پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۶۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
به گزارش کازرون نما؛ بهره برداری از بیمارستان امام علی (ع) کازرون با پیگیری نماینده مردم و با امضای قرارداد وزیر بهداشت و رییس دانشگاه آزاد کشور، به دانشگاه علوم پزشکی فارس واگذار گردید.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ در چارچوب راهبرد جهاد خدمت دکتر فریدون عباسی نماینده مردم این منطقه و در آستانه دهه مبارک فجر، گره پیچیده و درهم تنیده بیمارستان امام علی(ع) کازرون که سالها بلاتکلیف و بدون استفاده مانده بود، اینک پس از چندین سال انتظار با همت نماینده انقلابی و تلاشگر کازرون و با عقد قرارداد بین وزیر بهداشت و رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور باز شد، تا از تاریخ ۱۱ بهمن ماه سال جاری رسما تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده و در ادامه، روند تجهیز بلافاصله توسط وزارت بهداشت شروع شود.


با توجه به اهمیت موضوع و از آن جهت که راه‌اندازی این بیمارستان از مطالبات جدی مردم عزیز بوده است، موارد زیر جهت آگاهی تشریح می‌شود:

بیمارستان امام علی (ع) کازرون با سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون طی یک دهه اخیر احداث شد و این دانشگاه به‌دلیل مالکیت و اهداف اولیه، انتظار داشت تا این بیمارستان بدون چالش در اختیار دانشجویان پزشکی و پرستاری قرار گیرد؛ که در ادامه کار با بروز چالش‌های جدی در زمینه آموزش، درمان، تجهیزات و...، بهره‌برداری از این بیمارستان متوقف شد و گره پیچیده این مرکز درمانی سال‌ها روی میز مدیران شهرستان و استان قرار گرفت.

طی ۶ ماه اخیر با محوریت دکتر عباسی و تشکیل ۲۷ جلسه مستمر در سطوح کارشناسی حقوقی، فنی، آموزشی و درمانی در تهران، شیراز و کازرون با مدیران مرتبط دانشگاه‌های آزاد، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان مدیریت و... تفاهم لازم شکل گرفت و این گره باز شد.

گفتنی است تقویت رشته پزشکی و پرستاری دانشگاه آزاد کازرون در سالهای اخیر یکی از مطالبات جدی مردم بود که در قرارداد جدید وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، با هوشمندی نماینده کازرون و کوه‌چنار مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

خبر خوب اینکه در توافق بین وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد کشور، بیمارستان امام علی (ع) به « بیمارستان آموزشی و درمانی امام علی(ع)» ارتقا یافته است. این بدان معناست که رشته‌های پزشکی، پرستاری و مامایی کازرون به‌شدت تقویت خواهند شد و دانشجویان این دانشگاه نیاز بسیار کمتری برای عزیمت به شیراز خواهند داشت تا کازرون دارای مرکز آموزشی اختصاصی برای تربیت کادر درمان شود و قدم مهمی برای پذیرش رزیدنت (دستیار تخصصی پزشکی) در سالهای آینده برداشته شده باشد.

با توجه به آموزشی و درمانی شدن بیمارستان، حضور استادپزشکان برای آموزش و درمان در کازرون منجر به ارتقا سطح سلامت و‌ درمان منطقه خواهد شد که این طرح دکتر عباسی وارد متن قرارداد شده و از سوی دیگر وزارت بهداشت متعهد گردیده است که سالیانه سهمیه قابل توجهی از پزشکان ممتاز و دارای بورد تخصصی و فوق تخصصی به‌منظور گذراندن طرح تخصصی به بیمارستان آموزشی درمانی امام علی (ع) کازرون اختصاص داده شود که این اتفاق مهمی در رفع فقر دسترسی مردم منطقه به پزشکان تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود.

بر اساس این قرارداد، تعداد قابل توجهی کادر درمانی شهرستان بر اساس ضوابط وزارت بهداشت و درمان در این بیمارستان جذب خواهند شد.

همچنین تسهیل‌گری مضاعفی در استفاده دانشجویان دانشگاه آزاد از امکانات آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوجود می‌آید.

با تعهد وزارت بهداشت و حمایت و پیگیری دکتر عباسی، بیمارستان‌ امام علی (ع) کازرون از تاریخ تحویل، شروع به تجهیز خواهد شد.
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دهقان
|
Sweden
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
0
0
خبر خوبی هست. انشالله مردم کازرون یکصدا باید دانشگاه علوم پزشکی مطالبه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰