پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
دکتر رحیمی اظهار داشت:
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ سد نرگسی کازرون که از سدهای مهم استان است، در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی عملیات احداث آن ادامه دارد.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ استاندار فارس، دکتر عنایت الله رحیمی، در دیدار با نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش مجلس شورای اسلامی در اداره کشور نقشی کلیدی است،اظهارداشت:  به گفته امام خمینی(ره) مجلس باید در راس امور باشد و این جایگاه با دانایی محقق می شود.

 وی بیان کرد:  قطعاً قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون از وظایف مجلس شورای اسلامی است و کشور نیز نیازمند این موضوع است.

 پالایش قوانین به ویژه قوانین دست و پاگیر در حوزه اقتصاد از جمله مواردی است که به اعتقاد دکتر رحیمی نیازمند توجه مجلس است.

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سعی ما بر این بوده است که بتوانیم با سیاست ایجاد آرامش ، همدلی و هم افزایی و پرهیز از حاشیه ها به مسائل مشکلات نیازها و اهداف اصلی توسعه استان بپردازیم.

وی ادامه داد: به رغم بحران های متعددی از قیبل سیل ، حمله ملخها، آتش سوزی مراتع ، زلزله ، کرونا و.. که استان فارس نیز همچون سایر نقاط کشور با آنها دست به گریبان بوده ، اهدافی که در اسناد بالادستی برای  فارس ترسیم شده بود را در حد امکان پیگیری کردیم و خوشبختانه منجر به نتایج مثبتی شده است.

به گفته دکتر رحیمی توجه همزمان به سلامت، معیشت و امنیت را سر لوحه اقدامات مدیریت ارشد استان دانست و در ادامه به بررسی و بیان مسائل استان پرداخت.

استاندار فارس با بیان اینکه مسئله تامین آب یکی از موضوعات مهم و پیش نیاز توسعه استان است، افزود: عمده مصرف آب استان تا پیش از این از آب های زیر زمینی بوده که سبب افزایش دشت های ممنوعه و عمق ایستایی آب شده و در بعضی مناطق شاهد برداشت آب از عمق 450 متری زمین هستیم.

وی اظهار کرد: برای غلبه بر این موضوع چند سیاستگذاری از جمله استحصال رواناب هایی که از استان خارج می‌شوند یا به قسمت‌های شور می پیوندند و همچنین رواناب هایی که ممکن است بر اثر سیل خسارت هایی به مجموعه های زیر دست وارد کند از طریق روش های آبخیزداری و احداث سدها در پیش گرفته شده است.

دکتر رحیمی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید روند تکمیل سدها در استان فارس نتایج مثبتی در پی داشته است ، عنوان کرد: سد چشمه عاشق در  نیریز که آب کشاورزی، صنعتی و شرب را تامین می کند، سد هایقر فیروزآباد که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، سد کوار که امیدواریم سال آینده به بهره برداری برسد ، سد نرگسی کازرون که از سدهای مهم استان است و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی عملیات احداث آن ادامه دارد، سد تنگه خمار در فسا که آماده بهره‌برداری  است و با تکمیل و افتتاح این سدها حجم آب قابل استحصال قابل توجه و در اقتصاد ،کشاورزی، صنعت و شرب اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه 78 درصد آب شرب کلان شهر شیراز از منابع زیرزمینی و چاه های آهکی تامین می شد، اظهار کرد:  تکمیل و بهره برداری از خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز گامی موثر در تغییر این الگوی تامین آب شرب بوده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه با تکمیل ۱۴ کیلومتر آخر این خط انتقال  از دوکوهک به معالی اباد و اتصال به رینگ شبکه آبرسانی شیراز بیش از ۶۷ درصد آب شرب این کلانشهر از منابع سطحی استحصال می شود  که هزینه کمتری دارد و پایدار و مطمئن است.

دکتر رحیمی به سایر اقدامات حوزه آبرسانی در استان اشاره کرد و گفت:  خطوط آبرسانی داراب_زرین دشت _جنت شهر، خط آبرسانی استهبان و فسا، جهرم و قیروکارزین ، خط آبرسانی مناطق جنوبی استان از جمله جویم ، بیرم و قسمتهایی از لامرد ، خط آبرسانی سعادت شهر- ارسنجان  از جمله این اقدامات است که یا به پایان رسیده و یا در دست اجرا است.

وی افزود: در زمینه استحصال آب های خاکستری نیز اقداماتی در شهرستان های مختلف انجام شده و تصفیه خانه شماره دو شیراز یکی از نمونه های این اقدامات است.

استاندار فارس ادامه داد: در گذشته  حدود ۴۰۰ هزار نفر از  جمعیت دو میلیون نفری شهر شیراز  تحت پوشش دفع بهداشتی فاضلاب بود که امسال توانستیم با بهره برداری از این تصفیه خانه پیشرفته  ۶۰۰ هزار نفر به این مجموعه اضافه کنیم.

دکتر رحیمی  بیان کرد: در ارتباط با زیرساخت های دیگری همچون راه سازی، راه آهن و فرودگاه نیز اقدامات خوبی در استان فارس انجام شده است.

وی گفت: بزرگترین پروژه آزاد راهی کشور در استان فارس در حال اجراست  که حدود ۲۲۲ کیلومتر طول دارد که اکنون بیش از 78 درصد پیشرفت داشته و با تلاش های صورت گرفته برای جذب اعتبارات به زودی تکمیل خواهد شد.

به گفته استاندار فارس راه آهن اقلید به یزد تا پایان سال قابلیت افتتاح خواهد داشت.

وی عنوان کرد: استان فارس چهار فرودگاه عملیاتی دارد  و سه  فرودگاه دیگر نیز وجود دارد که عملیات پروازی در آن ها انجام نمی شود و این ظرفیت بسیار مناسب و خوبی در حوزه اقتصاد است.

نماینده عالی دولت در استان فارس، با اشاره به اینکه در سال های گذشته فارس از داشتن صنایع سنگین محروم بوده به تشریح وضعیت کنونی این حوزه و تغییرات رخ داده در دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت:  اکنون بیش از ۹ کارخانه سیمان در استان فعال است که سه کارخانه  را این دولت راه اندازی کرده است همچنین سه کارخانه فولاد که دو مورد در حال بهره‌برداری است،  بزرگترین کارخانه تولید کربنات سدیم خاورمیانه در فیروزآباد ، بزرگترین صنعت آلومینیوم کشور در شهرستان لامرد که ابتدای سال جدید افتتاح شد و کشور را چهار پله در تولید آلومینیوم  ارتقا داده است از دیگر صنایع فعال در استان است.

ظرفیت های معدنی، کشاورزی و گردشگری از دیگر مواردی بود که دکتر رحیمی به آن اشاره کرد.

وی یادآور شد: توجه به توسعه دانش بنیان کشاورزی در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفته است.

دکتر رحیمی در بخش پایانی سخنان خود به بیان درخواست های مدیریت ارشد استان فارساز مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی گفت: توجه به حرم های مطهر واقع در کشور از جمله شیراز  بسیار راهگشا است از این رو تقاضا داریم در تبصره هایی که قانون بودجه را هدایت می‌کند این امر مد نظر قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به وجود آثار باستانی ثبت جهانی در فارس ،  از مجلس شورای اسلامی خواست جایگاه ویژه ای برای این آثار تعریف کرده و با اختصاص اعتبارات خاص این سرمایه های به جا مانده از گذشته را دریابند .

وی این آثار را  معرف هویت ملی دانست و گفت:  به نظر می‌رسد آثار باستانی ارزشمند ایران می توانند جایگاه ویژه‌ای در سیاستگذاری های مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

به اعتقاد استاندار فارس مجلس در حوزه زیر ساخت ها به سمت توجه به احداث جاده ها و راه‌آهن هایی که شمال و جنوب و شرق و غرب کشور را  به هم وصل میکند پیش برود .

وی احداث راه‌آهن هایی که به مرزها  به ویژه مرزهای دریایی و بنادر ختم می شود را سبب کاهش هزینه حمل و نقل تقویت و مراودات با کشورهای همسایه به ویژه حوزه خلیج فارس دانست.

تجدیدنظر در تعریف مناطق محروم از دیگر خواسته های استاندار فارس بود. وی در این خصوص گفت: در گذشته نبود آب، برق، مدرسه و خدماتی از این دست نشان از محرومیت بود اما امروز با ورود همه این امکانات به مناطق مختلف، تعریف محرومیت نیز  باید تغییر کند.

  میزان بارندگی، میزان بیکاری، میزان ناهنجاری‌های اجتماعی مواردی است که به گفته دکتر رحیمی  می تواند به عنوان شاخص های تعریف مناطق محروم  مدنظر قرار بگیرد.

وی همچنین خواستار کمک مجلس  به پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در جداول و پیوست های قانون بودجه شد.

 وی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های منطقه‌ای با کشورهای همسایه ضمن حفظ سیاست های کلان و استقلال و تمامیت کشور،  عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی می‌تواند در این ریل‌گذاری اثرگذار باشد.

دکتر رحیمی در ادامه افزود:گردشگری و توریسم درمانی در استان وضعیت خوبی دارد که می‌تواند به تقویت روابط و همکاری های بین المللی کمک کند.

استاندار فارس یکی از معضلات کشور را تمرکز گرایی بیش از حد دانست و با تاکید بر اینکه نیازمند تمرکز زدایی و تفویض اختیارات هستیم اظهار کرد: در حالی که سیاست‌های کلان باید در مرکز اتخاذ شود  سایر سیاست‌های منطقه‌ای و محلی را باید در اختیار مسئولین و پارلمان‌های محلی بگذاریم چرا که این رویکرد زمینه ساز توسعه بهتر و بیشتر برای ملت خواهد بود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
سلام متاسفانه سال های سال می گذره ولی سد نرگسی خیلی پیشرفت نکرده وفقط حرف حرف حرف. تا کی شهرستان ها باید توان کم کاری مسوءلین را بدهند. آب ها می روند ولی تا حالا پیش بینی نکرده بودند الان که مشکل کم آبی که مال حالاهم نیست یادشان آمده است. خوب سریعا وجهادی بدون فوت وقت اقدام عملی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹