پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
به گزارش کازرون نما؛ به پیشنهاد بنیاد کازرون پژوهی و با همکاری شهرداری کازرون و حمایت مالی تولیت موقوفات خاندان افشار، کوشک باغ نظر احیا خواهد شد.
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ به پیشنهاد بنیاد کازرون‌پژوهی و با همکاری شهرداری کازرون و حمایت مالی تولیت موقوفات خاندان افشار، کوشک باغ نظر احیا خواهد شد.

احیای کوشک باغ نظر

از کوشک معروف باغ نظر امروز تنها زمینی خاکی در انتهای این باغ تاریخی کازرون باقی مانده و حال قرار است این کوشک زیبا باردیگر در دل باغ زیبای نظر جای گیرد.

احیای کوشک باغ نظر

احیای کوشک باغ نظر در حالی صورت می گیرد که این باغ و کوشک معروف آن تا اوایل دوره معاصر در واقع تنها مهمان‌سرای اشرافی کازرون بوده است، اگرچه این کوشک زیبا و تاریخی در اقدامی غیرکارشناسی در اوایل دهه 1360 از سوی شهردار وقت کازرون تخریب می شود و زمین خاکی این کوشک تا به امروز همچنان باقی مانده است.


براساس متون تاریخی و سفرنامه‌ها، بسیاری از جهانگردان و مسافران بلند پایه حکومتی که در دوران تاریخی از کازرون عبور می کردند، مدتی در باغ و کوشک زیبای آن اقامت داشته‌اند. 

احیای کوشک باغ نظر

در نوشته‌های تاریخی بسیاری از طراوت و زیبایی و بوی خوش بهار نارنج‌های باغ نظر ابراز شگفتی شده است و بسیاری نام کازرون را همراه با نام باغ نظر یاد کرده‌اند. 


در حال حاضر قرار است بازسازی کوشک باغ نظر بر پایه تصاویر موجود و مجموعه‌ای از گفتگوها و پژوهش ها انجام شود و به گفته کارشناسان و آگاهان احیای کوشک باغ نظر می‌تواند این محوطه تاریخی را در ردیف ده باغ تاریخی و شاخص ایران قرار دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸