پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۴۶
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۱:۰۳

فاصله‌ي 12 بهمن ماه (سالروز ورود امام خميني(ره) به ميهن عزيزمان ) تا 22 بهمن ماه (سالروز پيروزي انقلاب اسلامي) را چه زيبا دهه‌ي فجر ناميده‌اند.

 

نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم فهيم ما در طول 30 سال گذشته همواره اين دهه‌ را گرامي داشته و تمام سعي و تلاش خود را در هرچه باشكوه‌تر برگزار كردن اين ايام به كار برده‌اند.

 

دهه‌ي فجر در كازرون نيز همواره يادآور بزرگداشت‌هاي پرشور در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها بوده است. در اين ايام مردم و جوانان مؤمنِ ما تمام تلاش خود را براي برگزاري پرشور اين ايام بكار مي‌برده‌اند.

 

روشي كه از آغارين سال‌هاي پيروزي انقلاب اسلامي در كازرون و بسياري ديگر از شهرهاي انقلابي به سنتي حسنه تبديل شد، برگزاري چرخشي مراسم بزرگداشت اين ايام در ده مسجد كازرون (كه هر يك در گوشه و محلي از شهر قرار دارند) بود. در اين مراسم‌ها در كنار برنامه‌هاي متنع معمولاً سخنران يا سخنراناني از طرف امام جمعه‌ي فعال شهرستان دعوت شده و به بهانه‌ي دهه‌ي فجر معارف اسلام و انقلاب را براي مردم تبيين مي‌كردند.

 

در آن شب علاوه بر اهالي آن مسجد و محل، مؤنين و مردم انقلابي ساكن ساير محلات نيز به آن مسجد آمده و در برنامه‌ي آن شب مسجد شركت مي‌كردند.
 
اهالي و گردانندگان اين ده مسجد تلاش مي‌كردند تا با برنامه‌ريزي مناسب كاري كنند تا شبي كه نوبت مسجد آنها مي‌رسد برنامه‌اي را (چه از نظر نوع آزين بندي مسجد و چه از نظر نوع برنامه‌هايي كه در كنار برنامه‌ي سخنراني برگزار مي‌شود) اجرا كنند كه به عنوان بهترين مسجد شهر در اين دهه شناخته شوند. گاهي حتي به علت كثرت مساجد و اينكه لزوماً مي‌بايست تنها 10 مسجد از ميان مساجد متعدد شهر  انتخاب شود، بين گردانندگان مساجد براي نوبت گرفتن رقابتي ديدني شكل مي‌گرفت و برخي از اينكه امسال نوبتي به آنها تعلق نگرفته است، گلايه مند مي‌شدند!

 

اين مقدمه را از اين رو بيان كرديم كه دو، سه سالي است مسئولان شهرستان در اين سنت حسنه اختلال ايجاد كرده و با اين استدلال كه مي‌بايست دهه‌ي فجر را به روستاها نيز بكشانيم تنها در 5-3 شب از دهه‌‌ي فجر در مساجد شهر برنامه برگزار كرده و برنامه‌ي بقيه‌ي شب‌ها را به روستاها منتقل كرده‌اند.

 

ما با اصل اين استدلال كه در روستاها نيز مي‌بايست مراسم‌هاي دهه‌ي فجر را با شور و حرارت برگزار  كرد، كاملاً موافقيم اما آيا برگزاري دهه‌ي فجر در روستاها مي‌بايست به قيمت خراب كردن اين سنت حسنه در شهر كازرون باشد؟!

 

اين حركت جديد براي اولين بار توسط ستاد بزرگداشت دهه‌ي فجر شهرستان در زمان فرمانداري برادر گرامي جناب آقاي بي‌نياز شكل گرفت و با همين استدلال برنامه‌هاي دهه‌ي فجر شهر را محدود به 2 يا 3 شب كردند. در آن زمان برخي از برادران روحاني نسبت به اين اقدام معترض شدند اما وقتي مشاهده كردند كه اعتراض آنها راه بجايي نمي‌برد تصميم گرفتند كه خودشان آستين‌ها را بالا زده و با كمك فرمانده‌ي وقت سپاه كازرون جناب آقاي «سرهنگ صولتي» كه از جمله فرماندهان تيزبين و فعال تاريخ سپاه كازرون محسوب مي‌شد براي شبهايي كه در آن ايام برنامه‌ايي در نظر گرفته نشده بود برنامه ريزي كردند و نگذاشتند تا اين سنت حسنه در شهر كازرون از بين برود و اتفاقاً در آن سال چون دو تيم مشغول برنامه ريزي و اجراي برنامه‌ي دهه‌ي فجر شدند هم در تمام شبهاي آن دهه‌ در مساجد كازرون برنامه برگزار شد و هم در بعضي از روستاهايي كه آقايان شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برنامه ريزي كرده بودند، برنامه اجرا شد.

 

متأسفانه در اين دو سال اخير (77 و 78) مجدداً اين اتفاق رخ داده و در دهه‌ي فجر در شهر كازرون تنها چند شب برنامه برگزار مي‌شود و در بقيه‌ي ايام اين دهه برنامه‌ي گرامي داشت به صورت سيار در چند روستا برگزار مي‌شود.

 

حال حرف ما اين است كه:

 اولاً؛ مسئولان شهرستان مي‌بايست پس از گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي بر توان و ظرفيت خود افزوده باشند و از اين توان برخوردار باشند كه هم براي ده مسجد از مساجد كازرون برنامه ريزي كنند و هم براي بعضي از روستاهاي اطراف آن. بي‌شك اين تصور كه مسئولين امر تنها ظرفيت برگزاري 10 برنامه را در اين دهه دارند، اعتراف ناخواسته به ناكارآمدي آنان است. بي‌شك هدايت امام جمعه‌ي شهرستان در اين رابطه مي‌تواند راهگشا باشد.

 

ثانياً؛ اگر مردم و متدينين ديدند مسئولان امر به هر دليلي نمي‌توانند اين سنت را حفظ كنند، خود آستين‌ها را بالا زده و با همكاري برخي از نهادهاي انقلابي مثل حوزه‌ي علميه، سپاه و بسيج نگذارند اين سنت حسنه رو به خاموشي رود.
 
 
نویسنده: كازرون نما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۹
0
0
حرف بسیار متین و قابل توجهی است. اما در کازرون اگر کسی بخواهد کاری انجام دهد با هر نیتی تا ضعف های مسوولین را پوشش دهد و نیازهایی از این دست را پاسخ گوید به انواع و اقسام تهمت های رنگارنگ مفتخر می شود .
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۹
0
0
هدف از این تغیر فقط این بود که ما جشنهای انقلاب را به روستاهها ببریم تا مردم روستا از طریق برپایی این مراسم ودعوت از سخرانان با دستاوردهای انقلاب بیشتر آشنا شوند .به هرحال روستا هم حق دارد بهرمند شود .ضمن اینکه شواراههای روستاییان عزیز از ما همین تقاضا را داشتند .5 شب به روستاهها اختصاص داده شد .من برداشتم این بود در این چند شب که شرکت روستاییان بیشتر از شهر بود .ما در دیدارها واقعا این مهم را در ک کردیم
-----------------------------------------------------------------------------------------
كازرون نما: برادر عزيز! اگر متن اين مقاله را به صورت دقيق مطالعه مي‌كرديد متوجه مي شديد كه در آن به صورت واضح و صريح نوشته شده است كه : «ما با اصل اين استدلال كه در روستاها نيز مي‌بايست مراسم‌هاي دهه‌ي فجر را با شور و حرارت برگزار كرد، كاملاً موافقيم» اما «آيا برگزاري دهه‌ي فجر در روستاها مي‌بايست به قيمت خراب كردن اين سنت حسنه در شهر كازرون باشد؟!» توصيه مي‌كنيم يك بار با دقت مقاله را مطالعه كنيد تا راهكارهاي كازرون نما را متوجه شويد.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۳
0
0
من خود روستایی هستم .چرا نباید ما از جشنهای انقلاب بهره ببریم ؟ کازرونما با این مقاله ما دهاتیها را از انقلاب جدا نموده
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۳
0
0
من به کازرونما می گویم بنده یک روستایی هستم ولا غیر قصد بازی سیاسی هم ندارم .ولی شما ما را عددی حساب نمی کنید .فجر وانقلاب متعلق به گروه خاصی نیست .اتفاقا حرکتی که ستاد دهه فجر کازرون امسال آغاز نمود بسیار پربار بود .دعوت از سخنوران مهم کشوری همچون (شجونی )که گاهی در روستاهها این برنامه ها نبود .استقبال مردم روستا وپخش شیرینی که ما در سالهای قبل یا نمی دیدیم یا بسیار کم .حال شما از این مقاله چه بهره برداری می کنید خدا می داند .ما از دست اندر کاران دهه مبارک فجر تقاضا داریم این حرکت فتح بابی شود برای آینده .شما هم بهتر است بجای اینکه ما روستاییان را از انقلاب جدا کنید به فکر معرفی کارهای انجام شده در روستاهها باشید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۳
0
0
من اين مقاله را كاملا خواندم به نظر من در اين مقاله‌ ي منطقي نه تنها هيچ كم توجهي به روستاها نشده بلكه بر لزوم اجراي برنامه‌ هاي دهه‌ فجر در روستاها تاكيد هم شده است.
به نظر من بعيد است كه منتقد اين مقاله در معرفي خود به عنوان يك روستايي صادق باشد.
پيشنهاد مي كنم ايشان براي اثبات ادعايش نام و شماره موبايل يا تلفن خود را بنويسد تا بشود با او گفتگوي مستقيم داشت.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۴
0
0
فقط میتوان گفت :متاسفیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۴
0
0
نمي دانم اين آقا با اسم روستايي چه هدفي را دنبال مي كند و به كجاي اين مقاله اشكال دارد؟! وقتي در اين مقاله نوشته شده: «مسئولان شهرستان مي‌بايست پس از گذشت 30 سال از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي بر توان و ظرفيت خود افزوده باشند و از اين توان برخوردار باشند كه هم براي ده مسجد از مساجد كازرون برنامه ريزي كنند و هم براي بعضي از روستاهاي اطراف آن. بي‌شك اين تصور كه مسئولين امر تنها ظرفيت برگزاري 10 برنامه را در اين دهه دارند، اعتراف ناخواسته به ناكارآمدي آنان است.» كجاي اين مقاله مخالفت با روستايي ها است؟!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۴
0
0
برگزار کنندگان دهه فجر نا کارآمد نیستند شما با واقعیت مخالفید وناحق را حق جلوه می دهید ودستهای پشت پرده را نمی بینید وگرنه کسانی که برنامه ریزی کرده اند اگر کار امد نبودند در این سمت نبودند .این شما هستید که متاسفانه بجای اینکه دست آوردهای 30 ساله را بیان کنید بدنبال کم رنگ نمودن جشن انقلاب دارید وبه آسیاب بد خواهان آب می ریزید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۵
0
0
با سلام
اين دوستي كه خودش را روستايي معرفي كرده و نظر داده احتمالن نيت خاصي داشته چرا كه سعي مي كند الكي شلوغش كند.من هم روستايي هستم و به عنوان كسي كه در فرهنگ هم دستي دارد دوست دارم كار به جايي برسد كه نه تنها در روستاها و شهر همزمان بلكه در روستاهاي مختلف و مساجد مختلف شهر برنامه به صورت همزمان برگزار شود تا روستايي ها براي جشن ناجار به رفتن به روستاهاي دوردست نباشند و حتي شهري ها هم لازم نباشد كه به محله هاي خيلي دور بروند.محوريت شهر را چند نقطه داشته باشند و محوريت روستاها را چند روستاي بزرگ تر در دهستان ها.اين آقاي روستايي هم اگر مشكلي دارد مي تواند خودش را به من معرفي كند تا با هم صحبت كنيم.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
0
0
نیت من این است :شما میخواهید سنت حسنه دهه مبارک فجر را خراب کنید من این حرف را نشانی از بی اعتقادی به انقلاب میدانم همه افرادی که مقاله را میخوانند همین نظر را دادند .شما در لفافه حرف می زنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
0
0
من هم نظرات اين آقايي كه خودش را روستايي معرفي مي كند خواندم و كلي خنديدم!
به نظر من اين آقا جزو برگزار كنندگان دهه فجر است و الا اين مقاله كه كاملا منطقي است و اين همه سر و صدا ندارد
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
0
0
من مقاله کازرونما را خواندم وکلی خندیدم
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
0
0
عجب خنده دار بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۶
0
0
به نظر من اين آقايي كه خودش را روستايي معرفي كرده بزرگ ترين ظلم را به روستايي‌ ها كرده است چون با اين حرفهاي بي منطقي كه زده اگر كسي باور كند كه او روستايي است ممكن است نسبت به روستايي ها بدبين شود چون اصلا حاضر نيست حرف منطقي را بشنود چه رسد به اينكه قبول كند!
از كازرون نما تشكر مي كنيم كه هميشه تذكر اشتباهات مسئولان را مدنظر دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۷
0
0
سال 57 به همت شهيد دانشجو هر روز عصر به يك روستا مي رفتيم حال چه اشكالي دارد به ياد ان سال دهه فجر هرعصر در يك روستا مراسم باشد و هر شب در يك مسجد در شهر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۷
0
0
احسنت بر شما
شما هم با يك پيشنهاد خوب حرف كازرون نما را كه حرفي منطقي است تاييد كرده ايد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۷
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۳
طلوع افتاب
۰۶:۱۶:۲۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۳:۳۹
اذان مغرب
۲۰:۰۰:۴۵