پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
به گزارش کازرون نما؛ صبح روز دوشنبه، 6 بهمن‌ماه، اعضا هیئت رئیسه دانشگاه‌های شهرستان کازرون طی دیدار با علی مظفری، معاون استاندار و فرماندار ویژه جدید شهرستان کازرون، ضمن خوش‌آمدگویی به ایشان، به بحث و گفتگو پیرامون ایفای نقش دانشگاه‌ها در روند توسعه این شهرستان پرداختند. 
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام علی‌اکبر عارف، مسئول نهاد نمایندگی رهبری و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون، با مروری بر پیشینه نقش‌آفرینی دانشگاهیان در مناسبات توسعه‌ای شهرستان کازرون، بر لزوم تقویت این جایگاه تأکید نمود و خاطر نشان کرد: دانشگاه و دانشگاهیان می‌توانند به کمک ظرفیت‌های علمی که در اختیار دارند، چشم‌اندازهای مناسب‌تری را در سطوح فرهنگی، اجتماعی، دینی، اقتصادی و... ایفا نمایند و در حال حاضر هم ظرفیت مناسبی برای تحقق این موضوع در سطح دانشگاه‌های کازرون وجود دارد. 


حجت‌الاسلام عارف در ادامه تصریح نمود: خوشبختانه در راستای هم‌افزایی نهادهای علمی شهرستان که مطالبه مردم نیز بوده است، با ابتکار دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دبیرخانه هم‌افزایی دانشگاه‌های شهرستان شکل گرفته است. از ابتدای راه‌اندازی این دبیرخانه تا به امروز نیز در بسیاری از برنامه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های فرهنگی، هماهنگ عمل شده و ظرفیت‌های موجود به گونه‌ای مناسب ساماندهی شده‌اند و امیدواریم بتوان از این ظرفیت نیز در روند توسعه‌ای شهرستان کازرون بیش از پیش استفاده نمود. 


در ادامه این نشست، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز با تصریح بر نقش دانشگاه‌ها در افق توسعه‌ای هر منطقه، خاطر نشان نمود: دانشگاه‌ها در مناطق مختلف به عنوان فرصتی بسیار مهم و ظرفیتی زیرساختی برای ترسیم و تحقق فرآیندهای توسعه‌ای قلمداد می‌شوند. در هر منطقه‌ای از کشور که این ظرفیت فعلیت یافته، نتایج بسیار موثری برای حوزه‌های مختلف آن منطقه در پی داشته است. دانشگاه‌های شهرستان کازرون نیز این ظرفیت بالقوه را دارند تا در کنار تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران و مدیران توسعه شهرستان ایفای نقش نمایند.  


رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با تصریح بر اینکه دبیرخانه دائمی هم‌افزایی دانشگاه‌های کازرون می‌تواند ظرفیتی مناسب برای هم‌افزایی دانشگاه‌های این شهرستان و نقش‌آفرینی هرچه مناسب‌تر آنها در نقش‌آفرینی‌های جامعه‌محور این دانشگاه‌ها قلمداد شود، به ارتباط‌های موثر فرماندار ویژه شهرستان کازرون با دانشگاه‌ها در سوابق مختلف مدیریتی ایشان اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود بتوان با تکیه به چنین رویکردی، نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در روند توسعه‌ای شهرستان کازرون را بیش از پیش تقویت نمود. 


طاهره قنبریان، رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران کازرون، روح‌انگیز طیبی، رئیس مرکز آموزش عالی زینب کبری (س) کازرون و اصغر رستمی، قائم مقام ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد کازرون نیز ضمن بیان دیدگاه‌های خود پیرامون ظرفیت‌های مختلف نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها، ابراز امیدواری نمودند با بسترسازی هرچه مناسب‌تر برای تقویت تأثیرگذاری دانشگاهیان در سطح جامعه، بتوان از ظرفیت‌های علمی موجود در این دانشگاه‌ها استفاده مناسب‌تری نمود. 


در ادامه این نشست، علی مظفری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز با تقدیر از رویکرد دانشگاه‌های کازرون مبنی بر تقویت حضور و نقش‌آفرینی در مناسبات توسعه‌ای شهرستان، با تصریح بر جایگاه و نقشی که دانشگاه‌ها می‌توانند در روند توسعه‌ای داشته باشند، خاطر نشان نمود: اولویت زیادی را برای دانشگاه و آموزش و پرورش قائل هستم. توجه ویژه به مراکز علمی و آموزشی می‌تواند بسترساز ایجاد جامعه‌ای پویا و توسعه یافته باشد. 


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون همچنین با تأکید بر تداوم ارتباط با دانشگاهیان در جلسه‌های مختلف برنامه‌ریزی شهرستان، اظهار امیدواری نمود با راه‌اندازی کارگروه‌های هم‌اندیشی و اتاق فکر بتوان با چاره‌اندیشی‌های توسعه‌ای، فرآیندهای مرتبط با این موضوع و از جمله هم‌اندیشی پیرامون اسناد توسعه راهبردی شهرستان را مبتنی بر اصول علمی و با هم‌افزایی هرچه مناسب‌تر ظرفیت‌ها دنبال نمود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲