پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۰:۱۷
8 تیر 80 در جمع شما حاضر شدم و این افتخار را پیدا کردم که خادم شما باشم . در جمعه بعد یعنی 15 تیرماه 80 مجموعه چارچوب فکری و کاری خودم را به شما برادران ارائه کردم که امروز از همان نسخه ای که برداشته بودم رئوس مطالب را خدمتتان عرض می کنم .

 

به گزارش خبرنگار كازرون نما آيت الله ايماني در آخرين خطبه‌ي نمازجمعه‌ي خويش در استان بوشهر گزارشي از عملكرد هفت ساله‌ي خود در استان بوشهر ارائه داد. در اين گزارش كه متن پياده شده‌ي آن بر روي سايت اختصاصي ايشان قرار گرفته است، چنين آمده:

 

«... سخن دیگری که در جمع شما نمازگزاران محترم مطرح می کنم این که بر اساس نظر مقام معظم رهبری (حفظه الله) و دست اندکاران امر امامت جمعه می بایستی این خدمتگذار جمعه آینده اقامه جمعه در مرکز استان فارس ، شهرستان شیراز داشته باشم . و همین جا از عموم برادران و خواهرانی که در این مدت با گرم کردن نماز جمعه و محافل دینی به شکوه و عظمت اسلام و دین و آیین های مذهبی بها دادند ، اعتبار بخشیدند تشکر می کنم . از قصور و تقصیری که در این مدت داشتم از همه برادران و خواهران پوزش می طلبم و از همه ملتمس دعا هستم که در مقابل لغزش ها ، قصورها و تقصیرها ، انشاء الله بخششان شامل حال این خدمت گذار باشد و به همین مناسبت من یک مروری دارم به دومین خطبه ای که در سال 80 خدمت شما برادران و خواهران محترم تقدیم کردم .

 

 8 تیر 80 در جمع شما حاضر شدم و این افتخار را پیدا کردم که خادم شما باشم . در جمعه بعد یعنی 15 تیرماه 80 مجموعه چارچوب فکری و کاری خودم را به شما برادران ارائه کردم که امروز از همان نسخه ای که برداشته بودم رئوس مطالب را خدمتتان عرض می کنم .

 

 8 مورد آن روز به عنوان سیاست های کلی و اصولی که مورد نظر و توجه بوده خدمت شما نمازگزاران اعلام کردم و امروز در جمع شما آنچه گفتم و وعده ای که دادم اعلام می کنم آیا تحقق یافته یا نیافته؟

البته تحقق آن با همکاری مسئولین و معاضدت مردم و تلاش آنان بوده و اگر هم انجام نگرفته و یا خوب انجام نشده ضعف و تقصیر آن به عهده این جانب است که در خدمتتان هستم .

 

اولین مطلبی که آن روز عرضه شد، تلطیف فضای حاکم بر استان که آن روز با تنش های خاصی همراه بود که کم و بیش برادرانی که آن روزگار یادشان هست مستحضرند . گسترش جو تفاهم اولین سیاست بود.

 

دوم حفظ شخصیت و جایگاه حقوقی افراد که آن روز متاسفانه بعضی از شخصیت ها با جایگاه هایی که داشتند مورد هجمه هایی بودند که حفظ شخصیت و حفظ حرمت جایگاه ها مد نظر بود .

 

سوم ، تقویت نهاد روحانیت ، حوزه علمیه ، نهاد امامت جمعه .

 

چهارم ، ایجاد و گسترش فضای آشنایی با قرآن بیش از آنچه بوده است در استان .

 

پنجم همکاری با مدیران اجرایی استان در زمینه رفع محرومیت و پاک کردن غبار محرومیت از چهره زیبای استان .

 

ششم ، تقویت و رشد نیروی انسانی جهت آماده شدن برای تحولاتی که در استان در شرف وقوع و انجام بود .

 

هفتم ، همکاری با نهادهای نشات گرفته از انقلاب ، نهادهای انقلاب اسلامی .

 

هشتم ، تعامل مثبت با اقشار مختلف جامعه ، بازاریان ، دانشگاهیان ، نیروی های مسلح ، بسیجیان و...

 

این هشت عنوانی بود که آن روز در جمع شما اعلام شد.

مروری دارم به این هشتد عنوان :

 
در زمینه بند يك یعنی تفاهم ، خدای متعال منت گذاشت بستر تفاهم بوجود آمد و تا به امروز هم این بستر گسترده است و به برکت بستر تفاهم و حسن تعامل بین مردم و مسئولین کارهای بلند و عظیمی در این مدت اتفاق افتاد . آب رسانی ، مسئله فاضلاب ، مسئله باز شدن تونل فراشبند و کارهایی که مسئولین عزیز انجام دادند و بستر موفقیت آنها تفاهمی بود که بر استان حاکم بود .

 

[در زمینه بند دوم] بحمدالله همه مسئولین در مسئولیت های خود مورد احترام و حرمت بودند و برای بعضی از برادران که مشکلاتی بوجود آمد من تا پای جان دفاع کردم و هنوز هم دارم تاوان دفاع  را پس می‌دهم  و به خاطر اینکه یک مسئول مورد بی‌حرمتی قرار نگیرد آنچه در توان داشتم، عملیاتی ساختم و انجام دادم.

 

در مورد بند سوم که اشاره  شد ما توفیق یافتیم، خدای متعال عنایت داد و توفیق داد، مدرسه علمیه آن روز سه پایه تحصیلی داشت با حدود چهل نفر طلبه، امروز شش پایه تحصیلی دارد با بیش از صد و چند نفر طلبه .

 

ائمه جمعه آن روز تعداد پنج شش نفر بودند امروز بحمدالله بیش از هفده نفر امام جمعه در استان در شهرستان‌ها و مراکز بخش‌ها مشغول ادای تکلیف و ادای وظیفه هستند . 

 

در مورد بند چهارم ، تقویت مجموعه نهادهای قرآنی، با همه برادرانی که در امر قرآن تلاش می‌کردند تعامل بود و خدای متعال توفیق داد توسط بعضی از خواهران آشنا با فرهنگ قرآن، دارالقرآن امام صادق (ع) راه اندازی شد و تا به امروز صدها کودک و نوجوان در امر آموزش، حفظ، قرائت، مفاهیم کار کرده اند و کار می کنند و خدای متعال توقیق داد در خدمت قرآن این گام کوچک و بسیار جزئی برداشته شود .

 

در مورد بند پنجم ، آنچه خدمت شما برادران و عزیزان عرض می شود  اینکه ، مشکلات استان همان سال 80 تقریباً سه ماه بعد از اینکه خدمتتان بودم ، طی نامه ای خدمت مقام معظم رهبری(حفظه الله) تقدیم شد ، که استان بوشهر این مشکلات را دارد ، هم در زمینه مسائل اقتصادی ، هم در زمینه گمرک و بندر ، هم در زمینه راه آهن ، دز زمینه گاز ، در زمینه آب و فاضلاب ، در زمینه مشکلات متعددی که در استان بود و بعد از این نامه که خدمت مقام معظم رهبری(حفظه الله) تقدیم شد این مطلب را من تا  الآن به احدی در هیچ جلسه ای مطرح نکردم ، در موارد خصوصی با برادران صحبت شده . مقام معظم رهبری(حفظه الله) یک هیات فرستادند استان، این هیأت حدود 10 روز در استان بودند، تمام شهرستان های استان را جستجو کردند، با مدیران کل استان تماس داشتند . آن مشکلات را تائید کردند، به مشکلات دیگری هم رسیدند، آن ها را جمع کردند و به تهران بردند. سه ماه تا چهار ماه روی این مشکلات کار کردند، راهکار براي این مشکلات پیدا شد و راهکار حل مشکلات را طی نامه‌ای رئیس دفتر مقام معظم رهبری(حفظه الله) به معاون اجرایی رئیس جمهور محترم در دولت هشتم، دولت جناب آقای خاتمی تقدیم کرد و بدنبال آن کارهایی که در استان آغاز شد تا به امروز ادامه دارد، شاهد هستید و می بینید که بحمدالله و المنه استان شما از نظر کار های عمرانی به برکت همت مسئولین و دستور مقام معظم رهبری(حفظه الله) و تلاش همه دست اندرکاران، وضعیت بسیار مطلوبی داشته و خواهد داشت و این نکته را می توانم عنوان بکنم، که آن روز سال 80 استان در رده های پایین جدول بود ( جدول استان ها ) و امروز به برکت تلاش مسئولین در رده های بالای جدول قرار گرفته. در بعضی  قسمت ها رده اول ، بعضی قسمت ها دوم ، سوم و معمولاً میانگین استان در میان استان های مختلف پنجم یا ششم طبق آماری که برادران عزیز آمار و برنامه اعلام کردند .

 

در مورد بند ششم خدای متعال توفیق داد به اینکه با نهاد های همکاری های لازم انجام گرفت و توانستیم نیروی انسانی لازم که لازمه‌ي تحول صنعتی در استان بود بستر آن فراهم شود .

دانشکده نفت و گاز ، دانشکده پتروشیمی که در حال راه اندازی است . آموزشکده های فنی در سراسر استان و حرکت‌هایی که در زمینه رشد و بالندگی در این استان شاهدید.

ما امسال شاهد بودیم آموزش وپرورش یک جلسه ای تشکیل داد ، نخبه گان دانش آموز استان را که در قسمت های مختلف توانسته بودند در کنکور یک رقمی، دو رقمی، سه رقمی معدل آنها باشد و به جاهای خوب دانشگاه ها راه  پیدا بکنند مراسم تقدیر از آن را آموزش و پرورش استان انجام داد و در خدمت برادران و اقشار مختلف جامعه و نهاد های مختلف همکاری های ضرور و لازم بوده است.

 

آنچه من لازم می دانم اشاره کنم این است که برادران و خواهران مسئله استان ، یک تحول و دگرگونی سالهاست در آن آغاز شده . این تحول و دگرگونی باید با آن تعامل داشت و خود را برای آن آماده کرد . آماده شدن براین این تحول یک تفاهم و همدلی است. اگر مردم و مسئولین همدل نباشند، مسئول جرأت ریسک کردن و سینه مشکلات رفتن از او گرفته می شود . مسئولین باید بدانند که مردم پشت سر آنان هستند تا آنان دل و جرات کارهای جدید و کارهای نو را پیدا کنند . این سفارش اول .

 

سفارش دوم در این راستا می‌بایست بینش ما عمیق تر و گسترده تر باشد . دریا  کنار شماست و دریادلی صفت شما . مواظب باشیم تنگ نظری وسیله افراد و قلم ها و بیان ها و تریبون هایی به جامعه ما تلقین نشود که جامعه ما در برخورد ها و موضع گیریها محدودیت در بینش پیدا بکنیم . آینده را ببینید .

 

بوشهر قلب اقتصاد ایران است و بوشهر کنام مردان و زنان شیردل است. جایی است که انسان های غیور و شیردل از آن برخاسته اند و حرکت کرده اند و حرکت خواهند نمود . اینجا باید همانگونه که در گذشته مهد دلیران بوده باز هم در آیِنده باقی بماند و از مرزهای نظام جمهور ی اسلامی دفاع بکند .

 

مسئله اول تفاهم و مسئله دوم سعه صدر و بینش  بلند داشته باشیم تا مسئولین بتوانند گام های مهم و اساسی برای رشد ملت و جامعه داشته باشند  و در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور یکپارچه و خوب شما در همه مراسم من از قصور ها و تقصیرهای خودم پوزش می طلبم و عذر می خواهم و تقاضا دارم از عزیزی که بعنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان اعلام خواهد شد، همکاری، همدلی، همراهی در همه زمینه ها داشته باشد و بدانید آنچه هست به برکت معنویت، به بركت مسجد، به برکت نماز جمعه ، به برکت روضه امام حسین(ع) ، به برکت شعار در راه دین و امان زمان (عج) بدست می آید و غیر از این، همه چیز محکوم به فناء و نابودی و نیستی است .

 

انشاء الله که این راه را همانگونه که اسلاف پاک شما ادامه داده اند شما هم ادامه خواهید داد. خدای چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۵
اذان صبح
۰۴:۴۱:۰۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۰:۵۵
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۵
غروب آفتاب
۱۹:۴۸:۴۳
اذان مغرب
۲۰:۰۶:۰۷