پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
دکتر نمکی خبر داد:
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ وزیر بهداشت از شناسایی اولین مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در ایران خبر داد و گفت: مردم بدانند که گزارش این خبر، به معنای وحشت جدید نیست، بلکه به معنای رعایت بیشتر پروتکل ‌ها و مراقبت ‌ها است‌ و اگر مورد دیگری هم باشد، حتما به اطلاع و استحضار مردم عزیز خواهد رسید.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ دکتر سعید نمکی در گفت و گویی زنده، امروز ظهر، گفت: بعد از مدت ها تلاش بی وقفه همکارانمان و همه عزیزانی که ما را همراهی کردند، امروز به مرگ های دو رقمی ناشی از کرونا رسیده ایم، گرچه حتی یک مورد مرگ هم زیاد است و غم انگیز اما، در حال حاضر، در شبانه روز گذشته ۹۸ نفر در اثر کرونا جان باختند.

 

وی با بیان اینکه کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا، حاصل تلاش شبانه روزی همه همکارانمان در بخش بهداشت و درمان کشور و تمامی دست اندرکاران در سایر بخش ها است، درخصوص ویروس جهش یافته کرونا، خاطرنشان کرد: قرار بود اولین مواردی که از هر نوعی از ویروس موتاسیون یافته را مشاهده کردیم، به اطلاع مردم برسانیم. متاسفانه اولین مورد کووید ۱۹ موتاسیون یافته انگلسیی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود و بعد از مدت ها رصد، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستان های خصوصی بستری بود و پس از بررسی های مکرر، تست کووید ۱۹ وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد.

 

وزیر بهداشت گفت: حال این فرد در حال حاضر خوب است؛ خوشبختانه این فرد از روز نخست بسیار هوشیارانه و آگاهانه عمل کرده و با اینکه با pcr منفی وارد کشور شده بود، بین همراهان و خانواده شان کاملا خود را ایزوله کرده و ایاب و ذهاب به جایی نداشتند، تمام اطرافیان این فرد ارزیابی شدند و خوشبختانه رد و نشانی از این ویروس را در نزدیکان و خانواده شان پیدا نکردیم.

 

وزیر بهداشت درخصوص خبری که در مورد شناسایی نوع جهش یافته ویروس در غرب کشور منتشر شده بود، بیان کرد: این خبر که مربوط به یکی از همکاران پزشک ما بود، کلا تایید نشد و این‌ همکار ما بارها تست شد و بیش از ۲۴۰ نفر هم که با این همکار ما در تماس بودند، چک شدند و خوشبختانه در هیچ یک از آنها ردی از کرونای جهش یافته انگلیسی پیدا نشد.

 

دکتر نمکی عنوان کرد: تنها موردی که طی ردیابی های ما اثبات شد که ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی دارد، همان فرد بستری در بیمارستان خصوصی است که حال ایشان هم در حال حاضر کاملا مساعد است.



وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم بدانند این گزارش به معنای وحشت جدید نیست، بلکه به معنای رعایت بیشتر پروتکل ‌ها و مراقبت ‌ها است‌ و اگر مورد دیگری هم باشد، حتما به اطلاع و سمع و نظر مردم عزیز خواهد رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳