پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
در قالب فیلم مستند و داستانی در کازرون و شیراز؛
به گفته کارگردان «نهضت جنوب»، از طریق این شخصیت تاریخی، داستان‌های همراهان، نوادگان، نقش مردم در همراهی این حرکت با شکوه و عظیم، شرح مبارزات (ناصر دیوان)، پرداختن به نقش کازرون در حوادث بزرگ تاریخی و معاصر به تصویر کشیده خواهد شد.
ساخت فیلم مستند داستانی «نهضت جنوب» توسط سیروس حسن پور در کازرون و شیراز کلید زده می‌شود.

سیروس حسن پور، کارگردان این فیلم به خبرنگار مهر، گفت: بعد از تولید پروژه مستند داستانی «الفبای معجزه گر» که درباره استاد فقید محمد بهمن بیگی، بنیانگذار آموزش عشایر در ایران و همچنین موفقیت نسبی پخش تلویزیونی فیلم فوق بود، در نوبت‌های متعدد، موقعیت پروژه مستند «نهضت جنوب» پیش آمد.

وی افزود: به مدت ۳ سال درگیر این مستند بودم و در طول این چند سال با افراد فرهیخته و فرهنگی استان و بخصوص شهرستان کازرون (دکتر عارف، دکتر فرشته حکمت و دکتر امیر عضدی و …) و سایر اساتید در ارتباط بودم.

حسن پور، ادامه داد: راوی فیلم مستند داستانی فوق «مسیو واسموس» دلیران تنگستان است که نقش آن را بازیگر پیشکسوت، منوچهر آذر ایفا کرده، است.

به گفته کارگردان «نهضت جنوب»، از طریق این شخصیت تاریخی، داستان‌های همراهان، نوادگان، نقش مردم در همراهی این حرکت با شکوه و عظیم، شرح مبارزات (ناصر دیوان)، پرداختن به نقش کازرون در حوادث بزرگ تاریخی و معاصر به تصویر کشیده خواهد شد.

وی به شرایط تولید این فیلم مستند داستانی پرداخت و افزود: مدت پیش تولید ۲ ماه بر آورد شده و مدت تولید ۵ ماه (فصول پاییز، زمستان و بهار) است.

به گفته حسن پور، برای بازسازی بخش‌های داستانی و فیلمبرداری از صحنه‌های طراحی شده، از بازیگران بومی و حرفه‌ای استان فارس (شیراز و کازرون و …) و همچنین از بازیگران مطرح تهران نیز استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از عوامل و دست اندرکاران در پیش تولید و مراحل تولید نیز تا حد توان از نیروهای حرفه‌ای استان و همچنین عوامل حرفه‌ای از تهران خواهد بود.

کارگردان مستند داستانی یادشده، اظهار کرد: علیرضا توکل به عنوان هماهنگ کننده در پیش تولید استان فارس است و در مراحل بعدی، عوامل قطعی پروژه و بازیگران پس از انتخاب‌های نهایی، اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس حسن پور بیش از ۱۵ فیلم بلند و کوتاه سینمایی و تلویزیونی و ساخت سریال ۴۰ قسمتی بازی‌های نقاب و کسب جوایز متعدد داخلی و بین المللی و داوری بسیاری از جشنواره‌های فیلم را در کارنامه دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴