پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
به گزارش کازرون نما؛ امام جمعه شهر کازرون در پی اعلام تعطیلی دو هفته ای به جهت موج جدید شیوع کرونا پیامی صادر کرد.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ پیام امام جمعه کازرون به شرح ذیل است:

#در_خانه_بمانید
 

«وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ» با دست خویش خود را به هلاکت ندهید ( سوره بقره آیه 195) 
مردم شریف شهرستان کازرون با توجه به وضعیت قرمز در شهرستان کازرون ضرورت دارد برای مبارزه با بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت کنیم.


گرچه به خاطر شیوع این بیماری ایام و سال سختی را می‌گذرانیم اما به یمن آیه شریفه «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» به دنبال این سختی و عسر، راحتی و یسر خواهد بود ان شاء الله . 


به هر حال نعمت سلامتی، نعمتی است که خداوند متعال در روز قیامت درباره آن از ما سؤال خواهد کرد و ما در قبال آن مسئول هستیم. «ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ؛ سپس در همان روز ( قیامت) است كه از نعمت پرسيده خواهيد شد».


در اسلام، حفظ صحت و سلامت واجب شمرده شده است. حتی اگر عباداتی، مثل روزه یا... برای سلامتی مضر باشد واجب است ترک شود. 


از نظر اسلام، چنانچه کسی سلامتی خودش یا دیگران را به خطر بیندازد مرتکب کار حرام شده و در پيشگاه خدا و مردم مدیون حق الناس شده است. 


ما وظیفه داریم که اصول بهداشتی را رعایت کنیم. به ویژه در این بحران جدی و بیماری مرموز که هنوز ابعاد آن کاملا کشف نشده و اطلاعات ناقصی درباره آن داریم و باید ماه‌ها بر روی آن کار شود تا به یک جمع‌بندی در این زمینه دست پیدا کنیم.از طرف دیگر امکانات بهداشتی و درمانی در کشور ما کم است و نمی‌تواند پاسخگوی خیل کثیری از بیماران باشد.


لذا بنده حقیر با درک شرایط موجود در جامعه از همشهریان عزیزم عاجزانه استدعا دارم با فاصله گرفتن از اجتماعات در محیط جامعه و فامیل و استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها در ریشه کنی این بیماری و سلامتی خود و خانواده سهیم باشيم.


به اطلاع مردم مؤمن و انقلابی شهرستان کازرون می‌رساند ضمن باز بودن درب مساجد و پخش اذان کلیه نمازهای جماعت طبق اعلام ستاد ملی کرونا تا دو هفته اقامه نمیشود.
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲