پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس خبر داد:
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ حمید دبیری از ورود موج جدید ملخ صحرایی به کازرون از بهمن ماه؛ خبر داد.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ حمید دبیری، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس در گفت‌وگویی، اظهار داشت: شهرستان‌های جنوبی مثل لارستان، خنج، گراش، لامرد، مهر، جهرم و داراب و شهرستان‌های غربی مثل رستم، ممسنی، کازرون، فراشبند در بهمن‌ماه مورد هجوم ملخ صحرایی قرار می‌گیرند. 


وی وضعیت استان فارس را برای مبارزه با ملخ صحرایی نسبت به سال گذشته بهتر ارزیابی کرد و گفت: ۲ آمادگاه شیراز و لامرد با ۵۰ دستگاه سمپاش، ۸ خودرو و حدود ۹ تن سم برای مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۵ هزار هکتار از اراضی در آماده‌باش کامل هستند. 


این سومین سالی است خطر هجوم ملخ صحرایی مزارع شهرستان‌های جنوبی و غربی استان را تهدید می‌کند. سال نخست ۱۴ شهرستان و سال گذشته ۱۲ شهرستان فارس درگیر مبارزه با هجوم ملخ صحرایی بودند. 


در نخستین سال هجوم این آفت عملیات ردیابی در ۸۰۰ هزار هکتار و عملیات مبارزه در ۴۵ هزار هکتار از اراضی فارس انجام شد. سال گذشته نیز عملیات ردیابی در ۸۰۰ هزار هکتار و عملیات مبارزه در ۳۱ هزار هکتار از اراضی انجام شد. 


مبارزه با آفت ملخ زمان و هزینه زیادی می‌خواهد به گونه‌ای که هر ملخ در مجموع قادر به گذاشتن ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخم است که تبدیل به پوره می‌شود و اگر نتوان جلوی تخم‌ریزی ملخ‌های بالدار صحرایی را گرفت، میزان افزایش آنها غیرقابل شمارش خواهد بود. 


ملخ صحرایی هرچند سال یک بار از کانون‌های دائمی خود که شامل آفریقا، عربستان سعودی، هندوستان و پاکستان است به مناطق جنوبی ایران حمله کرده و دامنه انتشار آن در بعضی از سال‌ها تا مناطق شمالی دریای خزر کشیده می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷