام مصطفی انصاری فرد ضمن ابراز ناراحتی از وضعیت بازار و زندگی مشقت بار مردم تأکید کرد: برخوردهای قضایی و قانونی به صورت جدی انجام خواهد شد و تمام تلاش ادارات مربوطه و مجموعه های مسئول این است كه برای شهروندان و مردم از حیث تامین كالاها و مایحتاج ضروری آرامش و امنیت روانی را ایجاد نمایند.


همچنین وی بر تامین مایحتاج عمومی، کالاهای اساسی و پرمصرف مردم و جلوگیری از گرانفروشی و احتكار کالا تاكید كرد.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون نیز با بیان اینکه تمام مراکز عرضه کننده عمده کالاهای اساسی باید به دادستانی معرفی شوند، افزود: دستگاه قضایی بر اساس تكلیف قانونی ورود مستقیم و جدی در امر تنظیم و نظارت بر بازار و تامین كالاهای اساسی خواهد داشت.


وی تصریح کرد: تلاش بر این خواهد بود كه با ورود دستگاه قضایی در کنار مسئولان و متولیان امر تنظیم بازار، در فضای قانونی موضوع گرانفروشی، احتكار، قیمت های مختلف در كالاهای یكسان به خصوص در حوزه كالاهای ضروری مردم مورد رسیدگی قرار گیرد و از کمبود این کالاها و تشنج در بازار جلوگیری شود.


دهقان با بیان اینکه کسی حق ندارد اقلام را بالاتر از قیمت مصوب به فروش برساند، اظهارکرد: بر این اساس، نظارت بر انبارها، قیمت كالاهای اساسی، عرضه و رعایت قیمت های مصوب به شكل جدی انجام خواهد شد و باید کالاهای اساسی مردم با قیمت پائین به همراه فاکتورهای مربوطه به صورت قانونی وارد شود.


وی اضافه كرد: در راستای حفظ حقوق عامه و به عنوان وظیفه مدعی العمومی بر اجرای این اهداف نظارت خواهیم كرد و مسئولان امر هم باید به تكالیف و وظایف قانونی خود عمل كنند و در راستای اعمال تبصره 3 ماده 3 دستورالعمل نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات و جرایم مربوطه ورود جدی نمایند.


سپس کلیه اعضا حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان مصوباتی تصویب و اعضا ملزم به اجرای مصوبات آن شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳