پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
در پی تلاش مشترک برای احیای دریاچه پریشان صورت گرفت؛
پیرو پروژه مطالعات انتقال آب سد نرگسی به تالاب پریشان که توسط دانشگاه تهران و با همکاری انجمن میراث پریشان در حال اجرا می باشد، دکتر کامران رضایی، مدیر پروژه، به همراه دبیر و اعضا انجمن میراث پریشان با دکتر عباسی دوانی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند‌.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ در این دیدار پس از معرفی اهداف پروژه توسط محمد جواد سیاح پور دبیر انجمن میراث پریشان، کامران رضایی به ارائه ی گزارش دست آورد های پروژه از بدو امر تا کنون پرداخت. وی در گزارش خود ضمن ارائه ی میزان تقصیر عوامل مختلف در خشکیدگی تالاب پریشان به لزوم توجه هم زمان به تالاب ارژن و تالاب پریشان تاکید کرد و گفت: احیای تالاب پریشان باید با یک رویکرد سیستمی و همتی استانی همراه با احیای تالاب ارژن دنبال شود تا بتوانیم نتایج ملموس تری بگیریم.


وی تاکید کرد: آنچه که تا کنون این پژوهش به آن رسیده است این است که در صورت عدم مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی حتی با انتقال آب از سد نرگسی نیز امکان احیای تالاب وجود نخواهد داشت. 


در ادامه محمد جواد سیاح پور به لزوم پژوهش در حوزه ی معیشت جایگزین و مکمل در منطقه پرداخت و ضمن ارائه ی تجربیات میدانی از امکان سنجی استقرار معیشت های جایگزین و کشاورزی پایدار، راه حل های مد نظر خود را ارائه داد.


در پایان دکتر عباسی دوانی ضمن تشکر از پژوهش علمی صورت گرفته، همت جمعی دستگاه ها را برای احیای تالاب پریشان ضروری دانست و گفت: احیای این تالاب در زمره ی اولویت های بنده در دوره نمایندگی هست و از ناهماهنگی نهاد های دولتی در این خصوص به شدت دلگیرم. این کار بزرگ باید به صورت جهادی و عملیاتی پیگیری شود و در این عرصه من پای کار خواهم بود.


گفتنی است در این جلسه مقرر گردید پس از تکمیل مطالعات پروژه، گزارش نهایی نیز به دکتر عباسی دوانی ارائه شده و پس از آن برنامه ریزی های عملیاتی صورت بگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳