پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
مهندس مهرورز خبر داد:
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ درآمد وصولی شهرداری در ده ماهه نخست امسال از حدود 30 میلیارد تومان به حدود 60 میلیارد تومان رسیده و این در حالی است که بعضی از منابع درآمدی شهرداری عملا قطع شده است.
به گزارش دریافتی کازرون نما، محمدامین مهرورز در نشست خبری با خبرنگاران به منظور ارائه گزارش عملکرد یک ساله، اظهار کرد: تحقق این میزان درآمد با تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر میسر شد که همین امر سبب شده موتور بخش های عمرانی، خدماتی و... به حرکت درآید.


وی با بیان اینکه در سال 98 بودجه شهرداری بالغ بر 52 میلیارد تومان بسته شده بود گفت: در زمان تحویل شهرداری در 25 دی ماه حدود 29 میلیارد و پانصد میلیون تومان وصول شده بود و 22 میلیارد باقیمانده را باید در دو ماه تامین می کردیم، همچنین در سال جاری بودجه شهرداری را نسبت به سال قبل با 75 درصد افزایش به 90 میلیارد تومان رساندیم.


محمدامین مهرورز با اشاره به محل‌های درآمد شهرداری با توجه به شیوع کرونا، بیان کرد: همه اینها در شرایطی رخ داده که با شیوع کرونا و توقف بعضی از خدمات درآمدزای شهرداری مانند اتوبوس‌های شهری، اجاره برخی مراکز مانند مراکز بازی پارکها وهمچنین شرایط اقتصادی نابسامان کشور، درآمد شهرداری در معرض کاهش بوده است.


وی در ادامه تشریح گزارش مالی شهرداری، تصریح کرد: امروز بدهی‌های ایجاد شده در سال جاری، به طور کامل با پیمانکاران تسویه شده و حتی بخشی از معوقات سال‌های قبل نیز پرداخت شده است، همچنین حقوق پرسنل نیز به روز است وهیچ گونه عقب افتادگی در پرداخت حقوق پرسنل و کارمندان نداریم.  


شهردار کازرون در تشریح عملکرد عمرانی شهرداری گفت: چشمگیرترین وقابل لمس ترین فعالیت شهرداری در این مدت برای مردم فعالیت عمرانی بوده که دراین راستا برای سال 99، بودجه عمرانی از 10 میلیاردتومان در سال گذشته به افزون بر 22 میلیاردتومان رسید.     


وی با تقدیر و تشکر از حمایت شورای اسلامی شهر، خاطرنشان کرد: بدون حمایت، همراهی و همدلی اعضای محترم شورای اسلامی شهر، دستیابی به این توفیقات غیرممکن بود.


مهرورز با اشاره به اینکه جهت رفاه و آسایش شهروندان سعی کردیم درتمام نقاط شهر پروژه عمرانی داشته باشیم اظهار کرد: از جمله فعالیت های عمرانی اجرا شده در سطح شهر می توان به بهسازی و تسطیح به میزان 102هزار و 123 متر مربع، آسفالت خیابان‌ها و معابر به میزان بیش از 102 هزار متر مربع، لکه‌گیری آسفالت به میزان 12هزار و 840 متر مربع، جدول‌گذاری به میزان 6هزار و 466 متر، کانیوگذاری به میزان 5هزار و 474 متر و سنگ‌فرش و موزائیک‌فرش به میزان 18هزار و 480 متر مربع اشاره کرد. 


وی احداث بزرگ ترین پارک تپه ای با نام بعثت یکی از پروژه‌های بزرگ شهرداری نام برد و افزود: در تلاش هستیم فاز اول این پروژه 11 هکتاری را تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم. 


شهردارکازرون با اشاره به اصلاح، بازسازی، بهسازی و زیباسازی میدان های بعثت، بهار آزادی، انقلاب، شمسه، فردوسی و المان سیمرغ تصریح کرد: در نظر داریم سال آینده بازسازی میدان شهدا را در اولویت کار قرار دهیم و هم چنین تابلوهای سردر بازار را نیز نوسازی کنیم.


پروژه تملک و بازگشایی خیابان کارگر شمالی سرمایه شهرداری را بیش از 10 برابر کرده است

محمدامین مهرورز اقدامات شهرداری را در بحث تملک اراضی و حقوقی واملاک موفق ارزیابی و اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما، تملک املاک خیابان کارگر شمالی جهت پروژه بازگشایی خیابان کارگر شمالی به مطهری بود که به انتظار 25 ساله و به حق مردم، پایان داد.


وی با بیان اینکه با بازگشایی این خیابان، گره ترافیکی این منطقه کاسته می‌شود، افزود: این پروژه سرمایه شهرداری را بیش از 10 برابر کرده و از محل تغییر کاربری‌ها می‌تواند درآمد خوبی را عاید شهرداری کند.


شهردار کازرون با اشاره به تعداد زیاد پرونده های حقوقی شهرداری در محاکم در سال های گذشته عنوان کرد: شهرداری کازرون درسال های گذشته درخصوص حقوقی ودعاوی کیفری ومحاکم قضایی بسیارآسیب دیده است اما در یک سال گذشته با تعامل خوبی که با دستگاه قضایی داشتیم فقط 15 مورد علیه شهرداری و60 مورد به نفع شهرداری آرای قطعی صادرشده است.


وی به تحقق یکی دیگر از خواسته های شهروندان اشاره کرد و گفت: پس از 13 سال انتظاربا پیگیری های واحد حقوقی توانستیم پس از رای دادگاه تجدید نظر حکم قطعی تخریب و عقب نشینی دیوار بانک کشاوری را به نفع شهرداری بگیرم .


مهرورز از دستگاه قضایی، دادستان محترم و رئیس محترم دادگستری شهرستان کازرون ونیز همکاری نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد و افزود: چنانچه حمایت های به حق دستگاه قضایی نبود، شهرداری کازرون با مشکلات عدیده‌ای روبرو می شد.


اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار به عمران‌ و تجهیزات پارک خانواده

مهرورز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پارک خانواده، خاطرنشان کرد: سال گذشته 150 میلیون تومان به این پارک اختصاص داده شد و امسال نیز برای اتمام این پارک، حدود 300 میلیون تومان اعتبار عمرانی تخصیص یافته، که به مناقصه گذاشته شده و ان‌شاءالله تا پایان سال یا نهایتا در ابتدای سال آینده بازگشایی خواهد شد.


به گفته شهردار کازرون، 300 میلیون تومان دیگر هم در قالب تجهیزات مبلمان و ست ورزشی به این پارک اختصاص یافته که این تجهیزات به وسیله واحد خدمات شهری در پارک نصب خواهد شد.  


وی دربخش پایانی خود با اشاره به برنامه شهرداری جهت پویا تر شدن فرهنگ سرای مردانی خاطر نشان کرد: در این راستا برنامه های فرهنگ سرا نه تنها ادامه خواهد داشت بلکه سعی می‌کنیم که متنوع تر و با کیفیت تر اجرا شود همچنین در نظر داریم مجموعه پارک مردانی را بازسازی کنیم که درکنارآن پیست دوچرخه سواری، اسکیت، هندبال وبسکتبال تعریف شده است که هم اکنون کار عمرانی آن اغاز شده و سعی می‌کنیم هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹