پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
شهردار کازرون در جلسه هم‌اندیشی مجمع خیرین شهرسازی و فرهنگ‌ساز از آغاز به کار این مجمع در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کازرون می‌تواند با حمایت و مشارکت خیران در امر شهرسازی، به جایگاه واقعی خود برسد.


شهردار کازرون در جلسه هم‌اندیشی مجمع خیرین شهرسازی و فرهنگ‌ساز از آغاز به کار این مجمع در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کازرون می‌تواند با حمایت و مشارکت خیران در امر شهرسازی، به جایگاه واقعی خود برسد.

گردهم آیی خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در شهرداری کازرون

به گزارش کازرون نما، جلسه ای با حضور امام جمعه شهر، شهردار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از خیرین شهر کازرون با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد.

سپس شهردار کازرون در سخنانی گفت: از سال ٩٢ که افتخار حضور و خدمت گزاری در شورا را داشتم، با هدف‌گذاری تلاش کردیم  در راستای شعار شهر خوب، یافتنی نیست بلکه ساختنی است کاری کنیم تا هم خدا و هم مردم راضی باشند.

محمدامین مهرورز هدف از تشکیل مجمع خیرین را خدمت به مردم و ساختن شهری زیبا و آرمانی عنوان کرد و گفت: عزم ما در شهرداری و شورای اسلامی شهر برای این هدف جدی است؛ در شرایط سخت اقتصادی کنونی، ما تعدادی از پروژه‌ها را شروع کردیم و تعدادی دیگر هم در حال شروع شدن هستند که البته تا کنون با کمک خداوند و علی رغم مشکلات سخت اقتصادی، موفق بوده ایم پروژه‌ها را جلو ببریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کازرون را تشنه عمران و آبادانی توصیف کرد و افزود: امروز پروژه‌های خوبی در شهر شروع شده؛ از جمله بهسازی معابر که شاید اصلی ترین پروژه بوده، جداول فرسوده شهر که سال های سال محل تجمع موش ها و جانوران موذی بود، همچنین پروژه بازگشایی خیابان کارگر شمالی که با تلاش شهرداران گذشته نزدیک به ۴٠ درصد انجام شده بود و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و حمایت اعضای شورای اسلامی، هم اکنون به پیشرفت ٨٠ درصدی رسیده و ان‌شالله ظرف یک ماه آینده شاهد تکمیل صددرصدی آن خواهیم بود.

گردهم آیی خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در شهرداری کازرون

شهردار کازرون احداث بزرگترین پروژه پارک تپه ای شهرکازرون روبروی میدان بعثت را از دیگر پروژه های در دست اجرای شهرداری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر زمین های شهر کازرون وقفی هستند انتظار داریم جهت اجرای بیشتر طرح های عمرانی با پادرمیانی امام جمعه و بزرگان شهر مشکلات برطرف شود چرا که برای رسیدن به توسعه شهری  و رفع مشکلات همه ما باید دست در دست هم بدهیم و کازرون را با توجه به اینکه قدمت بلدیه شهر کازرون یک سال بیشتر از شیراز بوده به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی احداث پل هوایی را از دیگر نیازهای ضروری شهر دانست و اظهار کرد: اگر بودن یک پل هوایی در جایی لازم است، باعث زنده ماندن یک یا چند شهروند که ممکن است در اثر تصادفات از بین بروند، شود، آیا این کار خیر نیست یا اینکه یک معلول با ویلچر بعلت وضعیت پیادروه ها نتواند در پیادروه ها عبور و مرور کند، آیا کمک به شهرسازی نمی تواند یک کار خیر و ماندگار باشد؟

محمدامین مهرورز با اشاره به تقبل هزینه‌های المان سیمرغ توسط یکی از شهروندان خیر گفت: قصد داریم المانی در میدان انقلاب با توجه به مطالبه شهروندان و متناسب با فرهنگ همان محله به نام آهنگر بسازیم و در میدان انقلاب نصب کنیم  که ان‌شالله تا 22 بهمن آماده بهره برداری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از خیرین و سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا در حوزه های شهرسازی از جمله پارکینگ ابوذر و بازارچه آبزیان که از مشکلات اساسی شهر است، مشارکت کنند. 

شهردار کازرون از پارک مردانی به عنوان یکی دیگر از مصادیقی که خیران می‌توانند به آن ورود کنند، نام برد و افزود: پارک مردانی پتانسیل تبدیل شدن به یک مکان فرهنگی را دارد چرا که فرهنگسرای شهرداری کازرون و مقبره شاعر برجسته شهرمان مرحوم مردانی در آنجا واقع شده است.

او خاطرنشان کرد: کار مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز صرفا منحصر به جذب خیرین نیست، بلکه کارگروه های متعدد و متنوعی برای جذب سرمایه‌گذاران و همیاران در بخش‌های مختلف مانند طراحی فضاهای شهری، اقدامات فرهنگی و غیره تشکیل خواهد شد.

امام جمعه کازرون: خلا مجمع خیرین، یکی از عقب‌ماندگی‌های کازرون بوده است
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین صباحی امام جمعه کازرون نبود مجمع خیرین در شهر کازرون را یکی از عقب ماندگی های شهر عنوان کرد. 

وی با اشاره به اینکه به نقش معماری و بنا در تربیت انسانها در روانشناسی اسلامی تاکید شده است گفت: حرم مطهر امام رضا(ع) نمونه ای از معماری اسلامی سنتی است که وقتی انسان وارد حرم می شود احساس آرامش می کند

امام جمعه کازرون نورپردازی‌های انجام شده توسط شهرداری در سطح شهر را به عنوان نمونه‌ای دیگر از جلوه‌های آرامش‌دهنده نام برد و گفت: نورپردازی خیابان امام خمینی (ره)، میدان بعثت و میدان شهدا در شادابی و روحیه و تفریح شهروندان موثر است و اقدام شهرداری در اجرای این نورپردازی‌ها شایسته تقدیر است. 

حاج آقا صباحی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای تشکیل مجمع خیرین چندین شرط وجود دارد، شرط اول این است که شهرداری و شورا حمایت 100 درصدی از مجمع داشته باشد و شرط بعدی این است که باید به طراحان، بازاریان و دیگر شهروندان اجازه دهیم که خودشان پای کار باشند.

گردهم آیی خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در شهرداری کازرون

وی همچنین برقراری عدالت را از دیگر شروط تشکیل مجمع عنوان کرد و گفت: امکانات باید به طور مساوی در تمام نقاط شهر وجود داشته باشد.

امام جمعه کازرون با اشاره به لزوم توجه به تجربیات گذشته، تاکید کرد: باید از تجربه شهرداران، فرمانداران و روسای ادارات بازنشسته که در شهرسازی و فرهنگ شهری تجربیات زیادی دارند، در شهرسازی و مسائل مختلف استفاده کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کازرون: خیران به عرصه شهرسازی و شهروندی ورود کنند
در ادامه سخنگوی شورای اسلامی شهر کازرون آیاتی از قرآن کریم در مورد کار خیر را مطرح کرد و گفت: از شما خیرین عزیز توقع داریم که همانطور که در عرصه های ورزشی، سلامت، مدرسه سازی و.. کمک می کنید در عرصه شهرسازی و شهروندی و طرح های عام المنفعه نیز ورود کنید.

او ساخت و نصب المان سیمرغ توسط یکی از همشهریان خیر را به عنوان نمونه‌ای از آثار ماندگار در حوزه شهرسازی نام برد و از خیرین دعوت کرد که در حوزه شهرسازی و اشاعه فرهنگ شهروندی، شهرداری را یاری کنند.

در این جلسه مدعوین و خیرین حاضر در جلسه، نقطه نظرات خود را بیان کرده چند نفر از خیران نیز برای تقبل هزینه‌های برخی از پروژه‌ها اعلام آمادگی کردند.

همچنین از دکتر صمد دهقان خیر و حامی مالی ساخت المان سیمرغ و روح الله ادریسی و امید امیدواری هنرمندان کازرونی که ساخت المان سیمرغ را برعهده داشتند، از طرف شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تجلیل شد.

به گزارش کازرون نما جلسه مجمع عمومی خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز کازرون جهت انتخاب هیئت امنا به زودی برگزار خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴