پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
رشیدی خبر داد:
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: استفاده از پهپاد در کشاورزی یک حرکت مهم ترویجی است که برای اولین بار در سطح این شهرستان برای محلول‌پاشی و سمپاشی مزارع کشاورزی آغاز شده است.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ حمید رشیدی با اشاره به اینکه تاکنون در سطح ۲۰۰هکتار از مزارع این شهرستان از پهباد استفاده شده است اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان فصل زراعی این سطح به بیش از 1000 هکتار افزایش یابد.


وی تاکید کرد: استفاده از پهباد برای سم پاشی مزارع یک تکنولوژی زیست محیطی در راستای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی است که باعث رونق و شکوفایی تولید محصولات زراعی و باغی می‌شود.


این مقام مسئول با بیان اینکه از پهپاد در سمپاشی و یا محلول و کود پاشی مزارع و باغات استفاده می شود تصریح کرد: کاهش مصرف آب، سم، کود وهزینه تولید، جلوگیری از تخریب مزارع و محصولات در زمان گل دهی و افزایش کمی و کیفی محصولات، حفظ سلامت کشاورز و محیط زیست از مزایای استفاده از پهپاد در بخش کشاورزی است.


مدیر جهادکشاورزی شهرستان کازرون افزود: استفاده از پهبادها باعث کاهش ۹۸ درصدی مصرف آب، کاهش ۱۰ تا ۵۰ درصدی مصرف سم و همچنین کاهش زمان سم پاشی می گردد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
دو سال هست داخل استان فارس از پهپاد استفاده می کنند آقای رشیدی خیلی هم هنر نکرده ای
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹